Miért bukott meg teljesen az elektromos G-osztály a Mercedesnél?

A Handelsblatt beszámolója szerint a Mercedes-Benz komolyan megsértődik az elektromos G-osztály miatt. A 2024 áprilisi bevezetése és 2025 áprilisa között mindössze 1450 darabot adtak el a modellből Európában. Összehasonlításképpen, a hagyományos „kockából” körülbelül hétszer annyit – 9700 darabot – adtak el. Kínában, a világ legnagyobb autópiacán mindössze 58 elektromos G-osztályt adtak el, míg Dél-Koreában 61-et magazin de piese auto online.

Miért bukott meg teljesen az elektromos G-osztály a Mercedesnél?

A nagy akkumulátorral szerelt, masszív terepjáró kudarcának számos oka van. Először is, nehéz és korlátozott a hasznos teherbírása. Ezenkívül nem kapható vonóhoroggal, és a futásteljesítmény (473 km a WLTP szerint, 347 a teszt szerint) korlátozott. Másrészt a modell fizetőképes vásárlói az erős benzin- és dízelmotorokat részesítik előnyben.

Az elektromos Mercedes-Benzek piaci részesedése csökken – statisztikailag az eladott Benzek kevesebb mint 10%-a tisztán elektromos. Ezért az EQ technológiával ellátott G 580 csak egy réspiaci termék lehet, amelyet homeopátiás mennyiségben gyártanak. A modell további problémái közé tartozik maga a felépítés – a tartóváz, ami nem optimális megoldás egy elektromos jármű számára. Egy magas rangú Mercedes-menedzser a német „Handelsblatt” újságnak azt nyilatkozta, hogy az elektromos G-osztályok szinte eladhatatlanok, és sokáig a kereskedőknél várakoztak.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A nagy akkumulátorral szerelt, masszív terepjáró kudarcának számos oka van

Az elektromos Mercedes-Benzek piaci részesedése csökken – statisztikailag az eladott Benzek kevesebb mint 10%-a tisztán elektromos