Toyota GR GT: A Supra nagyobbik „testvére” V8-as motorral érkezik.
A Toyota végre leleplezte a hamarosan megjelenő GR GT szuperautóját – és a recept több mint ígéretesnek hangzik. Csak van egy apró bökkenő piese auto online.

Vége a várakozásnak! A Toyota bemutatta vadonatúj szuperautóját – és a legjobb hír az, hogy a GR GT-t egy dupla turbófeltöltős V8-as motor fogja hajtani.
Azonban még el kell telnie egy kis időnek, mire a modell megjelenik a piacon. Bár a vagány GR GT a fotókon már sorozatgyártásra késznek tűnik, a japán autógyártó még mindig prototípusnak nevezi. A sorozatgyártású verziót 2027-re tervezik – tehát türelmesnek kell lennünk. A várakozások fokozása érdekében a Toyota most nyilvánosságra hozta a teljesítményadatokat – és nagyszerű dolgokat ígérnek.
650 lóerő és több mint 320 km/h végsebesség
A Supra nagyobb testvére – és a legendás 2000 GT késői utódja – hibrid lesz. Magjában egy teljesen áttervezett V8-as motor áll dupla turbófeltöltővel, amelyet egy villanymotor segít. A Toyota mindent beleadott a 3998 köbcentis nyolchengeres motorba, olyan funkciókat kihasználva, mint a szárazkarteres kenés és a V-alakú konfiguráció beépített turbófeltöltőkkel. A cél legalább 650 lóerő és 850 Nm maximális nyomaték. A végsebesség meghaladja a 320 km/h-t.
A Toyota szerint a GR GT esetében az adatok másodlagos fontosságúak – a vezetési élmény áll az előtérben. Bárki, aki vezette már a GR Yarist, vagy pontosabban a GR Supra A90 Final Editiont, tudja, hogy a Toyota érti a dolgát. A fejlesztésbe rengeteg tapasztalatot építettek be, többek között a motorsportból is. És hogy hangsúlyozzák, mennyire közel áll a GR GT a motorsporthoz, a hozzá illő GR GT3 versenyautót is bemutatták a Fuji Speedway pályán.
Karbon-kerámia fékek és félig csúszós tárcsák
Visszatérve a GR GT közúti változatára: az alacsony súlypont és a kiegyensúlyozott súlyelosztás nagyon fontos volt a GR csapat számára. Alumínium vázat és üvegszál-karbon karosszériaelemeket használtak. A célzott tömeg maximum 1750 kilogramm. A 8 sebességes automata sebességváltó transaxle elvének köszönhetően az újonnan kifejlesztett nyolcsebességes váltónak köszönhetően a súlyelosztás várhatóan 45:55 arányú lesz. Az olyan alkatrészek, mint a Brembo által fejlesztett karbon-kerámia fékek és a speciális jelöléssel ellátott Michelin Sport Cup 2 gumiabroncsok, több mint ígéretesnek hangzanak.
A dizájn határozottan más. A fotókon a szuperautó izmosnak és szélesnek tűnik, de nem túlhangoltnak. Az eleje megnyújtott, az utascella messze hátul van elhelyezve, a prototípusban pedig fekete színű, amitől a mindössze 1,20 méter magas GT még alacsonyabbnak tűnik. A japánok szándékosan lemondtak a lenyűgöző spoilerekről.
Lenyűgöző szárny nélkül
A cél a funkcionális aerodinamika elérése, amelyhez a Toyota WEC csapatát kérték ki. Emiatt a fix hátsó szárnyat elhagyták. Ehelyett a GR GT egy kiálló spoilerrel rendelkezik a folyamatos fénycsík felett. A négy kipufogócső a diffúzorba van integrálva, és kissé el van tolva a középpont felé. A Toyota versenyautók ihlette hangzást ígér.
A 4,82 méter hosszú és két méter széles GT belsejét a vörös bőr és az Alcantara uralja. Az ülések hasonlóak a GR Supra Final Edition üléseihez, de az ülőfelületük nem annyira erősen kontúrozott. A magas középkonzol finom LFA hangulatot áraszt – ami természetesen nem véletlen, hiszen a GR GT-vel és a GR GT3-mal együtt a Lexus bemutatta az LFA koncepcióautót, amely bepillantást enged az LFA elektromos utódjába.
A sorozatgyártású változat várhatóan 2027-ben jelenik meg.
A GT belsejében nincs Toyota logó. Ehelyett a GT logó a bőrbevonatú kormánykerék közepén díszeleg, amelyen egy 12 órás jelzés is található. És minden sportos ambíciója ellenére a kilátást sem szabad elhanyagolni – végül is ez egy Toyota.
Kár, hogy a Toyota bizonytalanságban tart minket, mert bár a bemutatott autó sorozatgyártásra késznek tűnik, még mindig a tesztelési fázisban van. A Toyota GR GT sorozatgyártású változata várhatóan csak 2027-ben jelenik meg, így a várakozásnak még nincs vége.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: a biztonságért folytatott csata fél évszázaddal ezelőtt kezdődött
- 2025-12-04 - 60 éve mutatkozott be az első Opel GT
- 2025-12-03 - A Fabiából hiányzik a finomság
- 2025-12-02 - A nagy teszt: melyek a legjobb téli gumiabroncsok 2026-ra?
- 2025-12-01 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (992)
- 2025-11-30 - Nikola Tsolov fenomenális teljesítményt nyújtott első Formula–2-es rajtján
- 2025-11-29 - Nikola Tsolov lenyűgöző eredménnyel zárta első Formula–2-es időmérőjét
- 2025-11-28 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (997)
- 2025-11-27 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (996)
- 2025-11-26 - Kínai luxusmárkák, az OMODA és a JAECOO belépnek a bolgár piacra











