VW Polo: miért rohan utána mindenki?

Amit Bulgária írt 20 évvel ezelőt magazin de piese auto online.

VW Polo: miért rohan utána mindenki?

Kiszámítható, mint egy eladó, pontos, mint egy óra… számos ok van arra, hogy miért érdemes az olcsó használt VW Polót választani.

Tulajdonképpen magamnak is nagyon jól kellene tudnom a választ erre a kérdésre... még az idősebb Polók sem tétlenkednek a kereskedésekben.

A 90-es évek közepén, diákéveim alatt, vonakodva használtam a villamost a kollégium, az egyetem és a napi bulik közötti útvonalra – sok időt vett igénybe, és köztudott, hogy a diákoknak soha nincs elég idejük. Csakúgy, mint a pénznek… Így a megoldás egy 45 lóerős, spártai felszereltségű VW Polo 1.0-ban kristályosodott ki, ami az emberi jogok megsértésének határát súrolta. Ugyanakkor ez a jármű minimális költséggel maximális mobilitást biztosított számomra – mire van szüksége egy diáknak?

A mai diákoknak, akik hasonló helyzetben vannak, még könnyebb a dolguk – az évek során az öregedő Polo jóval olcsóbb lett, de nem rosszabb... A TUV (Német Műszaki Felügyeleti Hatóság) statisztikáiban méltó helyet foglal el a bizalmat keltő járművek csoportjában, és a műszakilag csak azok a rosszak, amelyeket tulajdonosaik mindenféle gondozástól és karbantartástól megfosztottak.

A kis, 45 lóerős motor példásan viselkedik a benzinkútnál

Az egyliteres motor benzinkutak mintapéldánya, és jó napokon kevesebb mint 6 liter benzinnel is beérhető… Azonban nem szereti a hosszú autópályás utakat. Bár a 45 lóerője messze van a „dinamikus” jelzőtől, elég ahhoz, hogy elszakadjon a vezérműszíj, és költséges javításokat igényeljen. Amikor a négyhengeres egység túlmelegszik, új hengerfejtömítést kell beszerelni, ami szintén költséges művelet a műhelyben. Személyes tapasztalatból tudom azonban, hogy ezt a viszonylag egyszerű műveletet egyedül is el lehet végezni… A Polo a hideget sem szereti, ami számos, meglehetősen ártalmatlan kárt okozhat a motorokban. A Polo kuplungbowdenje nem az egyik legmegbízhatóbb kapcsolat a sebességváltó és a pedál között – függetlenül attól, hogy milyen típusú motor fut az autó motorházteteje alatt. Ebben az esetben azonban egy egyszerű kialakításról van szó, amely lehetővé teszi a csere rövid időn belüli elvégzését.

Az 1997 óta alapfelszereltségként kínált (korábban felár ellenében) ABS-rendszer fontos tényező a veszélyes közlekedési helyzetek kezelésében, ezért nem javasoljuk ABS nélküli Polo vásárlását. A felszereltségről szólva azt javasoljuk, hogy ne spóroljon a szervokormányos modellen – minden parkolási manőver során gratulálni fog magának a választásához... A légkondicionáló rendszerek viszont jó dolog, amíg működnek. Sajnos a régebbi modelleknél ez ritkán fordul elő, ami leggyakrabban az elhanyagolt karbantartásuknak köszönhető. Mindenesetre érdemes vásárlás előtt alaposan tesztelni a rendszert.

Olajszivárgás nélküli Polo csak régi brosúrákban található

Nincs olyan Polo, amelyben ne lenne olajveszteség – még akkor sem, ha az elfogadható határokon belül van… Természetesen ez jó érv az ár csökkentése mellett, és egy viszonylag könnyen eltávolítható hátrány – leggyakrabban csak a forgattyúház olajteknőjének összes csavarját kell meghúzni, és máris másképp néz ki a helyzet. Kellemetlenebb a helyzet, ha olajszivárgás lép fel a motor és a váltó között, ami azt jelenti, hogy ki kell cserélni a tengelytömítő gyűrűt. És előtte még a sebességváltót is szét kell szerelni….

Egyébként az én Polóm is erre a sorsra jutott – hosszas használat után a barátnőmhöz került, akinek a fémlemezek számos sérülése után mégis sikerült pénzt szereznie érte… A Polo továbbra is keresett autó. A tulajdonosok tudják, miért…

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Kiszámítható, mint egy eladó, pontos, mint egy óra… számos ok van arra, hogy miért érdemes az olcsó használt VW Polót választani

Tulajdonképpen magamnak is nagyon jól kellene tudnom a választ erre a kérdésre