Ezek a használt modellek csak mennek tovább: Volvo XC90 1. generáció (2002-2014)

Ezek a használt autók tényleg sokáig kitartanak. Szóval ne hagyd, hogy a magas futásteljesítmény eltántorítson. 200 000 kilométer után ezek a kilométer-éhes autók messze nem érnek véget az életüknek magazin de piese auto online.

Ezek a használt modellek csak mennek tovább: Volvo XC90 1. generáció (2002-2014)

Kiterjedt tesztek ismételten olyan modelleket mutattak be, amelyek viszonylag simán bírják a távot. És nem mindig "csak" 100 000 kilométert, de bizonyos esetekben lényegesen többet is. A kínálatban tizenkét, különböző osztályokból származó modell látható, amelyek hosszú élettartamukról ismertek.

Volvo XC90 első generáció (2002-2014) – 27 000 levától.

Az első XC90 hatalmas sikert aratott a svédeknél, az opcionális hétüléses SUV pedig globális sláger lett. Az első XC90 messze állt a jelenlegi modell (2014 óta) motorkoncepciójától. A nagyszerű hangzású öthengeres, turbófeltöltős benzin- és dízelmotorok mellett soros hathengeres motorok is voltak, szívó vagy két turbófeltöltővel, valamint egy nyolchengeres szívómotor 315 lóerővel. A nem túl gazdaságos Yamaha motor (2010-ig) viszonylag drága tényező volt a nagy és nehéz „svéd” esetében a futásteljesítmény tekintetében.

A három telt hangú, öthengeres dízelmotor, 163, 185 és 200 lóerővel, sokkal alkalmasabbak erre, mivel mindegyik kevesebb, mint tíz litert fogyaszt 100 kilométerenként. A komfortra hangolt felfüggesztés és a strapabíró, precízen kapcsoló Aisin automata sebességváltó lenyűgöző a hosszú távú utakon.

Gyengeségek: A turbófeltöltő károsodását nem csak a chiptuning miatti teljesítményhangolás okozza. A dízelmotoroknál elengedhetetlen a rendszeres olajcsere, hogy a turbófeltöltő tengelye mindig jól kenve legyen. A futómű illesztései gyenge pontok, mivel nagy terhelésnek vannak kitéve. Figyelem: mind a dízel-, mind a benzinmotorokban vezérműszíj van, amelynek csereintervallumai 150 000 és 180 000 kilométer között vannak. Csak a turbófeltöltő nélküli soros hathengeres, 3,2 literes lökettérfogatú motorokban van vezérműlánc.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Kiterjedt tesztek ismételten olyan modelleket mutattak be, amelyek viszonylag simán bírják a távot

Volvo XC90 első generáció (2002-2014) – 27 000 levától