KIA EV5: az új koreai elektromos SUV (VIDEÓ)
A Kia bővíti SUV portfólióját, és most az új EV5-tel tölti be az EV3 és az EV9 közötti rést. Először is, tegyünk egy kis tisztázást, mert néhányan közületek azt mondhatják – hallottam már ezt az EV5 nevet. És IGEN, ez pontosan így van, mert a Kia 2023 márciusában mutatta be az EV5 névre keresztelt koncepcióautóját, és ennek már több mint két éve. Ez most a sorozatgyártású, vagy pontosabban az előszériás változat. Az autót általánosságban nézve azonnal arra a következtetésre juthatunk, hogy ez egy olyan autó, amely nagyon közel áll az EV9-hez, ugyanakkor az EV3 elemeit is hordozza. Például elöl a jól ismert Csillagtérkép nevű fényjelzés található magazin de piese auto online.

A megnyújtott fényelemekkel ellátott dizájn egy csillagkép körvonalaira emlékeztet. A fényszórók között egy érdekes fekete elem található, az orr közepén pedig egy meglehetősen komoly légbeömlő található. Az EV3-hoz és az EV9-hez hasonlóan most az EV5 is egy meglehetősen határozott élekkel és kocka alakú SUV. És ha a méreteket nézzük, a modell pontosan a két meglévő modell közé pozícionálódik. 4,61 m hosszú, 1,88 m széles és 1,68 m magas. Mindezt egy 2,75 m-es tengelytáv kombinálja. A tengelytáv logikusan a felnikhez vezet el minket. Az alapváltozatban általában 18 colosak, de a fotónkon látható modellünkön 19 colosak, mivel a GT-Line szintről beszélünk. Ugyanazok a határozott élek, amelyeket elöl láttunk, az oldalprofilban is folytatódnak.
Hely tekintetében a kínálat egészen korrekt, mert a csomagtartó fedelének felnyitásával 566 liter fér el benne. Ezen felül dupla aljjal is rendelkezünk a töltőkábelnek és egyéb apróságoknak. A raktér padlója sík, a hátsó üléstámlák 40:60 arányban dönthetők le. És akkor máris elfér akár 1650 liter az autó csomagtartójában. És most, mielőtt elfelejtenénk, ezen felül van egy első doboz is, ami 44,4 literes.
Aki már jól ismeri az EV3 és EV9 belső terét, az itt sem fog problémákkal találkozni. Elöl alapvetően ugyanaz a vezetőfülke-elrendezés található, meglehetősen lineáris kialakítással. Egy 12,3 hüvelykes képernyő a vezető számára. Mellette egy másik, ugyanekkora átlójú képernyő az infotainment rendszerhez, közöttük pedig egy kis, 5,3 hüvelykes monitor a légkondicionáló vezérléséhez. Akinek ez nem elég, az egy Head-up kijelzőt is kap, amely opcionálisan, felár ellenében választható.
Folytassuk az EV5 technológiájával. Ahogy már említettük, a modell az EV3 és az EV9 között helyezkedik el. Ez a hajtáslánc és az akkumulátor tekintetében is megmutatkozik. Itt egy 81,4 kWh-s akkumulátor található, amelyet az EV3 is használ. Az EV5-ben ez a modell 18 colos kerekekkel 530 km-es, 19 colosokkal pedig 505 km-es hatótávolságot biztosít. A hajtás elsőkerék-hajtású, ami azt jelenti, hogy az első tengelyen egy motor található, amely 218 lóerőt és 295 Nm-t termel. Ennek eredményeként a 0-ról 100-ra sprint 8,4 másodpercig tart. A végsebesség pedig 165 km/h.
A teljes előadást megtalálod videónkban:
- 2025-08-14 - Punto: a Fiat vezércsillaga 1995 óta
- 2025-08-13 - Renault Clio: túl nagy ahhoz, hogy kicsi legyen... (visszatekintés)
- 2025-08-12 - Nosztalgia az 5 hengeresek iránt
- 2025-08-11 - Mercedes Auto 2000: a jövőkép 45 évvel ezelőtt
- 2025-08-10 - Egykori Bundesliga-focista sikkes Porsche-ja
- 2025-08-09 - Miért bukott meg teljesen az elektromos G-osztály a Mercedesnél?
- 2025-08-08 - BMW Concept Speedtop: A Shooting Brake álma (VIDEÓ)
- 2025-08-07 - Mercedes C126: az arisztokrata, aki nem jutott el a plovdivi vásárra
- 2025-08-06 - Továbbra is növekszik az Alfa Romeo eladása
- 2025-08-05 - Hosszú távú teszt - 100 ezer km a BMW 223d xDrive Active Tourerrel (VIDEÓ)
