Nosztalgia az 5 hengeresek iránt
Új Volvo dízel három gazdaságos változatban – ezt írta Bulgária 20 évvel ezelőtt (visszatekintés piese auto online.

A Ford svéd leányvállalatának, a Volvo-nak az alapvetően átdolgozott 2,4 literes, öthengeres motorja egyszerre debütál három teljesítményváltozatban, az S60, V70, XC 70 és XC 90 modellsorozatokban pedig alapfelszereltségként kínált dízel részecskeszűrővel. A gyártó szerint a szűrő karbantartásmentes, nem igényel adalékanyagokat, és élettartama megegyezik az autóéval.
A legkisebb teljesítményű változat 126 lóerős, a középső változat 163 lóerős, az új csúcsmodell D5 motor pedig most 185 lóerős. A korábbi 163 lóerőhöz képesti növekedés kiválóan tükröződik mindenekelőtt a rendkívül jól teljesítő, de dinamikus jellemzői tekintetében némileg nehézkes XC 90 SUV-ban. A fejlett öthengeres turbódízel harmadik generációs Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel megfelel az Euro 4 ökoszabvány követelményeinek, és érezhetően nagyobb teljesítményt biztosít a nehéz svéd autónak. A javuló dinamika nem annyira induláskor, mint inkább köztes gyorsítási módban észrevehető, ahol a 400 FIm-re (korábban 340 FIm) megnövekedett nyomaték nagyszerű lehetőséget kap arra, hogy megmutassa erejét. A Volvo hivatalos adatai szerint az új dízelüzemű SUV a dinamika növekedése ellenére sem fogyaszt több üzemanyagot, a német piacon pedig az XC 90 D5 összes módosításának (motor, részecskeszűrő, új hatfokozatú sebességváltó és továbbfejlesztett összkerékhajtás) felára szerény, 650 eurós összeg lesz. Ősztől a modell felár ellenében hatfokozatú automata sebességváltóval is elérhető lesz.
Természetesen az öthengeres turbódízel teljesen más szerepet játszik a lényegesen könnyebb S60-ban. A motor szó szerint szárnyakat ad a bajor „trojka” svéd riválisának, és segít elérni a 230 km/h végsebességet, miközben akusztikai szempontból meglehetősen alacsony és diszkrét szinten tartja magát. Ez a Volvo modell átlagosan mindössze 6,6 l/100 km-t fogyaszt, de az áremelkedése az S60 D5 előző verziójához képest (alapfelszereltségként részecskeszűrővel és hatfokozatú sebességváltóval) 1350 euró.
- 2025-08-13 - Renault Clio: túl nagy ahhoz, hogy kicsi legyen... (visszatekintés)
- 2025-08-11 - Mercedes Auto 2000: a jövőkép 45 évvel ezelőtt
- 2025-08-10 - Egykori Bundesliga-focista sikkes Porsche-ja
- 2025-08-09 - Miért bukott meg teljesen az elektromos G-osztály a Mercedesnél?
- 2025-08-08 - BMW Concept Speedtop: A Shooting Brake álma (VIDEÓ)
- 2025-08-07 - Mercedes C126: az arisztokrata, aki nem jutott el a plovdivi vásárra
- 2025-08-06 - Továbbra is növekszik az Alfa Romeo eladása
- 2025-08-05 - Hosszú távú teszt - 100 ezer km a BMW 223d xDrive Active Tourerrel (VIDEÓ)
- 2025-08-04 - ES90: A Volvo új nagyméretű elektromos autója (VIDEÓ)
- 2025-08-03 - Erő és dinamika: Mercedes CLE 450 4Matic H&R rugókkal
