Subaru BRZ: Purista vagyok, vegyél meg! (TESZT)

Az „alap sportkocsi” megnevezés nem hangzik különösebben szexin. Az ember addig gondolja így, amíg nem találkozik egy hasonló modellel. A mi esetünkben a BRZ inkább egy igazi sportkocsira hasonlít. Mindössze 1,31 méteres magassággal, szorosan kárpitozott, de nem kényelmetlen sportülésekkel, a tökéletesen hangolt vezetőpozícióval az alumínium pedálokhoz és a kis kormánykerékhez képest. Az, hogy a hátsó ülésen csak felhajtva lehet ülni, aligha zavar senkit. Épp ellenkezőleg: a helykínálat terén tett kompromisszumok a Subarut a rajongók autójává teszik piese auto online.

Subaru BRZ: Purista vagyok, vegyél meg! (TESZT)

A régi vágású menőség skáláján a sofőr és az autó könnyedén legyőzött bármilyen forró ferdehátú autót. A 2024-es modell hajtásláncához. egy szívó boxer benzinmotorról gondoskodik. Míg a 200 lóerős egység elődjében nem tűnt elég erősnek, most a japánok reagáltak erre, és a motor lökettérfogatát 2,0-ról 2,4 literre növelték. A négyhengeres egység 250 newtonméterét 3700-as fordulatszámon adja le, teljes teljesítménye pedig 234 lóerő. 7000-es fordulatszámon érhető el. Ezzel, valamint differenciálzárral felszerelve az új modell ambiciózusan indul el éles kanyarokból, és teljesítménytartalékainak köszönhetően könnyedén beleegyezik a túlkormányzásba.

A felfüggesztés tekintetében vannak különbségek a Toyota GR86 ikermodellhez képest, amelyet amerikai kollégáink, a Car and Driver oldalról azonosítottak. A Subaru masszívabb első stabilizátorrúddal, eltérő rugóállandókkal és alumínium rugóstagokkal tér el ettől – legalábbis az amerikai változatban. Így a BRZ feszesen fut, de mégis alkalmas mindennapi használatra. Egyébként van egy 6 sebességes automata sebességváltó is. De nem ajánljuk.

Bár a manuális sebességváltók kapcsolása kissé nehézkes, rövid útszakaszuk segít a vezetőnek a BRZ mechanikájával foglalkozni. A 226 km/h végsebességet szintén csak a manuális sebességváltós változat éri el. Így könnyedén megbocsáthatjuk az A98H 8,6 literes fogyasztását – Start-Stop rendszer nélkül. Alkatrészek kaphatók, ezért a vételár 77 980 BGN. Ez tisztességes. Ahogy mondtuk – egy alap sportautó.

KÖVETKEZTETÉS

A gyártás leállt, de még mindig körülbelül 300 példány van a németországi kereskedőknél. Tanácsunk: ne késlekedjen, vásároljon most! A BRZ ma is egyedülálló. Klasszikusként rejlő lehetőségeit elődjének alacsony értékvesztesége bizonyítja.

Műszaki adatok: Subaru BRZ

Motor 4 hengeres, boxer, elöl hosszanti
Lökettérfogat 2387 cm3
Hátsókerék-meghajtás
Nyomaték 250 Nm 3700 fordulat/percnél
Teljesítmény 234 LE 7000 fordulat/percnél
0-100 km/h 6,3 mp
Max. sebesség 226 km/h
Fogyasztás (teszt) 8,6 l A95H/100 km
Ár 77 980 levától.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A régi vágású menőség skáláján a sofőr és az autó könnyedén legyőzött bármilyen forró ferdehátú autót

A felfüggesztés tekintetében vannak különbségek a Toyota GR86 ikermodellhez képest, amelyet amerikai kollégáink, a Car and Driver oldalról azonosítottak