Mercedes C126: az arisztokrata, aki nem jutott el a plovdivi vásárra
A szocializmus éveiben, amikor a Mercedes-Benz bemutatta termékeit a Plovdivi Vásáron, általában csak a nagyobb tömegben gyártott, vagy az uralkodó osztály által használt modelleket állították ki, míg az elit német gyártó legrangosabb modelljei csak reklámokban voltak láthatók. Valójában ebben az időszakban voltak kivételek, mint például a 300SL, amelyet 1962-ben mutattak be hazánkban, vagy a 600 Pullmann, amely először és utoljára 1968-ban jelent meg, de a legdrágább modellek nagy része soha nem jutott el Plovdivba. Köztük volt a cég kínálatának az 1980-as évekbeli zászlóshajója – a C126 piese auto online.

Az S-osztály sportos változata, amelyet a SEC betűrövidítéssel jelölnek, és amely először a Frankfurti Autószalonon debütált a nagyközönség előtt 1981 szeptemberében, egy egyedi tulajdonsággal rendelkezik. A háború utáni vállalat történetében ez az első alkalom, hogy az S-osztály alapját kupé gyártásához használták. A modell két változatban kapható – 380SEC és 500SEC, amelyek közvetlen befecskendezéses V8-as motorral vannak felszerelve. A hengerfej és a blokk alumíniumötvözetből készült, az égéstér pedig kompaktabb a korábbi modellekhez képest, hogy csökkentse a hőveszteséget. A sűrítési arányt 9,4-re, illetve 9,2-re növelték, ami szintén hozzájárul a fokozott üzemanyag-fogyasztáshoz.
Érdekes módon a maximális teljesítmény csökken a régebbi modellekhez képest, a 380SEC 204 lóerőt ad le 5250-es fordulatszámon, az 500SEC pedig 231 lóerőt 4759-es fordulatszámon. Így a főtengely-mechanizmus alkatrészei könnyebbek lesznek, ami viszont hozzájárul a motor súlyának csökkentéséhez és a mechanikai súrlódási veszteségek korlátozásához. A motor mechanikai hatásfoka is növekszik a hűtőfolyadék hőmérsékletétől függő automatikus fordulatszám-szabályozású ventilátornak köszönhetően. A motor általános működésére pozitív hatással van a maximális nyomaték alacsonyabb főtengely-fordulatszámokra való eltolódása is. Ezt a gázelosztási fázisok megválasztásával, a sűrítési arány növelésével, valamint a névleges és maximális fordulatszámok csökkentésével érik el. Az alapjárati fordulatszám 500 fordulatszámra csökken, és egy elektronikus szabályozóval ezen az értéken tartható. Ez városi körülmények között több mint 40%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást alapjáraton.
A C126 karosszériája tökéletes aerodinamikai formájával és precíz kialakításával lenyűgöző, a légellenállási együttható pedig kategóriájában rekordnak számító 0,34-re csökkent. A belső tér rendkívül luxus, miközben megfelel a legszigorúbb és legpontosabb biztonsági előírásoknak. A négy ülés önbehúzó biztonsági övekkel van felszerelve.
A Mercedes-Benz C126 a német elit márka egyik legtökéletesebb képviselője. A Plovdivi Vásáron még sosem mutatták be, de a bolgár nyelvű reklámokban mindig szerepel, ahol kivételes felsőfokon emlegetik.
Tudomásunk szerint az első ilyen példányokat magántulajdonosok importálták Bulgáriába az 1990-es évek elején, amikor a modell gyártása már leállt. Ugyanebben az időszakban egy ilyen autó még a szófiai rendőrség kötelékében is szolgálatba állt.
- 2025-12-08 - Kreatív szabadság a szocialista Lengyelországban: a Fiat 126P és a Polonez keveréke
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: A Supra nagyobbik „testvére” V8-as motorral érkezik.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: a biztonságért folytatott csata fél évszázaddal ezelőtt kezdődött
- 2025-12-04 - 60 éve mutatkozott be az első Opel GT
- 2025-12-03 - A Fabiából hiányzik a finomság
- 2025-12-02 - A nagy teszt: melyek a legjobb téli gumiabroncsok 2026-ra?
- 2025-12-01 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (992)
- 2025-11-30 - Nikola Tsolov fenomenális teljesítményt nyújtott első Formula–2-es rajtján
- 2025-11-29 - Nikola Tsolov lenyűgöző eredménnyel zárta első Formula–2-es időmérőjét
- 2025-11-28 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (997)











