Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
A használt luxuslimuzinok kényelmükkel, presztízsükkel és erejükkel nyűgöznek le – értékvesztésük is lenyűgöző magazin piese auto ieftine.

Gyakran írunk akciókról és új, klasszikussá váló autókról. Ebben az értelemben különösen csábító szegmens a használt luxuslimuzinok, amelyek gyakran jóval kevesebb, mint húsz év után érik el legalacsonyabb értéküket. Más szóval: az autók ekkor csak az eredeti új ár 10-20 százalékát érik.
A lenyűgöző autók árának gyors csökkenése azonban ritkán annak köszönhető, hogy el nem ismert tehetségekről van szó. Valójában egy ilyen korábbi technológiai vezető fenntartásának költségei gyakran jelentősek. Ez a különösen drága alkatrészeken kívül az autókban alkalmazott összes technológiának is köszönhető. Javításkor sok alkatrész nehezen hozzáférhető, különösen szűk motorterekben. És a javítóműhelyek óradíjai is jelentősen emelkedtek az elmúlt években Stergatoare SWF.
BMW 7-es sorozat (F01)
Gyártási időszak: 2008-2015.
teljesítmény: 245-544 LE
ár: 24 000 BGN-től
A Mercedes S-osztályra esküdt vásárlóknak mindenképp el kellett csodálkozniuk a BMW által a 7-es sorozattal meggyújtott műszaki tűzijátékon. Az F01-es generációban először szerepelt a kettős meghajtású, integrált aktív kormányzás, ahol a hátsó kerekek ferdén kormányoznak. 2,5 fokig, valamint egy infotainment rendszer a hátsó ülésekhez, az első ülések háttámláiba integrált monitorokkal. Szintén újdonság volt az iDrive rendszer, amely megkönnyítette a pilótafülke kezelését a vezérlő körüli nyomógombokkal. A széles motorválasztékban 6-, 8- és 12-hengeres változatok, de két hibrid is megtalálható, a későbbiben (a 2012-es facelift-ből) soros 6-hengeres benzinmotort használnak a V8-as helyett valóban gazdaságos, de már alig találom használtan.
Gyengeségek: Az újítások egy része időközben problémákat okozott. Az 1400 BGN értékű iDrive vezérlő a megfizethetőek közé tartozik. A népszerű 730d dízelváltozatra jellemzőek a hibás EGR-szelepek vagy a szivárgó hűtők. Az integrált kormánymű részben zajokat ad, részben a hátsó kerekek kanyarhelyzetben blokkolnak. A soros 6 hengeres benzinmotor (N54) sérülékeny a turbó szelepe. Legyen óvatos a V8-as benzines egységekkel (N63): itt a fogaskerékláncok mellett a turbinák és a hengerfejek is problémásak.
- 2025-07-17 - A FIAT most egy kisméretű, teljesen elektromos teherautót kínál.
- 2025-07-16 - Bravó, ID.3: több mint 90%-os akkumulátorkapacitás 160 ezer km után
- 2025-07-15 - GAZ-13S "Chaika": a Politikai Bizottság mentőautója
- 2025-07-14 - Romániából Görögországba elektromos autóval: mennyibe kerül?
- 2025-07-13 - Extrém tuning a Carpointtól a Dacia Bigsterhez
- 2025-07-12 - Renault Boreal – avagy az álcázott Dacia Bigster az Európán kívüli piacokon
- 2025-07-11 - Visszatekintés: Eladó Alfa Romeo és Maserati?
- 2025-07-10 - 40 évvel ezelőtt debütált az első dízel Jeep
- 2025-07-09 - Dacia 1325 Liberta: az út a felszabaduláshoz
- 2025-07-08 - A 45 évvel ezelőtti hatkerekű Polonez
