Mercedes-Benz L 319 és L319 D: egy régi ismerős
Az L319 modell az 1960-as évek elején vált nagyon népszerűvé Bulgáriában a "Balkantourist" által szállított luxus minibuszok révén. Kevéssé ismert tény, hogy ugyanekkor viszonylag korlátozott mennyiségben importáltak hazánkba néhány más, áruk és rakományok szállítására szánt változatot is piese auto online.

Hatékonyan megtervezett konstrukciójuk teljes mértékben a könnyű tehergépjárművek igényeihez és követelményeihez igazodik, a raktér pedig vastag lemezből készült, amelyet ráadásul egy négyzet alakú szelvénnyel erősítettek meg.
Az L319D változat a 180 D személygépkocsiból származó OM 636 dízelmotorral van felszerelve, amely alacsony fogyasztásáról és magas hatásfokáról ismert. Jellemzői az alacsony üzemanyag-fogyasztás - 9,2 l/100 km (standard), a szerény szervizelés és karbantartás, valamint a páratlan szilárdság és megbízhatóság.
A 190-es személyautó teherautóhoz adaptált benzinmotorja nagyon jó tapadást, lejtők leküzdésének képességét és közel 95 km/h végsebességet biztosít, és leginkább gyors szállítási feladatok elvégzésére alkalmas.
Mindkét változat a Mercedes legendás biztonságát, kivételes utazási kényelmét és hosszú távú értéktartását kínálja. 8,6 köbméter hasznos térfogatával és körülbelül 5,6 négyzetméteres rakterével a modell az ideális gyors teherautó a gazdaság minden szektora számára.
A Mercedes L319 és L319D univerzális változatai minden olyan követelménynek megfelelnek, amelyet egy gyors és hatékony teherautóval szemben támaszthatnak: nagy raktér és nagy teherbírás, könnyű és biztonságos kezelhetőség, valamint jó viselkedés mind városi forgalomban, mind azon kívül. Ezen előnyök mellett az autó jelentős kényelmet kínál a vezető és az utasok számára. A vezető felé döntött műszerfalon minden szükséges műszer és kezelőszerv megtalálható a könnyű és biztonságos kezeléshez - fordulatszámmérő, fűtésre és a dízelmotor üzemanyag-levegő keverékének szabályozására szolgáló kapcsoló, hűtőfolyadék-hőmérő, üzemanyag-jelző, világítás, fűtés, ablaktörlők és belső világítás gombjai, 4 ellenőrzőlámpa, üzemanyag-jelzőfény, valamint csatlakozó elektromos készülékekhez vagy zseblámpához.
Az autókat a maximális terhelés mellett is nagy fékhatásfok jellemzi. Puha, de határozott tapadást biztosítanak, és teljes terhelés mellett is megbízható fékezést biztosítanak. Opcionálisan vákuumrásegítő is rendelhető, amely még kevesebb erőfeszítést igényel a vezetőtől.
Az első tengely messze előre mozdult, ami előfeltétele a megnövelt raktérnek, valamint a kormányzott kerekek nagy kormányszögének és ezáltal a hihetetlenül kicsi, 11,5 méteres fordulókörnek. A karbantartási és javítási munkák biztonságosan elvégezhetők elölről. A teljes motor két karral elérhető, amelyek belülről is teljesen hozzáférhetők. A fedél négy zár segítségével teljesen eltávolítható. A személygépkocsikhoz hasonlóan a sebességváltók is teljesen szinkronizáltak. A kényelmes váltás növeli a vezetési biztonságot, például meredek lejtőkön a vezető könnyen válthat alacsonyabb fokozatba anélkül, hogy levenne a lábát a fékről.
Az L319 D-be beépített négyhengeres dízelmotor fő előnyei a gazdaságosság és a szerénység. Alacsony üzemanyag- és olajfogyasztás, megbízhatóság és hosszú élettartam jellemzi. A teljesítmény- és sebességváltó mechanizmust a szállítási tevékenységek sajátos követelményeihez igazították. Mindössze 9,2 l/100 km-es dízelüzemanyag-fogyasztással a maximális sebesség körülbelül 80 km/h, amelyet állandó sebességgel is lefed.
Az L319 négyhengeres, rövid löketű motorját sima járás, rugalmasság és kopásállóság jellemzi. Az lefelé irányuló karburátor jelentősen hozzájárul az alacsony, mindössze 14,2 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztáshoz.
és a korához képest jó gyorsulásával. Komoly vonóerejével és körülbelül 95 km/h végsebességével az L 319 rendkívül gyors és jól manőverezhető jármű volt az 1960-as években.
- 2025-12-27 - 100 ezer kilométer a Subaru Outbackkel: az erő a békében rejlik (BŐVÍTETT TESZT)
- 2025-12-26 - Peugeot 406 30 éves lett
- 2025-12-25 - BMW 120d: egy kellemes dízel a kompakt kategóriában (TESZT)
- 2025-12-24 - ADAC: A Dacia a költségek bajnoka
- 2025-12-23 - Egy videojáték-autó valósággá válik
- 2025-12-22 - VW T1: a nagy szívű kisbusz, amely nem hódította meg Bulgáriát
- 2025-12-20 - Gondtalan hozzáférés a Mercedes-Benz Trucks digitális szolgáltatásaihoz
- 2025-12-19 - Mercedes A-osztály a TÜV előtt: szilárd alapmodell Benz
- 2025-12-18 - BMW Z4: egy igazi versenyzésre termett roadster (visszatekintés)
- 2025-12-17 - Éljen a király? (visszatérés a Forma-1 világába két évtizeddel ezelőtt)











