K4: A Kia új kompakt modellje (VIDEÓ)
Az év elején a Kia bemutatta elektromos kompakt osztályát az EV4 formájában. De azok, akik szeretik a K4 kompakt osztályát, de nem szeretnének teljesen elektromosra váltani, kihasználhatják az új Kia K4 előnyeit. Ma közelebbről is megvizsgáljuk! A márka igazi ismerői most biztosan felteszik maguknak a kérdést, hogy miért a K4? Végül is ez a név már korábban is megjelent. És igen, pontosan így van, a Kia K4 valójában már létezett. 2014 és 2020 között, bár csak a kínai piacra. De most a K4 megérkezik hozzánk, Európába. És ha valaki most azt gondolja, hogy ez a Kia Ceed utódja, ez egyáltalán nem így van, mert ez egy teljesen új modell, egy teljesen független műszaki platformra helyezve. De először figyeljünk a vízióra. Természetesen fent a Kia jellegzetes hűtőrácsát látjuk, kicsit lejjebb egy szellőzőnyílást, valamint új fényszórókat, amelyek bizonyos mértékig a Kia Sportage-t idézik, a csillagtérkép grafikájával, amely már ismerős számunkra a márka más modelljeiből. Ejtsünk pár szót a méretekről. A hosszúság 4,44 m. A szélesség 1,85 m. A magasság pedig 1,44 m. Ami azt jelenti, hogy az autó valójában viszonylag alacsonyra lett tervezve, ha összehasonlítjuk a többi Kia modellel magazin de piese auto online.

Ez a 185 cm-es szélesség egészen jól megválasztottnak tűnik, különösen, ha a K4 hátulját nézzük. Ráadásul a hátsó lámpák kialakítása is hozzájárul ahhoz, hogy a szélesség még nagyobbnak tűnjön. Logikusan itt is egy csillagtérképes dizájnt használtak. Maguk a hátsó lámpák pedig egyidejűleg élvonalbeli funkciót is betöltenek. És ha már ebben a helyzetben vagyunk, szeretnék beszélni erről a sárvédőről is, mert ezek elég atlétikus vállak. Különösen egy kompakt autóhoz képest, mivel hatékonyan adnak neki meglehetősen erőteljes kiállást. Természetesen most sem szabad kihagyni a csomagtér kötelező ellenőrzését. Egyelőre a fedél csak manuálisan nyílik, mivel itt egy előszériás autóról beszélünk. Még inkább egy tanulmányról. Konkrétan 328 literünk van, ha a hajtás mild hibrid, és 438 literünk a hagyományos benzinmotorral. Hogy mennyivel nő a térfogat a második üléssor lehajtásával, a Kia egyelőre nem tudja megmondani.
Az új Kia K4 utasterében olyan környezetet találunk, amely már jól ismert a többi Kia modellből. Az infotainment rendszerhez azonos kijelző áll rendelkezésre. Egy 12,3 hüvelykes műszerfali kijelző, valamint egy 12,3 hüvelykes infotainment monitor található. E két képernyő között található egy harmadik, 5,3 hüvelyk átlójú kijelző, amely a légkondicionáló rendszer vezérlésére szolgál. Ez a teljes rendszer CCNC-nek hívják, ami az angol Connected Car Navigation Cockpit (Connected Car Navigation Cockpit) rövidítése, és a Kia jelenlegi legmodernebb technológiáját kínálja, online frissítésekkel a felhőn keresztül, valamint vezeték nélküli okostelefon-integrációval az Android Auto és az Apple CarPlay segítségével. Ami azonban más a többi Kia modellhez képest, az a vezérlési lehetőségek, amelyek szintén a műszerfalon elhelyezett klasszikus fizikai gombokon keresztül érhetők el. Más modellekben, például az EV5-ben ezeket interaktív érintőképernyők váltották fel.
A hátsó ülésen az utasok különösen profitálhatnak a 2,72 méteres tengelytávból. Ezt két kézzel is állíthatom, mivel 1,90 méter magas vagyok, tényleg van elég helyem, különösen tekintve, hogy egy kompakt modellben ülök. Van elég levegő a térdeim és a fejem mozgatásához. A GT Line-ra jellemzően itt kétszínű kárpitozás van, az anyagok minősége és kidolgozása is elég jó. Hozzá kell tennünk, hogy igen, itt kemény műanyagot is használnak, de ez még egy előszéria modell, hogy ebből mi marad a sorozatgyártásra, azt majd később meglátjuk. Most azonban azt javaslom, hogy folytassuk az értékesítés megkezdésével, a kezdeti hajtásláncokkal és persze az árral.
Mit mondhatunk az új Kia K4 technológiájáról? Nem meglepő, hogy belső égésű motorral rendelkezik. Három egység várható a forgalmazás kezdetén. Két benzinmotor - az egyik 115 lóerős, a másik 180 lóerős -, valamint egy 115 lóerős mild hibrid. Minden motor elsőkerék-hajtással lesz kombinálva. Az alapváltozat 6 sebességes manuális sebességváltóval érkezik, opcionálisan automata sebességváltó is elérhető lesz. Egy másik full hibrid modell is érkezik majd később, de a Kia egyelőre megtartja magának a témával kapcsolatos további információkat. Emellett nem adnak adatokat a gyorsulásról vagy a maximális sebességről. Azt sem árulja el a Kia, hogy mindez végül mennyibe fog kerülni.
A teljes prezentáció – videónkban:
- 2025-09-26 - 50 éve mutatkozott be a Jaguar XJ-S
- 2025-09-24 - A BMW új magyarországi gyára októberben kezdi meg az iX3 sorozatgyártását.
- 2025-09-23 - A Mercedes az A-osztály utódját készíti elő.
- 2025-09-22 - Használt stílusos modellek: Renault Avantime
- 2025-09-21 - Ezek az autók tartják meg legjobban az értéküket: Porsche 911
- 2025-09-20 - Lewis Hamilton eladja az összes autóját!
- 2025-09-19 - Sbarro GT12: Svájci kihívások negyed évszázaddal ezelőttről
- 2025-09-18 - Az új elektromos Cayenne hivatalosan is az év végén debütál.
- 2025-09-17 - Elektromos autó sofőrjét megbüntették zajos kipufogója miatt
- 2025-09-16 - Volvo C70 Cabrio: szabad ég négyen (visszatekintés)
