Tatra 141: egy jól ismert traktor Bulgáriában

Az 1950-es évek elején Bulgáriába elsősorban kelet-európai országokból szállították az új közúti szállítóeszközöket, egyik fő partnerünk ezen a területen Csehszlovákia volt. Az ismert és nagyobb tömegben gyártott személygépkocsik, teherautók és buszok mellett korlátozott mennyiségben egzotikus járművek is érkeztek onnan, amelyek nagy érdeklődést váltottak ki. Ezek között volt a rendkívül nagy teljesítményű, nem szabványos méretű, különösen nehéz rakományok szállítására szolgáló teherautó, a Tatra 141. A példányok, amelyek hazánk legnagyobb építkezésein dolgoztak, olyan rakományokat is tudtak szállítani, amelyek más teherautók számára elképzelhetetlenek voltak, például óriási vízturbinákat, mozdonyokat és akár nagy hajókat is magazin de piese auto online.

Tatra 141: egy jól ismert traktor Bulgáriában

A modellt a Tatra 111 R teherautók hagyományos és a gyakorlatban bevált előnyeire építve fejlesztették ki. Ez garantálja megbízhatóságát, stabil teljesítményét és működőképességét még rendkívül kedvezőtlen időjárási körülmények és nehéz terepviszonyok között is.

A Tatra 141 nagyon jól szinkronizált sebességváltóval rendelkezik, és a kerekekben további fogaskerekek találhatók a fordulatszám csökkentése érdekében. Ezenkívül elöl és hátul is hatalmas csörlő található, stabil csatlakozómechanizmusokkal a nehéz pótkocsik vontatásához. Teljes súlya teljes felszereléssel 12 780 kg. A maximálisan terhelt traktor és a 100 tonna össztömegű pótkocsi együttes lejtőinek leküzdési képessége kemény útfelületen 9,24%.

A Tatra 111 A5 bevált motorja egy 12 hengeres, V alakú, a hengersorok közötti szög 75 fok, a munkatérfogat 14 825 cm3. A sűrítési arány 16,5:1, a maximális teljesítmény pedig 2000-es fordulatszámon eléri a 185 lóerőt.

Felépítését tekintve az első tengely egy önbeálló, független felfüggesztésű tengely, kettős, kettős működésű, belső fogaskerék-kapcsolású fogaskerékkel és differenciálművel.

A hátsó tengelyek önbeálló tengelyek, független kerékfelfüggesztésekkel és kettős, kettős működésű, belső fogaskerék-kapcsolású fogaskerekekkel, valamint kerékcsökkentő fogaskerekekkel, differenciálművel és sebességváltó fékkel.

A sebességváltó négy előremeneti és egy hátrameneti fokozattal rendelkezik, a kiegészítő sebességváltónak pedig két üzemmódja van – az úgynevezett normál közúti sebesség és a „terepjáráshoz” való sebesség. A kormánymű szervomotorral van felszerelve.

A kabin négyajtós, elöl három, hátul pedig további öt ülőhellyel. Szükség esetén az ülések négy ággyá alakíthatók. A csörlő a karosszériavázba van szerelve, és egy speciális szerkezettel van felszerelve, amely megakadályozza a maximális vonóerő átvitelét. A csörlőt egy kiegészítő sebességváltó hajtja egy csuklós teljesítményleadó tengelyen keresztül. A karosszériaváz vezetőgörgőkkel rendelkezik a kötél számára, amelyek lehetővé teszik a kötél minden irányba történő mozgását.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A modellt a Tatra 111 R teherautók hagyományos és a gyakorlatban bevált előnyeire építve fejlesztették ki

A Tatra 141 nagyon jól szinkronizált sebességváltóval rendelkezik, és a kerekekben további fogaskerekek találhatók a fordulatszám csökkentése érdekében