Mercedes Auto 2000: a jövőkép 45 évvel ezelőtt
Az 1970-es és 1980-as években a Mercedes-Benz viszonylag ritkán mutatott be koncepcióautókat autószalonokon, de a szakértők mindig is izgatottan várták őket. Ez történt az úgynevezett Mercedes Auto 2000 esetében is, amelyet először 1981 szeptemberében mutattak be a nagyközönségnek Frankfurtban magazin de piese auto online.

E vonzó kísérlet fő irányelvei a komoly üzemanyag-takarékosság, a maximális biztonság, az optimális teljesítmény és az akkori legszigorúbb környezetvédelmi előírásokhoz való alkalmazkodás elérésére vonatkoznak.
Az első, az üzemanyag-fogyasztással kapcsolatos feladat leghatékonyabb megvalósításának fő lépése az aerodinamikai ellenállási együttható lehető legnagyobb mértékű csökkentése. Ezért az autó karosszériáját (amelyen a jelenlegi S-osztály, vagyis a W126 kialakítása látható) úgy alakították ki, hogy a hátsó rész fokozatosan lejtsen a függőlegesen levágott végéig (a német mérnök és aerodinamikai szakember, Vunibald Kam szabadalma szerint). Így a Cx légellenállási együttható 0,3-ra csökken.
A biztonság fokozása érdekében az első ülések külső alkatrészeinek egy része könnyű és deformálható szintetikus anyagokból készült.
Az adott korszak elektronikai vívmányait széles körben alkalmazzák az Auto 2000-ben is. Az elektronikus rendszerek nemcsak a fő működési paramétereket szabályozzák, hanem folyamatosan tájékoztatják a vezetőt a szükséges információkról egy speciális kijelzőn, amely a fő műszerek helyett jelenik meg. Meg tudják határozni az optimális üzemanyag-fogyasztást, valamint a legmegfelelőbb útvonalat is. Egy elektronikus vezérlőegység segítségével a vezető három vezetési program közül választhat: „gazdaságos”, „városi” vagy „gyors”.
Az aktív biztonság javítása érdekében blokkolásgátló fékrendszert, távolságjelző radarkészüléket és gyorsítás közben a kerekek megcsúszását megakadályozó eszközt vezettek be.
Egy ilyen autó tömeggyártása esetén három fő motortípust terveznek: turbódízelt, V-alakú benzinmotort a hengerek egy részének leállításával, valamint gázturbinát. A V6-os dízelmotor 3,3 literes üzemi térfogattal és 150 lóerős teljesítménnyel rendelkezik 4600 fordulat/percnél. A két turbófeltöltő párhuzamosan van kapcsolva, ami lehetővé teszi a nyomatékjellemzők javítását alacsony fordulatszámon. A V8-as benzinmotor 3,8 literes üzemi térfogattal rendelkezik, és ugyanezt a teljesítményt adja le 4000 fordulat/percnél. A gyújtásrendszer, a benzinbefecskendezés, az alapjárati fordulatszám és a hengerek részleges leállításának lehetőségét egy központi elektronikus eszköz látja el, ami hozzájárul a gazdaságosság növeléséhez.
A harmadik alternatív meghajtási módszer, a kétfokozatú gázturbina által felkeltett nagy érdeklődés ellenére elvetették, mivel túl bonyolult, nem elég megbízható és rendkívül drága volt a tömeggyártáshoz.
A Mercedes Auto 2000 önsúlya 1600 kg, hasznos teherbírása pedig 500 kg. Az autó fő méretei: hosszúság 5100 mm, szélesség 1820 mm, magasság 1352 mm és tengelytáv 2935 mm.
- 2025-08-10 - Egykori Bundesliga-focista sikkes Porsche-ja
- 2025-08-09 - Miért bukott meg teljesen az elektromos G-osztály a Mercedesnél?
- 2025-08-08 - BMW Concept Speedtop: A Shooting Brake álma (VIDEÓ)
- 2025-08-07 - Mercedes C126: az arisztokrata, aki nem jutott el a plovdivi vásárra
- 2025-08-06 - Továbbra is növekszik az Alfa Romeo eladása
- 2025-08-05 - Hosszú távú teszt - 100 ezer km a BMW 223d xDrive Active Tourerrel (VIDEÓ)
- 2025-08-04 - ES90: A Volvo új nagyméretű elektromos autója (VIDEÓ)
- 2025-08-03 - Erő és dinamika: Mercedes CLE 450 4Matic H&R rugókkal
- 2025-08-02 - Ez a Defender (majdnem) készen áll a Dakarra!
- 2025-08-01 - A Stellantis piacvezető a hibrid és könnyű haszongépjárművek piacán az EU-ban
