VW ID. CROSS Concept - a megfizethető elektromos SUV előfutára
A Volkswagen a müncheni IAA MOBILITY kiállításon (szeptember 8-14.) bemutatja elektromos kompakt SUV-ját: az ID. CROSS Conceptet – amely városi és hosszú utakra egyaránt alkalmas magazin de piese auto online.

Thomas Schaefer, a Volkswagen márka vezérigazgatója és a Csoport igazgatótanácsának tagja így nyilatkozott: „A kezdetektől fogva az volt a célom, hogy a Volkswagen márka alapítása óta a legjobb verzióját építsem meg. A jövő ID. CROSS koncepcióautója azt bizonyítja, hogy már most is valóban eredményeket érünk el – új dizájnnal, a magasabb osztályokra jellemző számos technológiával, jobb kezelhetőséggel és minőséggel, és mindenekelőtt a „megfelelő” névvel. A Volkswagen ezen új generációjával betartjuk ígéreteinket.”
Négy új kompakt elektromos modell. Az ID.2 all, az ID.GTI Concept (az ID.2 all alapján) és az ID.EVERY1 után az ID.CROSS Concept a negyedik kisméretű elektromos koncepcióautó. Ezen új Volkswagen-modellek sorozatgyártású változatai 2026-tól kerülnek forgalomba. „Az új ID.Polo világpremierje 2026 első felére van kitűzve. Az ID.Polo GTI bemutatására röviddel ezután kerül sor. Mindkét modell az IAA MOBILITY kiállításon lesz látható, még enyhén álcázott kivitelben. Az ID.CROSS világpremierje 2026 nyarán lesz. Az ID.EVERY1, amelyet Münchenben mutatnak be, bár még koncepcióautó formájában, 2027 egyik fénypontja lesz.”
Mind a négy új ID. modell a Brand Group Core (SEAT & CUPRA, ŠKODA, Volkswagen, Volkswagen Haszongépjárművek) márkákon átívelő termékkampányának része, amelynek keretében a csoport márkái új modelleket vezetnek be az elektromos mobilitás belépő szintű szegmensében. A Brand Group Core céltudatosan használja ki a szinergiákat és a méretgazdaságosságot, hogy különösen vonzó elektromos járműveket kínálhasson Európában, mind műszakilag, mind ár szempontjából.
Letisztult és pozitív – ikonikus és lenyűgöző. Az ID. CROSS Concept városi dzsungelzöld színben egy új, letisztult és lenyűgöző formanyelvet tükröz. Andreas Mindt, a Volkswagen formatervezési igazgatója így magyarázza: „Új formanyelvünket »Igazán pozitívnak« nevezzük. Három formaelemünkön alapul – a stabilitáson, a szerethetőségen és a titkos összetevőn. Ez fogja jellemezni a jövő minden új Volkswagenét. Az ID. CROSS Concept egy olyan SUV, amely trendeket teremt, nem pedig követi azokat, és amely a márkaidentitást a jövőbe viszi.” Az ID. CROSS Concept pozitív személyisége elöl és hátul azonnal felismerhető. Grafikájával és 3D-s fényhatásával azt a benyomást keltik, hogy az autó „mosolyog”. Andreas
Mindt hozzáteszi: „Egy Volkswagennek szerethetőnek, összetéveszthetetlennek és karakterével inspirálónak kell lennie. Ezért utalunk szándékosan olyan Volkswagen-ikonokra, mint a Golf és a VW Bus az ID. CROSS Conceptben – ez a mi „titkos összetevőnk”. Ez például a karizmatikus C-oszlopokban és a teljesen egyenes ablakvonalban is megmutatkozik. Kevés tömegmárka profitálhat a világon ilyen erős örökségből. És ez mindig is a szerszámosládánkban lesz a jövőbe vezető utunkon.”
Kompakt és könnyen parkolható. Az IAA MOBILITIY kiállításon bemutatott SUV koncepcióautó 4161 mm hosszú, 2601 mm-es tengelytávval, 1839 mm széles és 1588 mm magas. Méretei hasonlóak a jelenlegi T-Cross méretéhez, de ez nem vonatkozik a keréktárcsa/gumiabroncs kombinációra: a tervezők kifejezetten az ID. CROSS Concepthez fejlesztettek ki egy 21 colos könnyűfém keréktárcsát, amelyet Balboa névre kereszteltek. A Goodyearrel együttműködve speciális 235/40 R21 méretű gumiabroncsokat terveztek, amelyek a felni dizájnját az abroncs oldalfalában folytatják.
Tágas tér – kompakt méretek. Az ötszemélyes ID. CROSS Concept belső tere rendkívül tágas, a csomagtartója átlagon felüli, 450 literes. A motorháztető alatt egy további rekesz (25 literes) további helyet biztosít. Az autó szokatlan szélessége és a tágas belső kialakítás fokozott térérzetet teremt. Egyrészt az ID. CROSS Concept kompakt külső méreteinek köszönhetően tökéletesen alkalmas városi használatra. Ugyanakkor sokoldalú autó, amely alkalmas családok és barátok számára, és a hosszabb utakat is könnyedén megbirkózik.
Kifinomult lounge hangulatú belső oázis. Az ID. CROSS Concept belső tere a kényelem és az élvezet tereként lett kialakítva. Kiváló minőségű anyagokkal és kellemes tapintású érzettel, beleértve a textil felületeket is, lenyűgöző. Az előre konfigurált világítás-, hang- és klímamódok (Atmospheres) a Vanilla Chai belső teret (meleg bézs árnyalat) kifinomult, maximális kényelmet kínáló lounge-vá varázsolják. A képernyőkön található növényi motívumok és a vizuálisan lebegő középkonzolban található valódi növények fokozzák az otthonosság érzetét. További fénypontot jelentenek a koncepcióautó speciálisan kialakított ülései, amelyek teljesen lehajthatók, így a VW busz stílusában kialakítható komfortzóna. Minden szem előtt van és kézben tartható. Az innovatív, átgondolt ergonómiájú és intuitív kezelésű vezetőfülke biztosítja a koncentrált figyelmet útközben. Az ID. CROSS Conceptben a Volkswagen harmonikus összjátékot teremtett az intuitív menüstruktúrával ellátott kijelzők, a természetes hangvezérlés és a közvetlen funkciókhoz szükséges gombok között. A letisztult gombos kezelőszervekkel ellátott multifunkciós kormánykereket teljesen áttervezték. Az ID. CROSS két központi kijelzője... A CROSS Concept műszerei egy vizuális tengely köré rendeződnek: a digitális műszerfal (28 cm/11 hüvelyk) és az infotainment rendszer központi érintőképernyős kijelzője (átmérő: 33 cm/13 hüvelyk).
MEB+ – az elektromos evolúció következő szakasza. Technikailag az elsőkerék-hajtású ID. CROSS Concept a moduláris elektromos hajtásmátrixon, az MEB-n alapul, amelyet a jövőben folyamatosan továbbfejlesztenek az MEB+ fejlesztéseivel, többek között a motorok, az akkumulátorok és a szoftverek tekintetében. Kai Grünitz, a Volkswagen márka igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja elmondta: „A MEB jövőre új szoftvergenerációt kap, amely számos rendszer érezhető funkcionális javulását hozza magával ügyfeleink számára. A Volkswagenre jellemző moduláris rendszer továbbfejlesztése a magasabb járműszegmensek járműveit is funkciókkal bővíti, például a továbbfejlesztett Travel Assist rendszerrel. Az MEB+ így a technikai kulcs ahhoz, hogy olyan elektromos járműveket kínálhassunk, mint az ID. CROSS Concept sorozatgyártású változata és az új ID. Polo, amelyek a kategóriájukban átlagon felüli termékjellemzőkkel rendelkeznek, vonzó áron.”
Új hajtásrendszer – Európában készült. Az ID. CROSS Concept egy újonnan kifejlesztett, legmodernebb hajtásrendszerrel rendelkezik. Két központi modul az első tengelyrendszerbe integrált teljesítményelektronikát tartalmazó elektromos hajtómotor és a padlóban elhelyezett nagyfeszültségű akkumulátor. A koncepcióautó elektromos hajtómotorja 211 LE (155 kW) teljesítményt ad le, és az első kerekeket hajtja. Az új ID. CROSS Concept becsült WLTP hatótávolsága akár 420 kilométer is lehet. Két további érték is fontos az e-kerékpárosok és a kompakt lakókocsik rajongói számára: a vonóhorog 75 kg-os vonóhorog-terhelésre van méretezve – ez két e-kerékpár szállítására elegendő. A maximális utánfutó-tömeg akár 1200 kg is lehet (fékekkel,
8%-os lejtés).
- 2025-09-07 - TÜV jelentés 2025: számos hibával rendelkező SUV-ok: BMW X1 (F48)
- 2025-09-06 - A VW Ken Block stílusú videóval ünnepli a Polo 50. évfordulóját (VIDEÓ)
- 2025-09-04 - MINI JCW x Deus Ex Machina: a MINI John Cooper Works két egyedi interpretációja
- 2025-09-03 - Vyatka MG-150: a könnyű tehergépkocsi Vespa szovjet változata
- 2025-09-02 - Mint egy filmben: eltérítettek egy villamost, és az aluljáróba csapódott egy fontos kereszteződésben Szófiában.
- 2025-09-01 - A Lamborghini Miura 60 éve - az autó, amely megváltoztatta a történelem menetét
- 2025-08-31 - Egy másik szakaszon tétet tesznek az előzés ellen
- 2025-08-30 - Opel Astra Sports Tourer Hybrid - 1200 km egyetlen töltéssel
- 2025-08-29 - Más öröme (amikor még volt rali sportunk)
- 2025-08-28 - A Mercedes Vito 30 éves lett
