FIAT 500 Record Monza (1958) - az első 500-as, amit az Abarth hangolt

Az 1958-as FIAT 500 Abarth „Record” volt az első, az Abarth által hangolt 500-as, amelyet a FIAT új kompakt autójának megbízhatóságának és lehetőségeinek bemutatására alkottak meg. Carlo Abarth célzott megoldásokkal módosította a kéthengeres motort, és könnyítette az autót, így a teljesítménye közel 26 lóerőre nőtt. Megfelelő módosításoknak köszönhetően a kis 500-as meghaladta a 120 km/h sebességet, és egy extrém, 168 órás tesztet teljesített a monzai nagysebességű pályán, hat nemzetközi rekordot állítva fel magazin de piese auto online.

FIAT 500 Record Monza (1958) - az első 500-as, amit az Abarth hangolt

Az új 500 Hybrid premierje alkalmából a FIAT és a Stellantis Heritage bemutatja aranykollekciójuk kis rekorderét, amely a torinói történelmi Mirafiori gyárban található Heritage Hubban megrendezett „Italy We Love: Welcome to the Home of the FIAT 500” című kiállítás része.

A kiállított tárgy az eredeti Monza versenyautó, amelyet gondos restaurálás után eredeti konfigurációjára állítottak vissza. A kihívás a Nuova 500-zal kapcsolatos kezdeti szkepticizmusból született, amelyet sokan túl kicsinek és megbízhatatlannak tartottak. 1958 februárjában hat pilóta felváltva ült az 500 N Abarth volánja mögött, köztük Mario Poltronieri, aki az Abarth tesztpilótájaként később az RAI kiemelkedő motorsport-kommentátora és televíziós újságírója lett. Hét nap a nagysebességű pályán 108,252 km/h átlagsebességgel, 18 886,44 km megtételével: az 500-as felállította első nemzetközi rekordját az I. osztályú autók (350–500 cm3) között, és röviddel ezután további ötöt megdöntött: 15 000 km-t 139 óra 16 perc 33 másodperc alatt, 107,699 km/h átlagsebességgel; 16 000 kilométert tett meg 149 óra 9 perc 29 másodperc alatt, 107,894 km/h átlagsebességgel; valamint négy, öt és hat napos állóképességi rekordokat döntött meg.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Az új 500 Hybrid premierje alkalmából a FIAT és a Stellantis Heritage bemutatja aranykollekciójuk kis rekorderét, amely a torinói történelmi Mirafiori gyárban található Heritage Hubban megrendezett „Italy We Love: Welcome to the Home of the FIAT 500” című kiállítás része

A kiállított tárgy az eredeti Monza versenyautó, amelyet gondos restaurálás után eredeti konfigurációjára állítottak vissza