Nosztalgia az 5 hengeresek iránt
Új Volvo dízel három gazdaságos változatban – ezt írta Bulgária 20 évvel ezelőtt (visszatekintés piese auto online.

A Ford svéd leányvállalatának, a Volvo-nak az alapvetően átdolgozott 2,4 literes, öthengeres motorja egyszerre debütál három teljesítményváltozatban, az S60, V70, XC 70 és XC 90 modellsorozatokban pedig alapfelszereltségként kínált dízel részecskeszűrővel. A gyártó szerint a szűrő karbantartásmentes, nem igényel adalékanyagokat, és élettartama megegyezik az autóéval.
A legkisebb teljesítményű változat 126 lóerős, a középső változat 163 lóerős, az új csúcsmodell D5 motor pedig most 185 lóerős. A korábbi 163 lóerőhöz képesti növekedés kiválóan tükröződik mindenekelőtt a rendkívül jól teljesítő, de dinamikus jellemzői tekintetében némileg nehézkes XC 90 SUV-ban. A fejlett öthengeres turbódízel harmadik generációs Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel megfelel az Euro 4 ökoszabvány követelményeinek, és érezhetően nagyobb teljesítményt biztosít a nehéz svéd autónak. A javuló dinamika nem annyira induláskor, mint inkább köztes gyorsítási módban észrevehető, ahol a 400 FIm-re (korábban 340 FIm) megnövekedett nyomaték nagyszerű lehetőséget kap arra, hogy megmutassa erejét. A Volvo hivatalos adatai szerint az új dízelüzemű SUV a dinamika növekedése ellenére sem fogyaszt több üzemanyagot, a német piacon pedig az XC 90 D5 összes módosításának (motor, részecskeszűrő, új hatfokozatú sebességváltó és továbbfejlesztett összkerékhajtás) felára szerény, 650 eurós összeg lesz. Ősztől a modell felár ellenében hatfokozatú automata sebességváltóval is elérhető lesz.
Természetesen az öthengeres turbódízel teljesen más szerepet játszik a lényegesen könnyebb S60-ban. A motor szó szerint szárnyakat ad a bajor „trojka” svéd riválisának, és segít elérni a 230 km/h végsebességet, miközben akusztikai szempontból meglehetősen alacsony és diszkrét szinten tartja magát. Ez a Volvo modell átlagosan mindössze 6,6 l/100 km-t fogyaszt, de az áremelkedése az S60 D5 előző verziójához képest (alapfelszereltségként részecskeszűrővel és hatfokozatú sebességváltóval) 1350 euró.
- 2025-12-08 - Kreatív szabadság a szocialista Lengyelországban: a Fiat 126P és a Polonez keveréke
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: A Supra nagyobbik „testvére” V8-as motorral érkezik.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: a biztonságért folytatott csata fél évszázaddal ezelőtt kezdődött
- 2025-12-04 - 60 éve mutatkozott be az első Opel GT
- 2025-12-03 - A Fabiából hiányzik a finomság
- 2025-12-02 - A nagy teszt: melyek a legjobb téli gumiabroncsok 2026-ra?
- 2025-12-01 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (992)
- 2025-11-30 - Nikola Tsolov fenomenális teljesítményt nyújtott első Formula–2-es rajtján
- 2025-11-29 - Nikola Tsolov lenyűgöző eredménnyel zárta első Formula–2-es időmérőjét
- 2025-11-28 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (997)











