GAZ-13S "Chaika": a Politikai Bizottság mentőautója

Ez a ritka, egyedi szovjet autó a híres lett RAF autógyárban készült RIGÁBAN, és egyes autótörténeti kutatók szerint RAF-GAZ-13S-nek kellett volna hívni (minden módosításon a hátsó ajtón egy RAF névvel ellátott tábla található, amelyet a "Chajka" felirathoz adtak hozzá). Különleges GAZ-13S mentőautókat gyártottak az Egészségügyi Minisztérium 4. Főigazgatóságának, a Különleges Célú Garázsnak és a Szovjetunió Védelmi Minisztériumának igényeire piese auto online.

GAZ-13S "Chaika": a Politikai Bizottság mentőautója

Maga a gyártás lényegében standard limuzinok átalakításából áll, amelyek tetejét hátul levágják, és egy három részből álló hosszabb tetőt helyeznek el az üres térben, végül pedig egy ötödik ajtót szerelnek be plexiüveg ablakkal. Ahogy az autó súlya 2660 kg-ról több mint 3000 kg-ra nő, a hátsó laprugókhoz két további lapot adnak. Az utastérben, közvetlenül az első üléssor mögött, egy a GAZ-13A-ban találhatóhoz hasonló válaszfalat szerelnek be, mögé pedig egy hordágyat helyeznek el. A bal oldalon speciális orvosi felszereléseket tartalmazó dobozok találhatók, köztük egy intravénás készülékhez való bilincs, a jobb oldalon pedig oxigénpalackok és egy elektrosokk készülék található, a hátsó ajtó közelében. A vizesblokk világításához három kapcsoló található a vezetőülés feletti mennyezeten. Mivel az átalakítás teljes egészében manuális, minden esetben kisebb eltérések találhatók a többihez képest.

1973 és 1982 között összesen körülbelül 20 ilyen autó készült, amelyek két sorozatra oszthatók, mivel a harmadik oldalsó ablakon lévő oszlop hiányában (vagy meglétében) különböznek egymástól.

Az autó létezik furgon változatban is, amelyben a második és harmadik oldalablakokat a karosszéria színére festett fémpanelek helyettesítik. A motor egy standard V8-as, 195 lóerős és 5,5 literes munkatérfogattal. A sebességváltó háromfokozatú automata.

A mai napig 12 példány maradt fenn a butik sorozatból. Tudomásunk szerint egyetlen olyan eset sem ismert, amikor ezeket az autókat rendeltetésszerűen használták volna.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Maga a gyártás lényegében standard limuzinok átalakításából áll, amelyek tetejét hátul levágják, és egy három részből álló hosszabb tetőt helyeznek el az üres térben, végül pedig egy ötödik ajtót szerelnek be plexiüveg ablakkal

1973 és 1982 között összesen körülbelül 20 ilyen autó készült, amelyek két sorozatra oszthatók, mivel a harmadik oldalsó ablakon lévő oszlop hiányában (vagy meglétében) különböznek egymástól