Hosszú távú teszt - 100 ezer km a BMW 223d xDrive Active Tourerrel (VIDEÓ)

A BMW 223d Active Tourerrel tettük meg a 100 ezer kilométeres maratoni távot, és a hagyományoknak megfelelően alkatrészeire szedtük szét, hogy bemutassuk, mennyire strapabíró az autó valójában piese auto online.

Hosszú távú teszt - 100 ezer km a BMW 223d xDrive Active Tourerrel (VIDEÓ)

Reggel 7 óra után pár perccel jár az idő a dingolfingi BMW oktatóközpontban, és már köröznek is az Active Tourer tesztautónk körül. A motorháztető már lekerült, jelenleg a motor és a sebességváltó kiszerelésével foglalkozunk. A sebességváltónak Münchenbe kell mennie, ahol egy szakműhelyben szétszerelik, mert rendelkeznek a szükséges speciális szerszámokkal, majd Markus a DEKRA-tól még egyszer részletesen megvizsgál mindent. És itt folytatjuk, időközben a belső teret is kiszerelték. Minden párhuzamosan és időveszteség nélkül történik, mivel a tervünk az, hogy ma este csak a csupasz karosszériát látjuk, és akkor majd kiderül, hogy volt-e bármilyen probléma az autóval vagy sem. Figyeljünk oda néhány apró részletre, mert az akkumulátor bármikor lecsatlakozhat. Például az üléseket most úgy kell beállítani, ahogyan a későbbi általános fotón látni fogjuk őket. A panorámatetőnek is nyitva kell maradnia, mert áram nélkül utána alig tudunk valamit csinálni az autóval. Erre mindig figyelni kell, hogy szétszereléskor megfelelő állapotban legyenek.

És láttátok, milyen szorgalmasak voltak a fiatalok, akik itt képzik magukat! A hajtásláncot teljesen leszerelték – tengelyeket, váltót, kardánt, mindent egyben leszereltek, és már alaposan átnéztük, a hegesztéseken és a rögzítőcsavarokon eddig nem találtunk korrózióra utaló nyomokat. Minden még mindig elég jól néz ki. Következő lépésként a motorral és a váltóval foglalkozunk, a közvetlen szétszerelés következik – a hengerfejet és a kardánt leszereljük, majd a motort alkatrészeire szedjük szét.

Itt a pillanat, amikor kiszereljük a turbófeltöltőt, amelyet Marcus elé helyezünk az asztalra elemzésre. Logikusan ellenőrizni kell a hézagokat, az esetleges eltömődéseket és lerakódásokat, az esetleges ütésnyomokat, horzsolásokat, valamint a szabad szemmel látható mechanikai sérüléseket.

Nézd meg a hosszabb tesztről szerzett benyomásainkat videónkban:

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Reggel 7 óra után pár perccel jár az idő a dingolfingi BMW oktatóközpontban, és már köröznek is az Active Tourer tesztautónk körül

És láttátok, milyen szorgalmasak voltak a fiatalok, akik itt képzik magukat! A hajtásláncot teljesen leszerelték – tengelyeket, váltót, kardánt, mindent egyben leszereltek, és már alaposan átnéztük, a hegesztéseken és a rögzítőcsavarokon eddig nem találtunk korrózióra utaló nyomokat