Renault 25: a luxus érzése a 80-as évekből
A második világháború befejezése után a Renault céget államosították, és le kellett mondania presztízsmodelljeiről, a Renault régóta várt visszatérése a félluxus szegmensbe pedig csak 1975 tavaszán történt meg a Renault 30-assal magazin de piese auto online.

Ez a modell azonban különféle okok miatt nem volt túl fogyóképes, például a problémás PRV motor (a Peugeot, a Renault és a Volvo közös fejlesztése), az ízléstelen formatervezés, a megkérdőjelezhető minőségellenőrzés, és mindenekelőtt a Renault régóta elveszett imázsa miatt ebben a szegmensben. A vállalat azonban nem vesztette el a reményt, és 1979-ben megkezdte következő luxusmodelljének fejlesztését. Ennek eredményeként megjelent a Renault 25, amelyet 1983-ban mutattak be a Párizsi Autószalonon, és amelynek értékesítése a következő év tavaszán kezdődött. Alapvetően 2 literes benzin- és dízelmotorokkal szerelték fel, míg a luxusváltozatok V6-os motort kaptak - ez volt a siker egyik legfontosabb előfeltétele. Ennek eléggé beszédes példája, hogy a Renault 30 és olcsóbb változatának, a Renault 20-nak az összes eladott darabja kevesebb volt, mint a Renault 25-é.
1983 végén François Mitterrand akkori elnök ellátogatott a nyugat-franciaországi Heuliez gyárba. Ugyanekkor a híres karosszériaépítő, aki akkoriban jelentős szereplővé vált a butikautó-piacon, véglegesítette a hosszú tengelytávú Renault 25 saját értelmezését. Mitterrand, aki akkoriban csak a Renault 30-ast használta, láthatóan megtetszett neki ez a prototípus, és egy páncélozott változatot rendelt el az Élysée-palotába. Ez a Renault diadalmas visszatérését jelentette a francia államfő kedvenc szállítójaként. Addig a francia vezetők által leggyakrabban használt autó a Citroën volt, és csak az 1970-es évek végén szakított Giscard d'Estaing elnök a dogmákkal, és inkább egy Peugeot 604-est vezetett (ami egyben a Heuliez által gyártott standard modell és egy páncélozott, hosszú tengelytávú szedán is volt).
Eközben a Heuliez modern és nagyon drága foszfátozó és festőberendezésekkel, valamint számos új független összeszerelő sorral szerelte fel gyárát, amelyek közül az egyiket kizárólag a Renault 25 Limousine gyártására szánták. A Renault zöld utat adott a projektnek, amelynek a Heuliez által a Peugeot 604 alapján létrehozott népszerű limuzin versenyképes analógjává kellett válnia. A két autó közötti alapvető tervezési különbségek azonban jelentősek voltak. A 604 átalakításához a Heuliez egyszerűen meghosszabbított egy standard Peugeot szedánt, míg a Renault 25 Limousine esetében az autót teljesen át kellett tervezni. A karosszériát a sandouville-i üzemből szállították, szétszerelték, meghosszabbították, hegesztőformákon újra összerakták, majd a további feldolgozáshoz a gyártósoron haladtak át.
Az R25 Limousine fő problémája, hogy túl drága ahhoz képest, amit kínál. A V6-os turbómotorral szerelt változat több mint négyszer annyiba kerül, mint az alap 2 literes R25, és mindezt 23 cm-rel nagyobb lábtérért hátul, fejtér nélkül (ezért még egy olyan elnök is, mint Jacques Chirac, 190 cm magasan, határozottan kényelmesebben érzi magát régi Citroën CX Prestige-jében). A luxuslimuzinok kis világában hasonló árért egy kicsit több exkluzivitást vár az ember.
Az alap V6-os motorral szerelt változatok egy 2,7 literes közvetlen befecskendezéses, 144 lóerős és egy 2,5 literes turbófeltöltős voltak 182 lóerővel és meglehetősen jó gyorsulással. A hosszú tengelytávú Citroën CX Prestige-hez (amelyből közel 22 700 darab készült) képest a Renault 25 luxus, meghosszabbított változata túl drágának, túl alacsonynak és túl ambiciózusnak bizonyult, de képtelen volt újraalkotni az 1930-as évek óriási nyolchengeres Renault modelljeinek szellemiségét. Szerény tengelytávjával, amely csak alig hosszabb a standard modellnél, korlátozott teljesítményével és műanyag műszerfalával aligha nevezhető egy igazán plutokratikus Mercedes-Benz 600-as rangú autónak.
1986 júniusáig mindössze 806 példány készült, amelyből több mint 600-at adtak el Franciaországban. A Renault marketingosztálya ezt kudarcnak tekintette, mivel várható volt, hogy jobban előrejelzi az ilyen autók iránti érdeklődést, különösen a külföldi piacokon.
- 2025-12-08 - Kreatív szabadság a szocialista Lengyelországban: a Fiat 126P és a Polonez keveréke
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: A Supra nagyobbik „testvére” V8-as motorral érkezik.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: a biztonságért folytatott csata fél évszázaddal ezelőtt kezdődött
- 2025-12-04 - 60 éve mutatkozott be az első Opel GT
- 2025-12-03 - A Fabiából hiányzik a finomság
- 2025-12-02 - A nagy teszt: melyek a legjobb téli gumiabroncsok 2026-ra?
- 2025-12-01 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (992)
- 2025-11-30 - Nikola Tsolov fenomenális teljesítményt nyújtott első Formula–2-es rajtján
- 2025-11-29 - Nikola Tsolov lenyűgöző eredménnyel zárta első Formula–2-es időmérőjét
- 2025-11-28 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (997)











