Fiat 500 használt autóként: stílusos, de megbízható?
Stílusos használt autóként a Fiat 500-nak sok rajongója van. Mire kell figyelni a használt autók vásárlásakor magazin de piese auto online.

A RETRO ÜZLET 2007-ben újult meg a Fiatnál. A Fiat 500 új generációja úgy kápráztatta el Európát, mint egy tökéletes kapucsínó a nyári szünetben. Néhány hónappal ezelőttig a modellt a márka lengyelországi Tychy városában található üzemében gyártották. Az 1950-es évek kultikus kisautója ihlette, Roberto Giolito által megalkotott "mini" visszahozta a lekerekített elemeket, amelyekért ma is nemcsak az olaszok szeretik. A kis háromajtós autó (szinte) egy parkolóhelyen elfér, és konfigurációjával mindenki figyelmét magára vonzza.
A 3,57 méter hosszú 500-as egy kisautó és egy divatkiegészítő keveréke. Sok női kézitáska logikáját követi, szinte minden évben új színekkel és árnyalatokkal egészül ki, így gyártási időszaka sokáig fennmaradt. 2015-ben egy ráncfelvarráson esett át, új fénygrafikával és Uconnect infotainment rendszerekkel. Összességében a króm díszítések és a számos dizájnrészlet kellemes. A belső tér bájos, a megjelenés jobb, mint a minőség. A pilótafülke vezérlési koncepciója hagyományos, klasszikus gombokkal és kapcsolókkal. A kínált hely könnyen kiszámítható. Elöl akár 1,90 méter magasak is elférnek, míg hátul csak kisgyermekek vagy bevásárlótáskák férnek el.
EZ AJÁNLAT
A piacon hatalmas a választék. A szokásos keménytetős változatok mellett kapható M-tolótetős és nagyméretű szövettetős 500C is. Legyen szó akár az 500 Dieselről, a Dolce Vitáról, a divatrajongóknak szánt Gucciról, vagy a finom Poltrona Frau bőrrel és tekintélyes jachtszerű hangulattal rendelkező Riváról – a Fiat szinte minden ízlésnek megfelel. Vezetés terén a robusztus 1,2 literes, 69 lóerős benzinmotor ajánlott. A 0,9 literes, 86 vagy 105 lóerős TwinAir kéthengeres motor gyorsan gyorsul, de terhelés alatt mohóvá válik. 2020-ban megjelent a 70 lóerős, szíjas indítómotorral ellátott mild hibrid hibrid. Egzotikusak és a szervizekben népszerűtlenek a propán-bután, metán és az Egyesült Államoknak szánt elektromos változatok. Erős dízelmotorok is kaphatók – de ezek ritkák.
ÍGY KEZELJÜK
A City gombbal a rövid 500-as rendkívül könnyen vezethető és manőverezhetővé válik. A merev felfüggesztés azonban dupla eszpresszóként üt meg. A kormányzás közvetlen, a motorok fürgeek. Autópályán zajossá válik - ott az 500-as szenzációsan takarékos a Multijet dízelmotorral. Az 500-ast városi közlekedésre ajánlott használni, nem maratoni futásra.
EZ MÉRGEKET TEREMT
A minőség nem túl jó szinten van. Az életkorral tovább romlik – különösen a gondatlan tulajdonosok esetében. Az olajszivárgás és a sérült kipufogórendszer állandó problémát jelent. A TwinAir motorok sportosabb vezetés közben is hajlamosak olajat fogyasztani. A kerékagycsapágyak és a fékek gyakran elkopnak. A karbantartatlan, hóban és sóban télen használt példányok gyorsan korrózió jeleit mutatják. A modellhez eddig 43 szervizkampány ismert.
Folytatás a következő oldalon
- 2025-11-21 - Egy (itsa) 265 lóerővel.
- 2025-11-20 - Mercedes F600 Hygenius – a hibridek jövője (visszatekintés)
- 2025-11-19 - A BlueCruise rendszer lehetővé teszi, hogy autópályán is vezethessünk anélkül, hogy a kormányt fognánk.
- 2025-11-18 - Négyütemű Rumen – a bolgár Bugatti
- 2025-11-17 - Audi Shooting Brake: amikor a TT találkozik az Avanttal... (visszatekintés)
- 2025-11-15 - Az új Audi Q3 Bulgáriában debütál, 84 ezer levas induló áron.
- 2025-11-14 - A 100 kilométeres akadályt először egy elektromos jármű törte át 126 évvel ezelőtt
- 2025-11-13 - A Peugeot forradalmi kormányzást mutat be a Polygon Concepttel
- 2025-11-12 - Az új Mercedes GLB: digitálisabb, kényelmesebb és hatékonyabb
- 2025-11-11 - Hummer H2: a kis nagy terepjáró (visszatekintés)











