Továbbra is növekszik az Alfa Romeo eladása

A folyamatosan változó társadalmi és ipari környezetben az Alfa Romeo globális növekedése folytatódik – 2025 első felében a márka regisztrációi 20%-os növekedést mutattak 2024 azonos időszakához képest, ami megerősíti a pozitív tendenciát a volumenek és a piaci részesedés konszolidációja tekintetében. Ez az eredmény a teljes modellpaletta sikerét tükrözi, kiegészítve az új kompakt Juniorral, amelyet nagy lelkesedéssel fogadtak, megerősítve az Alfa Romeo fejlődési képességét magazin de piese auto online.

Továbbra is növekszik az Alfa Romeo eladása

Santo Ficcili, az Alfa Romeo vezérigazgatója:

„Az Alfa Romeo 115. évfordulója nemcsak az ünneplés alkalma, hanem a márka leghitelesebb lényegének megünneplésére is lehetőséget ad. Az év első hat hónapját homogén növekedés jellemezte, köszönhetően a szilárd tervezésnek és az átfogó kereskedelmi kínálatnak. Több mint 45 000 megrendeléssel az Alfa Romeo Junior a modellpaletta fő mozgatórugója, amely a Tonale, a Giulia és a Stelvio mellett továbbra is megtestesíti a márka szellemiségét a saját szegmensében. A hangsúly a jövőn is van – hamarosan megosztjuk a márka új jövőképét, amely egy kivételes csapat szenvedélyes munkájának eredménye. Új lehetőségeket akarunk megragadni, és elszántan szembenézni a folyamatosan változó globális piac kihívásaival. Ezt munkatársainkkal, a kereskedői hálózattal és a márka rajongóival világszerte fogjuk tenni, egyedi identitásunkkal és azzal a merész megközelítéssel megerősítve, amely mindig is a védjegyünk volt.”

Európában a regisztrációk száma 33,3%-kal nőtt az előző évhez képest, megerősítve a márka jelenlétét és rávilágítva egy egyértelmű növekedési trendre. A teljesítményt több kulcsfontosságú piac is hajtotta, köztük Franciaország +51%-os növekedéssel, ahol a Junior most vezeti a szegmensét; az Egyesült Királyság +50%-kal; Olaszország +35%-kal; és végül Hollandia, 200%-os exponenciális növekedéssel.

Az Alfa Romeo Dél-Amerikában is erős növekedést könyvelhetett el, 63%-os növekedést 2024 első félévéhez képest, ami megerősíti a márka modelljei iránti növekvő érdeklődést egy nagy potenciállal rendelkező régióban. Észak-Amerikában ezzel szemben a regisztrációk visszaestek egy változó környezetben, amellyel a márka stratégiai megközelítéssel és proaktív jövőképpel néz szembe az új növekedési lehetőségek megragadása érdekében.

A Közel-Kelet és Afrika (MEA) régióban az Alfa Romeo továbbra is erősíti jelenlétét, a regisztrációk száma éves szinten 34%-kal nőtt.

Végül az indiai-ázsiai csendes-óceáni térségben a márka továbbra is befektet jelenlétének megerősítésébe. Júniusban a Junior debütált Japánban, hamarosan pedig Ausztráliában is megjelenik. A márka várhatóan hamarosan Malajziában és Tajvanon is megjelenik, ami új szakaszt jelent a régióbeli terjeszkedésében. Ezen fejleményekre számítva az év első felében enyhe visszaesést mutatott a teljesítmény. Kínában a teljesítmény stabil maradt 2024-hez képest.

Az Alfa Romeo növekedését a Junior modell hajtja – mindössze néhány hónappal a 38 országban történő bevezetése óta már meghaladta a 45 000 megrendelést, amelynek 17%-a a tisztán elektromos konfigurációra vonatkozik. A Junior 280 lóerős Elettrica Veloce, 156 lóerős Elettrica és 145 lóerős Ibrida változatban kapható, utóbbi Q4 konfigurációban is elérhető, amely a szegmens legteljesebb kínálatát képviseli, sikeresen újraértelmezve a márka szellemiségét kompakt és elérhető módon. A Tonale továbbra is stratégiai szerepet játszik az Alfa Romeo kínálatában, és a sportosság, a hatékonyság és a fejlett műszaki jellemzők közötti egyensúlynak köszönhetően továbbra is mércét jelent a prémium C-SUV kategóriában. Pozitív eredményeket könyvelhettek el a Giulia és a Stelvio is, amelyek továbbra is megtestesítik az Alfa Romeo sportos szellemiségének lényegét a saját szegmensükben.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Santo Ficcili, az Alfa Romeo vezérigazgatója:

„Az Alfa Romeo 115