Volkswagen Karmann Ghia TC 145: a furcsa kupé Brazíliából
Vannak nehezen megmagyarázható dolgok az autótervezés történetében, ennek egyik tipikus példája a Volkswagen Karmann Ghia TC 145. Ennek a kevéssé ismert autónak a háttere 1962-ig nyúlik vissza, amikor Németország után Brazília lett a második és egyetlen ország a világon, amely elkezdte gyártani a Volkswagen Karmann Ghia Type 14-et, és csak néhány évnyi sportkupé indult el a modern vízió után a kialakítása. Így a távoli 1970-ben debütált az új TC (Touring Coupe) modell, és ebben az ügyben az a legérdekesebb, hogy külső kialakításának fő "bűnöse" nem más, mint maga Giorgetto Giugiaro bobina aprindere ngk pret.

A karosszéria teljes modernizálásának eredménye kétségtelenül meglehetősen ellentmondásos. És bár az eleje kissé modern, sőt a maga korához képest enyhén igényes megjelenést kölcsönöz (bár egészen más, mint a tipikus sportos megjelenés), a hátsó kialakítás szerencsétlen. Oldalról nézve (és némi képzelőerővel) felfedezhető némi hasonlóság a Porsche 911-el, de ez inkább a jókívánságok körébe tartozik. Mindez pedig valóban megmagyarázhatatlan, tekintve, hogy ezekben az években Brazília gyártotta Latin-Amerika legstílusosabb és leglátványosabb sportautóit.
A Volkswagen Karmann Ghia TC 145 az 1600 Type 3 modell platformját használja A további tuningon átesett 1584 köbcentis léghűtéses boxermotor is ugyanebből a típusból származik. Bár a TC 145 csaknem dupláját adja eredeti elődjének, a Type 14-nek, még mindig van mit kívánni. Az 1970-es évek elején a 138 km/h-s végsebesség és a szerény 65 lóerő (48 kW) 4600-as fordulatszámon korántsem volt elegendő egy sportkupénak tűnő dologhoz. Ha ezt az autót szabványos Porsche-motorral szerelték volna fel, a dolgok valószínűleg sokkal optimistábbnak tűnnének, legalábbis elméletben.
Mai szemmel nézve természetesen minden klasszikus sportautónak megvan a maga varázsa. A TC 145 további előnye, hogy a legyártott példányok nagy részét csak a helyi brazil piacra szánták, és csak néhány példányt exportáltak külföldre, így nagy gyűjtőritkaságnak számít.
Ezt az egzotikus brazil Volkswagent 1970 és 1976 között gyártották, összesen 18 119 darabot gyártottak ebben az időszakban.
- 2025-06-21 - Védői trófea: elkezdődik a kaland!
- 2025-06-20 - Az új elektromos Ford Puma 57 700 levas indulóárral támadja a bolgár piacot.
- 2025-06-19 - Javított vagy nem: Mansory tuningolta az M5-öt?
- 2025-06-18 - Egy ikon új szerepben: visszatér a Nissan LEAF
- 2025-06-17 - Geely Zeekr 001 FR: az 1264 lóerős elektromos sokk
- 2025-06-16 - Az Audi RS4 összecsapott a BMW M3-mal
- 2025-06-14 - A Xiaomi SU7 Ultra megdöntötte a Nordschleife elektromos autó rekordját!
- 2025-06-13 - Pontiac Nagydíj 1966: új generáció
- 2025-06-12 - A Hyundai bemutatja az új Ioniq 6 N első ízelítőit.
- 2025-06-11 - A Belügyminisztérium további 980 autót és 285 motorkerékpárt vásárol
