FIAT 500 Record Monza (1958) - az első 500-as, amit az Abarth hangolt
Az 1958-as FIAT 500 Abarth „Record” volt az első, az Abarth által hangolt 500-as, amelyet a FIAT új kompakt autójának megbízhatóságának és lehetőségeinek bemutatására alkottak meg. Carlo Abarth célzott megoldásokkal módosította a kéthengeres motort, és könnyítette az autót, így a teljesítménye közel 26 lóerőre nőtt. Megfelelő módosításoknak köszönhetően a kis 500-as meghaladta a 120 km/h sebességet, és egy extrém, 168 órás tesztet teljesített a monzai nagysebességű pályán, hat nemzetközi rekordot állítva fel magazin de piese auto online.

Az új 500 Hybrid premierje alkalmából a FIAT és a Stellantis Heritage bemutatja aranykollekciójuk kis rekorderét, amely a torinói történelmi Mirafiori gyárban található Heritage Hubban megrendezett „Italy We Love: Welcome to the Home of the FIAT 500” című kiállítás része.
A kiállított tárgy az eredeti Monza versenyautó, amelyet gondos restaurálás után eredeti konfigurációjára állítottak vissza. A kihívás a Nuova 500-zal kapcsolatos kezdeti szkepticizmusból született, amelyet sokan túl kicsinek és megbízhatatlannak tartottak. 1958 februárjában hat pilóta felváltva ült az 500 N Abarth volánja mögött, köztük Mario Poltronieri, aki az Abarth tesztpilótájaként később az RAI kiemelkedő motorsport-kommentátora és televíziós újságírója lett. Hét nap a nagysebességű pályán 108,252 km/h átlagsebességgel, 18 886,44 km megtételével: az 500-as felállította első nemzetközi rekordját az I. osztályú autók (350–500 cm3) között, és röviddel ezután további ötöt megdöntött: 15 000 km-t 139 óra 16 perc 33 másodperc alatt, 107,699 km/h átlagsebességgel; 16 000 kilométert tett meg 149 óra 9 perc 29 másodperc alatt, 107,894 km/h átlagsebességgel; valamint négy, öt és hat napos állóképességi rekordokat döntött meg.
- 2025-11-23 - A FIAT bemutatja az új 500 Hybridet
- 2025-11-22 - Fiat 500 használt autóként: stílusos, de megbízható?
- 2025-11-21 - Egy (itsa) 265 lóerővel.
- 2025-11-20 - Mercedes F600 Hygenius – a hibridek jövője (visszatekintés)
- 2025-11-19 - A BlueCruise rendszer lehetővé teszi, hogy autópályán is vezethessünk anélkül, hogy a kormányt fognánk.
- 2025-11-18 - Négyütemű Rumen – a bolgár Bugatti
- 2025-11-17 - Audi Shooting Brake: amikor a TT találkozik az Avanttal... (visszatekintés)
- 2025-11-15 - Az új Audi Q3 Bulgáriában debütál, 84 ezer levas induló áron.
- 2025-11-14 - A 100 kilométeres akadályt először egy elektromos jármű törte át 126 évvel ezelőtt
- 2025-11-13 - A Peugeot forradalmi kormányzást mutat be a Polygon Concepttel











