Mercedes-Benz L 319 és L319 D: egy régi ismerős

Az L319 modell az 1960-as évek elején vált nagyon népszerűvé Bulgáriában a "Balkantourist" által szállított luxus minibuszok révén. Kevéssé ismert tény, hogy ugyanekkor viszonylag korlátozott mennyiségben importáltak hazánkba néhány más, áruk és rakományok szállítására szánt változatot is piese auto online.

Mercedes-Benz L 319 és L319 D: egy régi ismerős

Hatékonyan megtervezett konstrukciójuk teljes mértékben a könnyű tehergépjárművek igényeihez és követelményeihez igazodik, a raktér pedig vastag lemezből készült, amelyet ráadásul egy négyzet alakú szelvénnyel erősítettek meg.

Az L319D változat a 180 D személygépkocsiból származó OM 636 dízelmotorral van felszerelve, amely alacsony fogyasztásáról és magas hatásfokáról ismert. Jellemzői az alacsony üzemanyag-fogyasztás - 9,2 l/100 km (standard), a szerény szervizelés és karbantartás, valamint a páratlan szilárdság és megbízhatóság.

A 190-es személyautó teherautóhoz adaptált benzinmotorja nagyon jó tapadást, lejtők leküzdésének képességét és közel 95 km/h végsebességet biztosít, és leginkább gyors szállítási feladatok elvégzésére alkalmas.

Mindkét változat a Mercedes legendás biztonságát, kivételes utazási kényelmét és hosszú távú értéktartását kínálja. 8,6 köbméter hasznos térfogatával és körülbelül 5,6 négyzetméteres rakterével a modell az ideális gyors teherautó a gazdaság minden szektora számára.

A Mercedes L319 és L319D univerzális változatai minden olyan követelménynek megfelelnek, amelyet egy gyors és hatékony teherautóval szemben támaszthatnak: nagy raktér és nagy teherbírás, könnyű és biztonságos kezelhetőség, valamint jó viselkedés mind városi forgalomban, mind azon kívül. Ezen előnyök mellett az autó jelentős kényelmet kínál a vezető és az utasok számára. A vezető felé döntött műszerfalon minden szükséges műszer és kezelőszerv megtalálható a könnyű és biztonságos kezeléshez - fordulatszámmérő, fűtésre és a dízelmotor üzemanyag-levegő keverékének szabályozására szolgáló kapcsoló, hűtőfolyadék-hőmérő, üzemanyag-jelző, világítás, fűtés, ablaktörlők és belső világítás gombjai, 4 ellenőrzőlámpa, üzemanyag-jelzőfény, valamint csatlakozó elektromos készülékekhez vagy zseblámpához.

Az autókat a maximális terhelés mellett is nagy fékhatásfok jellemzi. Puha, de határozott tapadást biztosítanak, és teljes terhelés mellett is megbízható fékezést biztosítanak. Opcionálisan vákuumrásegítő is rendelhető, amely még kevesebb erőfeszítést igényel a vezetőtől.

Az első tengely messze előre mozdult, ami előfeltétele a megnövelt raktérnek, valamint a kormányzott kerekek nagy kormányszögének és ezáltal a hihetetlenül kicsi, 11,5 méteres fordulókörnek. A karbantartási és javítási munkák biztonságosan elvégezhetők elölről. A teljes motor két karral elérhető, amelyek belülről is teljesen hozzáférhetők. A fedél négy zár segítségével teljesen eltávolítható. A személygépkocsikhoz hasonlóan a sebességváltók is teljesen szinkronizáltak. A kényelmes váltás növeli a vezetési biztonságot, például meredek lejtőkön a vezető könnyen válthat alacsonyabb fokozatba anélkül, hogy levenne a lábát a fékről.

Az L319 D-be beépített négyhengeres dízelmotor fő előnyei a gazdaságosság és a szerénység. Alacsony üzemanyag- és olajfogyasztás, megbízhatóság és hosszú élettartam jellemzi. A teljesítmény- és sebességváltó mechanizmust a szállítási tevékenységek sajátos követelményeihez igazították. Mindössze 9,2 l/100 km-es dízelüzemanyag-fogyasztással a maximális sebesség körülbelül 80 km/h, amelyet állandó sebességgel is lefed.

Az L319 négyhengeres, rövid löketű motorját sima járás, rugalmasság és kopásállóság jellemzi. Az lefelé irányuló karburátor jelentősen hozzájárul az alacsony, mindössze 14,2 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztáshoz.

és a korához képest jó gyorsulásával. Komoly vonóerejével és körülbelül 95 km/h végsebességével az L 319 rendkívül gyors és jól manőverezhető jármű volt az 1960-as években.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Hatékonyan megtervezett konstrukciójuk teljes mértékben a könnyű tehergépjárművek igényeihez és követelményeihez igazodik, a raktér pedig vastag lemezből készült, amelyet ráadásul egy négyzet alakú szelvénnyel erősítettek meg

Az L319D változat a 180 D személygépkocsiból származó OM 636 dízelmotorral van felszerelve, amely alacsony fogyasztásáról és magas hatásfokáról ismert