Peugeot 406 30 éves lett
A nagyméretű, családbarát és a maga korában nagyon modern Peugeot 406 ipari karrierje pontosan három évtizeddel ezelőtt kezdődött, és közel tíz évig tartott piese auto online.

Az idősebb generációk által az 1950-es és 1960-as években átvett, időtálló hagyományokat követve itt is három fő karosszériaváltozat kapható – szedán, kombi és kupé, benzin- vagy dízelmotorok (jelen esetben turbódízel) közül választhatunk.
A 406-os stílusát nagyban befolyásolta elődje, a 405 stílusa, amelynek gyártása a 406 1995 szeptemberi bevezetése után fokozatosan kivonásra került, és végül 1997-ben ért véget pályafutása, amikor az utolsó kombi modellek legördültek a gyártósorról.
A kezdeti felszereltségi szint három: SR, ST és a csúcs SV. A Peugeot 406 számos fejlett kiegészítő funkcióval rendelkezik, mint például az elektromos memóriahatású ülések, az esőérzékelő, az elektronikus felfüggesztés-szabályozás, a sebességfüggő szervokormány és a hátsó ablaktörlő a szedánban. Gyári "tuning" karosszériakészlet is elérhető.
Az első felfüggesztés MacPherson, míg hátul a Peugeot egy vadonatúj és exkluzív, RS10 nevű többlengőkaros felfüggesztést alkalmazott, amely három lengőkarból és egy hosszlengőkarból áll. Speciális tulajdonságainak köszönhetően nagyobb negatív kerékösszetartást biztosít a külső keréken a kanyarstabilizátor, valamint nagyobb negatív dőlésszöget a stabilitás érdekében, amikor a hátsó kerék megemelkedik vészfékezéskor.
A Peugeot 406 a bolgár piacon 1996 júniusában, a Festival Hallban megrendezett éves autókiállításon debütált. A Peugeot 406 tízéves ipari pályafutásának egy érdekes részlete, hogy ez egy újabb céges modell, amely bekerült a rekordkönyvekbe. 2002 augusztusában egy standard 406 HDi világrekordot állított fel a leghosszabb, egyetlen tank üzemanyaggal megtett távolság tekintetében. Az autó Ausztrálián keresztül Melbourne és Rockhampton között összesen 2348 km-t tett meg.
- 2025-12-25 - BMW 120d: egy kellemes dízel a kompakt kategóriában (TESZT)
- 2025-12-24 - ADAC: A Dacia a költségek bajnoka
- 2025-12-23 - Egy videojáték-autó valósággá válik
- 2025-12-22 - VW T1: a nagy szívű kisbusz, amely nem hódította meg Bulgáriát
- 2025-12-20 - Gondtalan hozzáférés a Mercedes-Benz Trucks digitális szolgáltatásaihoz
- 2025-12-19 - Mercedes A-osztály a TÜV előtt: szilárd alapmodell Benz
- 2025-12-18 - BMW Z4: egy igazi versenyzésre termett roadster (visszatekintés)
- 2025-12-17 - Éljen a király? (visszatérés a Forma-1 világába két évtizeddel ezelőtt)
- 2025-12-16 - Mercedes R-osztály: az Airbus útja
- 2025-12-15 - Az új Smart majdnem 5 méter hosszú!











