Peugeot VERA: egy sikeres ökoautó-kísérlet 45 évvel ezelőttről
A kezdetek 1980-ban történtek, amikor elkészült a kísérleti VERA sorozat négy prototípusa közül az első. A név a Véhicule Économe de Recherche Appliquée, azaz a „Gazdaságos Jármű az Alkalmazott Kutatáshoz” kifejezés rövidítése. A jármű egy ma körülbelül 7 millió eurós kormányzati programból született, amelyet az ország legnagyobb autógyártói között osztottak szét, hogy alacsonyabb üzemanyag-fogyasztású autókat fejlesszenek ki piese auto online.

A VERA prototípust a Peugeot mindössze másfél év alatt alkotta meg a Francia Energiatakarékossági Ügynökség megbízásából, amely egyben a fő tudományos célját is meghatározta. Karosszériája alapvetően megegyezik a sorozatgyártású Peugeot 305 SR modellével, a súlyát 20%-kal, 942 kg-ról 755 kg-ra csökkentették a biztonsági előírások betartása nélkül. Ezt úgy érték el, hogy az összes lehetséges alkatrész felesleges súlyát eltávolították, ami rendre a következőket könnyítette: a motor 22 kg-mal, a kiegészítő berendezések 12 kg-mal, a hátsó tengely 34 kg-mal, a kormánymű 8 kg-mal, a kerekek és gumiabroncsok 15 kg-mal, a berendezések 30 kg-mal, a karosszéria pedig 67 kg-mal.
A kis kompakt Peugeot 104 modell módosított, 1452 cm3-es lökettérfogatú és 63 lóerős teljesítményű motorját használták 4500-as fordulatszámon, a sűrítési arányt 10,2-re növelték, a gyújtás pedig elektronikus. A motor működésére vonatkozó információkat egy elektronikus mikroprocesszor dolgozza fel, amely parancsokat ad ki a gyújtáselőleg és egyéb működési paraméterek megváltoztatására az üzemanyag-fogyasztás maximalizálása érdekében. A készülék elektronikus memóriája 1024 különböző gyújtási időzítési értéket tartalmaz, amelyek garantálják, hogy a motor mindig a leggazdaságosabb üzemmódban működjön. A lendkerék könnyű, a karburátor és a forgattyúház magnéziumötvözetből, a hengerfejburkolat és a pedáltartó műanyagból, maguk a pedálok pedig alumíniumból készültek. A felnik szintetikus anyagból készültek. A karosszériát vékonyabb, de erősebb fémlemez felhasználásával könnyítették meg. Az ajtók, valamint az első és hátsó motorháztetők üvegszálból, az első sárvédők pedig poliamidból készültek.
Az aerodinamika javítása érdekében az összes kiálló karosszériaelemet simították, az első és hátsó ablakokról eltávolították a külső éleket, eltávolították a vízelvezető csatornákat, dísztárcsákat szereltek fel, valamint terelőlemezeket az első oldalablakokra és a hátsó sárvédők elé. Ezen változtatások eredményeként a Peugeot 305 0,44-es légellenállási együtthatója 27%-kal csökkent, így 0,306-ra csökkent. A VERA átlagos benzinfogyasztása 1/3-dal alacsonyabb, mint a Peugeot 305-é, és 80 km/h állandó sebességnél sem haladja meg a 4,53 l/100 km-t.
- 2025-07-31 - Renault 18 Turbo: a turbókorszak megalapítója
- 2025-07-29 - AZ AUTO BILD ÚJ, 2025. 07. 08. SZÁMÁBAN A KÖVETKEZŐKET TALÁLJA:
- 2025-07-28 - Dodge Durango SRT Hellcat: brutális SUV 707 lóerővel (VIDEÓ)
- 2025-07-27 - Touareg felborított egy utánfutót, amelyben egy Ferrari és egy Benz is volt
- 2025-07-26 - Stratégiaváltás: A Fiat visszatér a belső égésű motorokhoz
- 2025-07-25 - Használt sportlimuzinok: Audi S7 Sportback (C7)
- 2025-07-23 - Dacia Duster Hybrid vs. MG ZS Hybrid: összehasonlító teszt (VIDEÓ)
- 2025-07-22 - Az új Mazda CX-5 – okosabb és tágasabb (VIDEÓ)
- 2025-07-21 - Xiaomi YU7: az okostelefon-gyártó új elektromos SUV-ja (VIDEÓ)
- 2025-07-19 - Autóipari beszállító bővíti termelését Bulgáriában és 300 új munkahelyet teremt
