Mercedes R-osztály: az Airbus útja
Visszatekintés – íme, mit írt Bulgária 20 évvel ezelőt magazin de piese auto online.

Európában az R-osztály rövid tengelytávú változatban lesz kapható, átdolgozott felfüggesztési beállításokkal. De továbbra is lenyűgöző marad…
És a rövid dolgok néha elég hosszúak is tudnak lenni… Az R-osztály rövid változata, amelyet Európára terveztek, 4,92 m hosszú – ebben az esetben a „rövid” kifejezés kissé helytelenül hangzik, de nem szabad elfelejteni, hogy az amerikai piacon csak az 5,16 m hosszú XL változat kapható. Mindkét változat megrendelhető az öreg kontinensen, az európai kritériumoknak megfelelően módosított felfüggesztési és kormánybeállításokkal. A rövidített tengelytávval is azonban az R-osztály meglehetősen lenyűgöző autó marad – a nem különösebben kicsi VW Routan pontosan 1 méterrel rövidebb, egy E-osztály kaliberű szedán hossza pedig 10 cm-rel rövidebb. Nem is beszélve arról, hogy az R-osztály magasságban körülbelül 20 cm-rel meghaladja mindkét modellt…
Az egyes ülések a kényelem megtestesítői.
Ahogy az várható volt, a belső tér kivételesen tágas, hat különálló üléssel, amelyek három sorban helyezkednek el. A szuperkényelmes második sor ülései hihetetlenül alkalmasak a teljes pihenésre, a hátsó sorban pedig akár 1,80 méter magas utasok is könnyedén elférnek.
Az ülések nem kivehetők (a Mercedes nyilvánvalóan nem akarta ilyen kínzásnak kitenni ügyfeleit, különösen ebben a kategóriában), de összecsukva sík padlójú rakteret alkotnak. A csomagtér maximum 1950 literes – a szám rendkívül lenyűgözően hangzik, de a térfogata nem nagyobb, mint a jelenlegi E-osztály T-modelljéé.
Az új felfüggesztési beállítás ellenére az R-osztály továbbra is a sima, élvezetes vezetésre összpontosít. A luxus cirkáló meglehetősen sima és csendes egy 2,2 tonnás kolosszushoz képest, az R 320 CDI motorházteteje alatt elhelyezett 224 lóerős V6-os dízelmotor pedig rengeteg teljesítményt és komoly tartalékokat kínál. A hétfokozatú automata sebességváltó gyorsan és pontosan reagál.
A duplakuplungos sebességváltó alapfelszereltség. A tesztautót opcionális Airmatic légrugózási rendszerrel is felszerelték, amely valóban kiváló kényelmet biztosít.
A modell már kapható az Egyesült Államokban, európai piaci debütálására 2006 februárjára van kitűzve. Németországban az R 320 CDI ára 52 000 eurótól indul, a 272 lóerős R 350 ci V6-os ára 51 504 eurótól indul, a V8-as motorral és 306 lóerővel szerelt R 500 alapára pedig 64 960 euró. A hosszú változat 1740 euróval többe kerül.
Tulajdonképpen ezek az árak egészen megfizethetőnek is nevezhetőek – tény, hogy jelentősen magasabbak, mint az E-osztályé, de az S-osztály szintjéhez képest teljesen elviselhetőnek hangzanak...
- 2025-12-15 - Az új Smart majdnem 5 méter hosszú!
- 2025-12-14 - Hurrá! Újabb 3 km-t nyitottak meg a Hemus autópályán
- 2025-12-13 - A Porsche bemutatta a 911-es egy különleges változatát, tisztelegve a vizionárius tervező, Ferdinand Alexander Porsche előtt.
- 2025-12-12 - Feloldják a belső égésű motorok tilalmát!
- 2025-12-11 - A Volkswagen ismeretlen Minije, amelyet fél évszázaddal ezelőtt alkottak meg
- 2025-12-10 - SMZ-C3D: mítoszok és tények a legendás "Invalidkáról"
- 2025-12-09 - Renault 25: a luxus érzése a 80-as évekből
- 2025-12-08 - Kreatív szabadság a szocialista Lengyelországban: a Fiat 126P és a Polonez keveréke
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: A Supra nagyobbik „testvére” V8-as motorral érkezik.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: a biztonságért folytatott csata fél évszázaddal ezelőtt kezdődött











