Miért bukott meg teljesen az elektromos G-osztály a Mercedesnél?
A Handelsblatt beszámolója szerint a Mercedes-Benz komolyan megsértődik az elektromos G-osztály miatt. A 2024 áprilisi bevezetése és 2025 áprilisa között mindössze 1450 darabot adtak el a modellből Európában. Összehasonlításképpen, a hagyományos „kockából” körülbelül hétszer annyit – 9700 darabot – adtak el. Kínában, a világ legnagyobb autópiacán mindössze 58 elektromos G-osztályt adtak el, míg Dél-Koreában 61-et magazin de piese auto online.

A nagy akkumulátorral szerelt, masszív terepjáró kudarcának számos oka van. Először is, nehéz és korlátozott a hasznos teherbírása. Ezenkívül nem kapható vonóhoroggal, és a futásteljesítmény (473 km a WLTP szerint, 347 a teszt szerint) korlátozott. Másrészt a modell fizetőképes vásárlói az erős benzin- és dízelmotorokat részesítik előnyben.
Az elektromos Mercedes-Benzek piaci részesedése csökken – statisztikailag az eladott Benzek kevesebb mint 10%-a tisztán elektromos. Ezért az EQ technológiával ellátott G 580 csak egy réspiaci termék lehet, amelyet homeopátiás mennyiségben gyártanak. A modell további problémái közé tartozik maga a felépítés – a tartóváz, ami nem optimális megoldás egy elektromos jármű számára. Egy magas rangú Mercedes-menedzser a német „Handelsblatt” újságnak azt nyilatkozta, hogy az elektromos G-osztályok szinte eladhatatlanok, és sokáig a kereskedőknél várakoztak.
- 2025-08-11 - Mercedes Auto 2000: a jövőkép 45 évvel ezelőtt
- 2025-08-10 - Egykori Bundesliga-focista sikkes Porsche-ja
- 2025-08-08 - BMW Concept Speedtop: A Shooting Brake álma (VIDEÓ)
- 2025-08-07 - Mercedes C126: az arisztokrata, aki nem jutott el a plovdivi vásárra
- 2025-08-06 - Továbbra is növekszik az Alfa Romeo eladása
- 2025-08-05 - Hosszú távú teszt - 100 ezer km a BMW 223d xDrive Active Tourerrel (VIDEÓ)
- 2025-08-04 - ES90: A Volvo új nagyméretű elektromos autója (VIDEÓ)
- 2025-08-03 - Erő és dinamika: Mercedes CLE 450 4Matic H&R rugókkal
- 2025-08-02 - Ez a Defender (majdnem) készen áll a Dakarra!
- 2025-08-01 - A Stellantis piacvezető a hibrid és könnyű haszongépjárművek piacán az EU-ban
