Ford Mustang 1971-1973: a nagy fenevad
A figyelemre méltó, 1971 és 1973 között gyártott Ford Mustang Mach 1 ráncfelvarrásán átesett autó a szélsőségek autója. Ez a valaha készült legmasszívabb és legnehezebb Mustang, sokan szeretik túlzottan izmos stílusa miatt, míg mások mindent megvetnek, amit képvisel. Ez a Mustang semmiképpen sem rossz autó, de a fő problémája, hogy rosszkor bukkan fel. Folytatja az elődei által megkezdett tömeg- és méretnövelési trendet, amit a gyártó nagyobb és erősebb motorok jelenlétével indokol. Az ellenőrizetlen duzzanat azonban túl messzire megy, és az 1960-as évek karcsú, kompakt Mustangja kövér fenevaddá mutálódik. Állítólag a túlsúly folyamatos növekedésének fő kezdeményezője a Ford Motor Company akkori elnöke, Semon "Bunky" Knudsen volt piese auto online.

Korábbi General Motors vezetőként nem értette teljesen az eredeti Mustang koncepciót, és egy vad gépként képzelte el, megamotorral, lenyűgöző teljesítménnyel és impozáns megjelenéssel az úton. Az idők azonban változnak, a szupererős autók biztosítási díjai meredeken emelkednek, egyre szigorúbb szabályozások lépnek életbe a károsanyag-kibocsátási szintekkel kapcsolatban, és mindezt tetézve a globális energiaválság árnyéka is felsejlik. Ebben az összetett és kiszámíthatatlan légkörben az izomautókkal kapcsolatos társadalmi hozzáállás kezd megváltozni.
Elődjéhez képest az új 1971-es Ford Mustang minden határt átlép 4,8 méteres hosszával, 1,9 méteres szélességével és 1,5 tonnás saját tömegével – egy valóban hatalmas autó, amely komoly kihívást jelent mind a vezetés, mind a parkolás terén. Gyakorlatilag minden olyan jellegzetes tulajdonság hiányzik belőle, ami az eredeti autót olyan nagyszerűvé tette. A modell legzabolátlanabb változata egy 7 literes V8-as motorral van felszerelve, 375 lóerős teljesítményt fejleszt, és végsebessége 200 km/h.
1972-ben a legerősebb motorokat eltávolították a kínálatból, és a lóerő-számítások száma is csökkent az új SAE nettó lóerő-számításokra való áttérés és a vezérlés mechanizmusának megváltoztatása miatt. Idén a legkevesebb Mach 1-es autó eladás történt az 1971–73-as generáció óta. A fotókon látható autót is akkor gyártották, és a sztarzagorai Nikolay Blagoev gyűjteményének része. Mustangjának kabrió karosszériája van, ami talán a három fő változat közül a legszebb, és a legtisztább, legérettebb formatervezés jellemzi. Abban az időben az 1972-es korlátozott eladásokat hátránynak tekintették. Manapság azonban az ugyanebből az időszakból származó mustangok nagyra becsült gyűjtői darabok.
- 2025-06-13 - Pontiac Nagydíj 1966: új generáció
- 2025-06-12 - A Hyundai bemutatja az új Ioniq 6 N első ízelítőit.
- 2025-06-11 - A Belügyminisztérium további 980 autót és 285 motorkerékpárt vásárol
- 2025-06-10 - Használt Mercedes modellek: Mercedes CLS
- 2025-06-09 - A Stellantis Heritage és a Club Italia nyolc exkluzív Abarth 695-öst adott életre
- 2025-06-08 - Az új 8 személyes Multivan megtámadja a bolgár piacot
- 2025-06-07 - Az SFA Automotive lett a Leapmotor hivatalos importőre Bulgáriában
- 2025-06-06 - A BMW Motorrad új automatizált váltórendszere
- 2025-06-05 - A BMW i4 csúcsmodellje 601 lóerővel érkezik
- 2025-06-04 - Škoda Superb 1.5 TSI m-HEV: a cseh E-osztály számos tehetséggel (TESZT)
