Mercedes F600 Hygenius – a hibridek jövője (visszatekintés)
Nézd meg, mit írt Bulgária 20 évvel ezelőt magazin de piese auto online.

A Mercedesnek mindenképpen volt valami a fejében, amikor a hibrid technológia terén jelenleg vezető ipari nemzet fővárosában, a Tokiói Autószalonon bemutatták F600 fejlesztési projektjüket. A helyzet az, hogy ha a Toyota Priust és a Honda IMA-t fogadjuk el a holnap autójaként, akkor a stuttgarti prototípus a fejlesztés következő szakaszát vázolja fel. A kísérleti gép megalkotói szerint a hajtáslánc már 2012-ben elérheti a sorozatgyártásra alkalmas érettséget. A dupla padlójú szendvicsszerkezetbe egy hidrogéntartályt építettek be, hasonlóan az A-osztályéhoz, amely az F600 motorházteteje alatt található üzemanyagcellás rendszert látja el energiával, amelynek méretei körülbelül 40%-kal kisebbek a meglévő fejlesztéseknél. Az üzemanyagcellákban a tartályból származó hidrogén és a levegő oxigénje között lejátszódó szabályozott kémiai reakció során felszabaduló elektromosság viszont a hátsó hajtótengelybe integrált villanymotort hajtja, amely maximálisan 115 lóerős teljesítményt és 350 Nm maximális nyomatékot biztosít számára.
Átlagosan 3,2 l hidrogént fogyaszt 100 km-enként, így a Hygenius egyetlen feltöltéssel 400 km-t tud megtenni. Fékezéskor a fent említett villanymotor generátorként működik, a felesleges energiát egy hatékony lítium-ion akkumulátorba táplálva. Általánosságban elmondható, hogy az F600 hajtáslánc-működési sémája hasonló a mai hibridekéhez – az üzemanyagcellás rendszer és az akkumulátor külön-külön vagy együttesen szolgáltatja energiáját a jármű vezetési módjától és az energiaáramlások optimális kezelésétől függően az adott pillanatban. Újdonság, hogy a garázsban parkolva a jármű alapjáraton lévő üzemanyagcellái is tölthetők. Szükség esetén teljesen környezetbarát erőműként is szolgálhatnak a háztartási áramtermeléshez, mivel 66 kW teljesítményük könnyedén fedezi több háztartás áramszükségletét.
A Hygenius belső terének elrendezése is meglehetősen érdekes. A furgonokhoz hasonló magas tetőnek, valamint az ülések hosszirányban és keresztirányban mozgatásának köszönhetően az utastér tágassága a luxuslimuzinokéhoz közelít, annak ellenére, hogy a prototípus külső méretei az európai kompakt osztály képviselőinek méreteivel vetekednek.
- 2025-11-19 - A BlueCruise rendszer lehetővé teszi, hogy autópályán is vezethessünk anélkül, hogy a kormányt fognánk.
- 2025-11-18 - Négyütemű Rumen – a bolgár Bugatti
- 2025-11-17 - Audi Shooting Brake: amikor a TT találkozik az Avanttal... (visszatekintés)
- 2025-11-15 - Az új Audi Q3 Bulgáriában debütál, 84 ezer levas induló áron.
- 2025-11-14 - A 100 kilométeres akadályt először egy elektromos jármű törte át 126 évvel ezelőtt
- 2025-11-13 - A Peugeot forradalmi kormányzást mutat be a Polygon Concepttel
- 2025-11-12 - Az új Mercedes GLB: digitálisabb, kényelmesebb és hatékonyabb
- 2025-11-11 - Hummer H2: a kis nagy terepjáró (visszatekintés)
- 2025-11-10 - Európa megkapja a Ram Rampage-et - egy "kis pickupot"
- 2025-11-09 - A Halálos iramban című film legendás Evo-ját árverésre bocsátják











