Tatra 141: egy jól ismert traktor Bulgáriában
Az 1950-es évek elején Bulgáriába elsősorban kelet-európai országokból szállították az új közúti szállítóeszközöket, egyik fő partnerünk ezen a területen Csehszlovákia volt. Az ismert és nagyobb tömegben gyártott személygépkocsik, teherautók és buszok mellett korlátozott mennyiségben egzotikus járművek is érkeztek onnan, amelyek nagy érdeklődést váltottak ki. Ezek között volt a rendkívül nagy teljesítményű, nem szabványos méretű, különösen nehéz rakományok szállítására szolgáló teherautó, a Tatra 141. A példányok, amelyek hazánk legnagyobb építkezésein dolgoztak, olyan rakományokat is tudtak szállítani, amelyek más teherautók számára elképzelhetetlenek voltak, például óriási vízturbinákat, mozdonyokat és akár nagy hajókat is magazin de piese auto online.

A modellt a Tatra 111 R teherautók hagyományos és a gyakorlatban bevált előnyeire építve fejlesztették ki. Ez garantálja megbízhatóságát, stabil teljesítményét és működőképességét még rendkívül kedvezőtlen időjárási körülmények és nehéz terepviszonyok között is.
A Tatra 141 nagyon jól szinkronizált sebességváltóval rendelkezik, és a kerekekben további fogaskerekek találhatók a fordulatszám csökkentése érdekében. Ezenkívül elöl és hátul is hatalmas csörlő található, stabil csatlakozómechanizmusokkal a nehéz pótkocsik vontatásához. Teljes súlya teljes felszereléssel 12 780 kg. A maximálisan terhelt traktor és a 100 tonna össztömegű pótkocsi együttes lejtőinek leküzdési képessége kemény útfelületen 9,24%.
A Tatra 111 A5 bevált motorja egy 12 hengeres, V alakú, a hengersorok közötti szög 75 fok, a munkatérfogat 14 825 cm3. A sűrítési arány 16,5:1, a maximális teljesítmény pedig 2000-es fordulatszámon eléri a 185 lóerőt.
Felépítését tekintve az első tengely egy önbeálló, független felfüggesztésű tengely, kettős, kettős működésű, belső fogaskerék-kapcsolású fogaskerékkel és differenciálművel.
A hátsó tengelyek önbeálló tengelyek, független kerékfelfüggesztésekkel és kettős, kettős működésű, belső fogaskerék-kapcsolású fogaskerekekkel, valamint kerékcsökkentő fogaskerekekkel, differenciálművel és sebességváltó fékkel.
A sebességváltó négy előremeneti és egy hátrameneti fokozattal rendelkezik, a kiegészítő sebességváltónak pedig két üzemmódja van – az úgynevezett normál közúti sebesség és a „terepjáráshoz” való sebesség. A kormánymű szervomotorral van felszerelve.
A kabin négyajtós, elöl három, hátul pedig további öt ülőhellyel. Szükség esetén az ülések négy ággyá alakíthatók. A csörlő a karosszériavázba van szerelve, és egy speciális szerkezettel van felszerelve, amely megakadályozza a maximális vonóerő átvitelét. A csörlőt egy kiegészítő sebességváltó hajtja egy csuklós teljesítményleadó tengelyen keresztül. A karosszériaváz vezetőgörgőkkel rendelkezik a kötél számára, amelyek lehetővé teszik a kötél minden irányba történő mozgását.
- 2025-08-28 - A Mercedes Vito 30 éves lett
- 2025-08-26 - Zastava 1100: a Fiat 128 legsikeresebb változata
- 2025-08-25 - Suzuki Vitara - készen áll az európai megjelenésre (visszatekintés)
- 2025-08-23 - Elektromos vagy benzines: Audi Q8 55 e-tron quattro vs. Audi Q8 55 TFSI quattro (TESZT)
- 2025-08-22 - A stílusos VW és a dögös Porsche (visszatekintés)
- 2025-08-21 - Az első Ferrari márkájú páncélozott személyszállító jármű - 45 évvel ezelőtt készült
- 2025-08-20 - Francia vontatósofőr 1,5 kilométert vontatott autót a német autópályán
- 2025-08-19 - A Suzuki GSX-R ünnepli 40. évfordulóját
- 2025-08-18 - Az egyik legolcsóbb Porsche 911 Carrera a piacon!
- 2025-08-17 - Luxus SUV kevés pénzért: 450 lóerő 8500 leváért!
