Ford Sierra XR 4: Végzetes vonzalom
Valamivel több mint négy évtizeddel ezelőtt debütált az európai Ford egyik legvonzóbb példánya. Ez a Sierra XR 4 – a modell legerősebb és leggyorsabb változata, amelyet sokkal sportosabb karakter és látványosabb megjelenés jellemez. A Patrick le Kemen francia stylist által tervezett előremutató dizájn néhány nem mindennapi elemmel tűnik ki, amelyek közül a legjellegzetesebb a csomagtérajtó aljára szerelt iker légterelő. A kísérleti Ford Probe III-tól származik, és a láthatóság korlátozása nélkül jelentősen hozzájárul az aerodinamika javításához és a stabilitás növeléséhez nagy sebességnél. A Sierra XR 4 tervezésekor a légellenállási együtthatót 0,34-ről 0,32-re csökkentették, ezzel kora legaerodinamikusabb sorozatgyártású Fordjává vált, és az egyetlen két autó, amely akkor még ebben a tekintetben felülmúlta, a Porsche 924 és a Citroën GS volt.

A hátsókerék-hajtású Sierra XR 4 alapkoncepciója azonban továbbra is ragaszkodik a cég konzervatív filozófiájához. A használt motor a V6-os benzin továbbfejlesztett változata, 2792 köbcentiméteres űrtartalommal. A hengerek 60 fokos szögben helyezkednek el, a szelepek a fej fölött helyezkednek el, és egy központi vezérműtengely hajtja őket, amely viszont fogaskerekeken keresztül forog a főtengelyről. A motor közvetett mechanikus befecskendezéssel működik a szívócsonkban. A kompressziós arány 9,2:1, a maximális teljesítmény pedig 5700 ford./percnél eléri a 110 kW-ot. A gyújtásrendszer érintésmentes típusú tranzisztor.
A fő műszerek a kormánykerék közvetlen közelében helyezkednek el, a műszerfal középső része pedig BMW-szerűen a vezető felé van forgatva. Az alapfelszereltség része a két automatikusan állítható külső tükör, a hátsó ablak elektromos fűtéssel és fúvókatörlővel, anatómiailag kialakított első ülések, beleértve a vezetőülést is, amely függőlegesen áthelyezhető, állítható fejtámlák az összes ülésen és elektromos zár az üléseken. hátlap.
A karosszéria önhordó, a négykerék-felfüggesztés pedig független. Az első és a hátsó tengelyen egy 26, illetve 10 mm átmérőjű keresztirányú lengés torziós stabilizátor található. A kormány fogasléces fogasléces, és kívánság szerint szervokormánnyal is felszerelhető. A kormánytengely csuklópánttal és teleszkópos szerkezettel van rögzítve. A csomagtér térfogata 0,41 köbméter, de a hátsó ülés egyik vagy mindkét háttámlája eltávolításakor 0,8, illetve 1,20 köbméterre növelhető.
A Ford Sierra XR 4 maximális sebessége eléri a 210 km/órát, a 0-ról 100 km/órára gyorsulás 8,4 másodperc alatt megy végbe. Az üzemanyag-fogyasztás három fő üzemmódban (90 km/h, 120 km/h és városi forgalom) 7,6, 9,6 és 15,5 l/100 km.
- 2025-12-15 - Az új Smart majdnem 5 méter hosszú!
- 2025-12-14 - Hurrá! Újabb 3 km-t nyitottak meg a Hemus autópályán
- 2025-12-13 - A Porsche bemutatta a 911-es egy különleges változatát, tisztelegve a vizionárius tervező, Ferdinand Alexander Porsche előtt.
- 2025-12-12 - Feloldják a belső égésű motorok tilalmát!
- 2025-12-11 - A Volkswagen ismeretlen Minije, amelyet fél évszázaddal ezelőtt alkottak meg
- 2025-12-10 - SMZ-C3D: mítoszok és tények a legendás "Invalidkáról"
- 2025-12-09 - Renault 25: a luxus érzése a 80-as évekből
- 2025-12-08 - Kreatív szabadság a szocialista Lengyelországban: a Fiat 126P és a Polonez keveréke
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: A Supra nagyobbik „testvére” V8-as motorral érkezik.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: a biztonságért folytatott csata fél évszázaddal ezelőtt kezdődött











