Hosszú távú teszt - 100 ezer km a BMW 223d xDrive Active Tourerrel (VIDEÓ)
A BMW 223d Active Tourerrel tettük meg a 100 ezer kilométeres maratoni távot, és a hagyományoknak megfelelően alkatrészeire szedtük szét, hogy bemutassuk, mennyire strapabíró az autó valójában piese auto online.

Reggel 7 óra után pár perccel jár az idő a dingolfingi BMW oktatóközpontban, és már köröznek is az Active Tourer tesztautónk körül. A motorháztető már lekerült, jelenleg a motor és a sebességváltó kiszerelésével foglalkozunk. A sebességváltónak Münchenbe kell mennie, ahol egy szakműhelyben szétszerelik, mert rendelkeznek a szükséges speciális szerszámokkal, majd Markus a DEKRA-tól még egyszer részletesen megvizsgál mindent. És itt folytatjuk, időközben a belső teret is kiszerelték. Minden párhuzamosan és időveszteség nélkül történik, mivel a tervünk az, hogy ma este csak a csupasz karosszériát látjuk, és akkor majd kiderül, hogy volt-e bármilyen probléma az autóval vagy sem. Figyeljünk oda néhány apró részletre, mert az akkumulátor bármikor lecsatlakozhat. Például az üléseket most úgy kell beállítani, ahogyan a későbbi általános fotón látni fogjuk őket. A panorámatetőnek is nyitva kell maradnia, mert áram nélkül utána alig tudunk valamit csinálni az autóval. Erre mindig figyelni kell, hogy szétszereléskor megfelelő állapotban legyenek.
És láttátok, milyen szorgalmasak voltak a fiatalok, akik itt képzik magukat! A hajtásláncot teljesen leszerelték – tengelyeket, váltót, kardánt, mindent egyben leszereltek, és már alaposan átnéztük, a hegesztéseken és a rögzítőcsavarokon eddig nem találtunk korrózióra utaló nyomokat. Minden még mindig elég jól néz ki. Következő lépésként a motorral és a váltóval foglalkozunk, a közvetlen szétszerelés következik – a hengerfejet és a kardánt leszereljük, majd a motort alkatrészeire szedjük szét.
Itt a pillanat, amikor kiszereljük a turbófeltöltőt, amelyet Marcus elé helyezünk az asztalra elemzésre. Logikusan ellenőrizni kell a hézagokat, az esetleges eltömődéseket és lerakódásokat, az esetleges ütésnyomokat, horzsolásokat, valamint a szabad szemmel látható mechanikai sérüléseket.
Nézd meg a hosszabb tesztről szerzett benyomásainkat videónkban:
- 2025-12-08 - Kreatív szabadság a szocialista Lengyelországban: a Fiat 126P és a Polonez keveréke
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: A Supra nagyobbik „testvére” V8-as motorral érkezik.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: a biztonságért folytatott csata fél évszázaddal ezelőtt kezdődött
- 2025-12-04 - 60 éve mutatkozott be az első Opel GT
- 2025-12-03 - A Fabiából hiányzik a finomság
- 2025-12-02 - A nagy teszt: melyek a legjobb téli gumiabroncsok 2026-ra?
- 2025-12-01 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (992)
- 2025-11-30 - Nikola Tsolov fenomenális teljesítményt nyújtott első Formula–2-es rajtján
- 2025-11-29 - Nikola Tsolov lenyűgöző eredménnyel zárta első Formula–2-es időmérőjét
- 2025-11-28 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (997)











