Kétütemű motorok az NDK-ból – kiváló megtérülésű befektetés

Egy Wartburg 353 átlagára az elmúlt hat évben akár 75%-kal is emelkedett piese auto online.

Kétütemű motorok az NDK-ból – kiváló megtérülésű befektetés

Az ezredforduló elejére a falvak minden második udvarában volt egy sört érő Trabant. A Wartburg modellek valamivel drágábbak voltak – feltéve, hogy nem az egzotikusabb és ritkább változatokról volt szó. Ma azonban a kétütemű legendák ára már nem alacsony – sőt, folyamatosan emelkedik. És bár a keletnémet gépek soha nem tudták utolérni nyugati versenytársaikat technológia terén, az árak tekintetében mégis megtették... igaz, néhány évtizeddel a berlini fal leomlása után!

A Classic Data elemezte a szocialista tábor veteránjainak értékváltozását – a 2019-es és 2025-ös adatok összehasonlításával. A növekedés bajnoka az egzotikus Tatra T613 –, amelyből valamivel több mint 11 ezer darabot gyártottak. A 3,5 literes „nyolcas” motorral szerelt csehszlovák limuzin esetében az átlagár 14 900 euróról 27 100 euróra emelkedett. Az áremelkedés tekintetében azonban a második helyen a Wartburg 353 áll szedánként – 2019-es 5500 eurós átlagértéke mára 6000-re ugrott (+75%). A Tourist kombi (5. hely) hat évvel ezelőtt 6600 euró körüli összegért cserélt gazdát – míg ma átlagosan 10 100 euróért adják el (+53%). A rangsor harmadik és negyedik helyét a Trabant 601 Universal (2019 – 4500 euró, 2025 – 7700 euró, +71%) – azaz a kombi –, illetve a standard 601 (2019 – 4100 euró, 2025 – 6900 euró, +68%) foglalja el. A Tatra 603-2 a hatodik helyen áll, ezt követi a Moszkvics 412, a Lada 120, a Skoda Felicia Cabrio és a Skoda 120.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Az ezredforduló elejére a falvak minden második udvarában volt egy sört érő Trabant

A Classic Data elemezte a szocialista tábor veteránjainak értékváltozását – a 2019-es és 2025-ös adatok összehasonlításával