Mercedes A-osztály a TÜV előtt: szilárd alapmodell Benz
Az A-osztály könnyedén átalakult a nyugdíjasoknak szánt autóból a VW Golf versenytársává. Az elegáns kompakt autó a műszaki ellenőrzések során sem mutat változást a képén: továbbra is ugyanolyan megbízható, mint valaha. Íme a 2026-os TÜV-jelentés áttekintése magazin de piese auto online.

A Mercedes A-osztályt tartják a legjobban teljesítő használt autónak. Ezt a legfrissebb TÜV-jelentés is megerősíti. A régebbi modelleknél azonban vannak bizonyos korlátozások.
Mercedes A-osztály (W169)
Gyártási időszak: 2004-2012
motorok: 82 LE (160 CDI) - akár 193 LE (200 Turbo)
ár: 3400 levától
Ez az, amiről szó van: egy okosan megtervezett, praktikus autó, amely maga mögött hagyta az első A-osztály kudarcát a jávorszarvas teszten, és amelynek 20 éve egyáltalán nem hasonlít rá – ennyire modern a kisteherautó, mind technikailag, mind vizuálisan. Az eredeti verzióhoz képest a W169 inkább egy furgon, mint egy Mini: az A-osztály szélesebb, valamivel magasabb és majdnem 30 cm-rel hosszabb, de négy méter alatti hosszúságával továbbra is parkolásbarát.
A koncepció változatlan maradt: elsőkerék-hajtás, lapos szendvicspadló, megemelt üléspozíció – ez az idősebb generációnak tetszik, amely manapság gyakran praktizálatlan SUV-okat vezet. Először kínálnak háromajtós változatot is, bár hiába próbál sportosnak tűnni. Új motorok is bemutatkoznak: három dízel és négy benzinmotor.
Ez: megbízható társ lehet motorjainak és rugalmasan alakítható belső terének köszönhetően. A hátsó ülések pillanatok alatt lehajthatók vagy szétszerelhetők. Felár ellenében az első utasülés is lehajtható és kivehető, így akár egy állókerékpár is elfér benne. Azoknak, akik üzemanyagot szeretnének megtakarítani, az A 180 CDI dízelváltozat 109 lóerővel ajánlott.
Ez nagy port kavar: a hibás gyártási folyamatok rozsdásodást okoznak az ajtók alsó szélein és a csomagtérajtón. A Mercedes reagált és megoldotta a problémát. A fokozatmentes sebességváltó (CVT) hajlamos a meghibásodásra – ami költséges lehet. Problémák vannak a CDI dízelmotorok befecskendezőivel és vízpumpáival is. A 2017-es szervizkampány a vezérlőegység helytelen kódolása miatt történt, ami a légzsákok kinyílását okozhatta.
- 2025-12-18 - BMW Z4: egy igazi versenyzésre termett roadster (visszatekintés)
- 2025-12-17 - Éljen a király? (visszatérés a Forma-1 világába két évtizeddel ezelőtt)
- 2025-12-16 - Mercedes R-osztály: az Airbus útja
- 2025-12-15 - Az új Smart majdnem 5 méter hosszú!
- 2025-12-14 - Hurrá! Újabb 3 km-t nyitottak meg a Hemus autópályán
- 2025-12-13 - A Porsche bemutatta a 911-es egy különleges változatát, tisztelegve a vizionárius tervező, Ferdinand Alexander Porsche előtt.
- 2025-12-12 - Feloldják a belső égésű motorok tilalmát!
- 2025-12-11 - A Volkswagen ismeretlen Minije, amelyet fél évszázaddal ezelőtt alkottak meg
- 2025-12-10 - SMZ-C3D: mítoszok és tények a legendás "Invalidkáról"
- 2025-12-09 - Renault 25: a luxus érzése a 80-as évekből











