Lancia ECV2: túl jó a maga korához képest
Az 1986-os rali-világbajnokság alatt az Abarth mérnökei már egy teljesen új autó tervezésén dolgoztak, amely a Lancia Delta S4-et váltaná. Egy futurisztikus prototípust alkottak, amely széles körben használt kompozit anyagokat, innen ered a neve ECV (Kísérleti Kompozit Jármű). A kísérleti modell egy új motort is tartalmazott, amely egy forradalmian új, Triflux nevű kompresszorral volt felszerelve. Így már 1986-ban a Lancia már rendelkezett egy autóval az új S csoport specifikációival, amely a következő szezonban debütált. Az alvázat a cég mérnöke, Sergio Limone tervezte, aki a Squadra Corse Lancia HF tervezéséért és kísérleteiért volt felelős. Ő alkotta meg az innovatív karosszériát is kevlár és szénszál felhasználásával. A motort egy speciális "bölcsőbe" csomagolták, míg a merev pilótafülke és a felépítmény többi része különálló panelekből készült. Csak az alváz eleje készült hagyományos acélcsövekből, hogy gyorsabban javítható és cserélhető legyen magazin de piese auto online.

Új kompozit anyagokat is használtak a hajtáslánc-alkatrészekhez és a kerekekhez a súly további csökkentése érdekében. Összességében, bár nagyobb torziós merevséget biztosít, mint a Delta S4, az autó súlya körülbelül 20%-kal kisebb. Az Abarth műszaki igazgatója, Claudio Lombardi által tervezett motor lökettérfogata megegyezik a Delta S4-ével. Lombardi a híres Triflux rendszerét is beépíti az ECV-be, keresztáramú hengerfejjel és két turbófeltöltővel. A keresztben elhelyezett szívó- és kipufogószelepekkel ellátott ötletes megoldás lehetővé teszi, hogy a motort már alacsony fordulatszámon is hatékonyabban „összenyomják”, de magas fordulatszámon is nagyobb teljesítményt biztosítanak. Az első tesztek eredményei nagyon biztatóak voltak: 600 lóerőt értek el, ami körülbelül 100 lóerővel több, mint a Delta S4 esetében.
Az 1986-os szezonban történt számos tragikus esemény után azonban a szövetség úgy döntött, hogy nem vált a B csoportból az S csoportba, és az ECV projektet háttérbe szorították. Ennek eredményeként az Abarth minden erőfeszítését az új Lancia Delta HF 4WD felé irányították, amely megfelelt az újonnan létrehozott A és N csoportok specifikációinak, és egy új korszak kezdetét jelentette, a vállalat sporttörténetének legsikeresebb autójává válva.
A futurisztikus Lancia ECV fejlesztése, innovatív kompozit karosszériájával és forradalmi Triflux motorjával azonban nem állt le teljesen. Már 1986 végén bemutatták a Bolognai Autószalonon a piros Lancia-Martini festéssel díszített ECV prototípust. Mind a közönség, mind a szakemberek lenyűgözve fogadták az autót, de csalódottak voltak, hogy nem lesz versenyképes. Időközben a Lancia sportcsapata úgy döntött, hogy folytatja a kísérleteket az ECV-vel, és jelentős változtatásokat eszközölt a karosszérián.
Az olasz tervező, Carlo Gaino új formákat alkotott, amelyek észrevehetően eltértek a Delta S4-től. Így született meg 1988-ban az ECV 2, amelynek minden változtatása az aerodinamika javítását célozta, amelyek közül a legjelentősebb a hátsó spoiler volt. Míg a Delta S4-nél és az ECV-nél a tető végén helyezték el, az ECV 2-nél a szélcsatorna eredményei a karosszériától való teljes „elválasztásához” és középmagasságba helyezéséhez vezettek. Ezért a hátsó részt módosították és lerövidítették. A Delta S4-re és az ECV-re jellemző hátsó oszlopokon lévő nagy légbeömlőket eltávolították, és csak a tető végén található rés maradt meg, amely a levegőt a motortérbe irányította. Az első motorháztetőt teljesen áttervezték, egy nagy dupla nyílással. A hatalmas első spoiler a hűtőráccsal van összekötve, amely hasonlít a Delta 4WD-re, és a fényszórók sokkal aerodinamikusabb formájúak. Az oldalsó szoknyák szintén javítják az aerodinamikát, a felnik pedig külső, szintén kompozit anyagból készült tárcsafékekkel vannak felszerelve a hűtés javítása érdekében. A karosszéria egy másik, a színhez kapcsolódó sajátossága a Bianco Perla (gyöngyházfehér) színkombináció, amely világoskék és kékesvörös csíkokkal, valamint a Martini Racing festésével készült. Ezt a különleges árnyalatot később a Lancia Delta HF Integrale Evoluzione limitált kiadású modelljében is használták.
- 2025-10-27 - Biotámadás a lakkon (visszatekintés)
- 2025-10-26 - 95,9 százalékkal csökkent a Porsche profitja
- 2025-10-25 - Ennek az Audi 100 TDI-nek az üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,76 liter volt.
- 2025-10-24 - Egy másik szakasz elválasztó oszlopokkal a biztonság növelése érdekében
- 2025-10-23 - KS-80: a legendás Zündapp márka legújabb modellje
- 2025-10-22 - Ez a W 140 hússzor annyiba kerül, mint az S 600
- 2025-10-21 - A Volkswagen bővíti lengyelországi üzemét az új elektromos Crafter számára
- 2025-10-20 - A Dongfeng Box hegesztései nem feleltek meg az Euro NCAP töréstesztjének.
- 2025-10-19 - Kettős siker a Dacia Sandridersnek: Sébastien Loeb győzött Marokkóban, Edouard Boulanger világbajnok a navigátorok között
- 2025-10-18 - Egy korszak vége: a VW Touareg elektromos lesz











