Retrospektív: Seat Altea – tökéletes formák?
Amit az Bulgaria írt 20 évvel ezelőt Pivot Lemforder.

A Seat szerint a jövő családi autói elöl úgy néznek ki, mint a futurisztikus Altea, a karosszéria hátulján pedig markáns durranás lesz.
A modern ügyfélkör autós ízlése folyamatosan változik, és komoly gondokat okoz a tervezőknek, akiknek vagy (véletlenül) valamilyen új stílusirányzatot kell kialakítaniuk a fejlődéshez, vagy (kevésbé véletlenül) le kell másolniuk valami ismerőst. A cég legújabb modelljeiből ítélve a Seat tervezői mindkét kategóriába...
Az Altea tavaly ősszel bátran deklarált minőségi ugrást a VW spanyol "lányának" dizájnvonalában futurisztikus lekerekített formáival, amelyek úgy tűnik, megtestesítik a Walter de Silva vezetésével megszületett új dizájn kezdetének koncentrált erejét. Ezzel a kifejező sugallattal ellentétben az új Toledo úgy tűnik, próbál némi önmérsékletet hozni, és az időben visszafelé haladva konzervatívabb gondolkodású potenciális vásárlókat szeretne felkelteni. Az új modell elrendezésének fő fénypontja a lépcsős hátsó rész, amely a hivatalos sajtóközlemény szerint… „újradefiniálja a vonzó középkategóriás szedánt! sportos és elegáns karakterrel."
A hátsó kialakítása a Renault stílusára emlékeztet
Elég csavaros magyarázat... Mindenesetre legalább annyira, mint a hátul található "kiegészítés", amely 18 cm-rel meghosszabbítja az Altea karosszériáját, és feltűnően hasonlít a Renault Vel Satis társához. Ebből a szempontból semmi esetre sem vitatható, hogy a Toledo nem néz ki eredetinek. Ellenkezőleg – a csomagtérajtó olyan ügyesen csavarodott és ívelt, hogy a szeszélyes ívek mögé egy csomagtartót alakíthatunk ki, amely a maga 500 literével éppúgy elfér, mint a Toledo két centivel rövidebb korábbi verziójában, és 91 literrel nagyobb, mint az Altea csomagtartója.
A Toledo az Alteától örökölte a hátsó rugalmas változtatások okos lehetőségeit is. Például az aszimmetrikusan tagolt hátsó ülések néhány mozdulattal teljesen lehajthatók a padlóba, a fejtámlák szétszerelése nélkül.
Ennél egyszerűbb módot aligha lehet feltalálni... Az egyetlen probléma a hátsó ülés bal oldalon elhelyezkedő szélesebb része - a jobb oldali közlekedésű országokban a hátsó utas minden bizonnyal jobban szeretné, ha a jobb oldalon lenne, így hogy nem kell fel- és leszállnia a vitorla oldaláról.
Az Alteához hasonlóan a Toledo is a VW Golf V műszaki platformjára épül, amelyet elsőkerék-hajtása különböztet meg. Az új modell motorválasztékában két benzines (75 kW/102 LE és 110 kW/150 LE) és két dízel (77 kW/105 LE és 103 kW/140 LE) szerepel, a két "gyengébb" motorral. alapfelszereltségként ötfokozatú sebességváltóval, a két "erősebb" pedig hatfokozatú mechanikus sebességváltóval párosul. Opcionálisan az erőteljes benzinmotorhoz hatfokozatú, Tiptronic kézi kapcsolású automata váltóval is rendelhető, a dízel pedig akár a sportos, hatfokozatú csoda DSG-vel is felszerelhető.
Tekintettel arra, hogy az új spanyol minden lényeges műszaki alkatrésze és részlete a wolfsburgi raktárakból érkezik, nullára rúg annak a veszélye, hogy a Toledo kellemetlen meglepetéseket okozzon az úton. A modell minden változata alapfelszereltségként tartalmazza az ESP elektronikus stabilizáló programot, amely garantálja a stabilitást és a negatív érzelmek hiányát még az ambiciózus vezetési stílusból adódó limit üzemmódokban is.
A jelenlegi üzemanyagárak mellett normális, hogy az érdeklődés elsősorban a dízel változatokra irányul, amelyek azonban csak a következő évben kerülnek majd részecskeszűrővel. A Seat hivatalos közleménye szerint a késés oka a konszern általános politikája ebben az ügyben.
A jelenlegi üzemanyagárak mellett a gázolaj a legjobb választás
Kár, mert a dízelmotoros, 140 lóerős változat. c) nem csak a viszonylag alacsony üzemanyag-fogyasztás miatt, hanem mindenekelőtt a nagy nyomatékon alapuló dinamikának köszönhetően. Ehhez képest a toledói benzines alternatívák az ideges versenylovakra emlékeztetnek, állandó sarkantyúzásra és magas fordulatszámra van szükségük, ami viszont az üzemanyag-fogyasztási mutatókban találja meg logikus következményeit.
- 2025-11-01 - A világon minden ötödik új autó elektromos autó
- 2025-10-31 - Progresszív hidraulikus ütközők - a Citroën titkos fegyvere a kényelemért
- 2025-10-30 - ETF MT-240: a világ legnagyobb dömpere Szlovéniából származik
- 2025-10-29 - A történelem legerősebb sorozatgyártású Golf GTI-je
- 2025-10-28 - Lancia ECV2: túl jó a maga korához képest
- 2025-10-27 - Biotámadás a lakkon (visszatekintés)
- 2025-10-26 - 95,9 százalékkal csökkent a Porsche profitja
- 2025-10-25 - Ennek az Audi 100 TDI-nek az üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,76 liter volt.
- 2025-10-24 - Egy másik szakasz elválasztó oszlopokkal a biztonság növelése érdekében
- 2025-10-23 - KS-80: a legendás Zündapp márka legújabb modellje











