Volvo C70 Cabrio: szabad ég négyen (visszatekintés)

Amit Bulgária írt 20 évvel ezelőt magazin de piese auto online.

Volvo C70 Cabrio: szabad ég négyen (visszatekintés)

A Volvo azt állítja, hogy a C70-esük az első igazán elegáns, négyüléses, keménytetős kabrió, és lehet, hogy igazuk van – képzeljük el a jelenlegi keménytetős kabriókat, amelyek ronda és ormótlan megjelenése hátul egyáltalán nem elegáns…

E tekintetben a klasszikus, lehajtható tetejű modellek mérhetetlenül karcsúbbak és kifinomultabbak, de nem követik a legújabb divatirányzatokat. A modern ember a sokoldalúságra törekszik, és természetes volt, hogy a kétszemélyes kupé-kabriók első hulláma után egy második – a kemény, lehajtható „kalappal” rendelkező négyüléses autóké – következik. Ez még bonyolultabbá tette a tervezők és a kivitelezők feladatát – emlékezzünk vissza a Peugeot 307 CC és a Renault Mégane CC furcsa arányaira, és máris képet kapunk arról, miről beszélünk… A fejlődés azonban ezen a területen nem áll meg, és a bizonyíték az új Volvo modell arcán is látható. Kiderült, hogy új formatervezési megoldásokkal valóban gyönyörű formák érhetők el – a C70 Cabriolet rendkívül elegáns sziluettjével simogatja a szemet, hátul nem észrevehetők aránytalan tömegek, az oldalvonal pedig rendkívül simán és elegánsan emelkedik. Ehhez jön még a tetővonal vonzó íve, amely semmivel sem marad el a klasszikus, zárt sportkupékétól.

Az elegáns megjelenés elérése érdekében a Ford óriás svéd leányvállalatának tervezői egy hagyományos, kétajtós, fix tetős kupé-karosszériát fejlesztettek ki, és csak miután elégedettek voltak az eredménnyel, alakították át azt lehajtható tetős kupé-kabrióvá. A már említett innovatív konstrukciós terv is hozzájárult a kifinomult arányú karosszéria eléréséhez. A C70 az első ilyen típusú modell a piacon, amelynek teteje három különálló panelből áll (a Peugeot 307 CC és a Renault Megane CC teteje két részre van osztva), amelyek nagyobb rugalmasságot biztosítanak lehajtáskor, és kisebb helyet foglalnak el a karosszéria hátsó részében. Alkotói szerint a Volvo C70 belső tere elegendő helyet kínál négy felnőtt és csomagjaik számára - az új modell pontos méreteit egyelőre titokban tartják, de a C70 valószínűleg nem lesz méretei alatta a puha tetővel ellátott elődjének (4,72 m). Hasonló méreteket sugall a svéd kupé-kabrió technológiai platformja is – azonos a Volvo S40/V50, a Ford Focus és a Mazda 3 platformjával, és kétszer akkora torziós merevséget kínál, mint az előző modell szerkezete. Erre a megnövekedett stabilitásra épül az új modell dinamikusabb és aktívabb úttartásának elvárása.

A svédek koronaszakterületén is van egy újítás – a biztonság. Kifejezetten a C70-hez fejlesztettek ki a cég mérnökei egy oldallégzsákot, amely az ajtókba van építve a fej és a vállak védelmére. A légzsák függőlegesen nyílik ki, és stabilabb szerkezettel rendelkezik, amely a szokásosnál hosszabb ideig tartja bent a levegőt, így védelmet nyújt felborulás esetén.

Az új modell jövő év elején jelenik meg a piacon három öthengeres motorral, 140, 170 és 220 (turbó) lóerővel. Közvetlen versenytársait sem szabad alábecsülni – az Audi A4 Cabriolet-t, a BMW 3 Cabriolet-t és a Mercedes CLK Cabriolet-t –, de a svéd autónak két nagyon erős kincse van: a kemény, lehajtható tető és az olasz Pininfarina neve, akik segítettek a fejlesztésben és jelentősen hozzájárultak a csodálatos végeredményhez.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A Volvo azt állítja, hogy a C70-esük az első igazán elegáns, négyüléses, keménytetős kabrió, és lehet, hogy igazuk van – képzeljük el a jelenlegi keménytetős kabriókat, amelyek ronda és ormótlan megjelenése hátul egyáltalán nem elegáns…

E tekintetben a klasszikus, lehajtható tetejű modellek mérhetetlenül karcsúbbak és kifinomultabbak, de nem követik a legújabb divatirányzatokat