Wartburg 311/3 Coupé: a szocialista tábor egyetlen keményteteje

Gyártásának első éveiben a Wartburg 311 nagyon sikeres exportmodell volt, mivel a kétütemű motorokat akkoriban még elfogadták Nyugaton. Ezért a keletnémet gyártó komoly erőforrásokat fektet be a kínálat diverzifikálásába a lehetőségek határaiig. Így jelentek meg a standard szedán, kupé, kabrió, kétféle három- és ötajtós kombi, egy pickup, sőt egy vonzó kétszemélyes sportmodell is, levehető vagy levehető keménytetővel. Ez az egzotikus, 313-as azonosító jelzésű változat azonban nagyon korlátozott példányszámban készült, a Wartburg sorozatgyártású sportváltozata pedig a 311/3 jelzésű kétajtós kupé volt piese auto online.

Wartburg 311/3 Coupé: a szocialista tábor egyetlen keményteteje

A 311-es sorozat összes többi változatához hasonlóan a kupék is a standard Wartburg 311 szedán alvázán és fő karosszériáján alapultak, amelyet 1955-ben vezettek be. Ezért az első lökhárítótól az első oszlopokig azonosak, beleértve a szélvédőt, a műszerfalat és a kormányoszlopot is. Megkülönböztető jellemzőként, modelltől függően, különböző fényszórókeretek vannak felszerelve. A kupé és a kabrió a szedán hátsó részén is osztozik, beleértve a csomagtartó fedelét és az üzemanyag-betöltő sapkát. A hátsó sárvédők azonban meghosszabbodtak, és a hátsó ülés mögötti falat is másképp tervezték. A padlószerkezet, a váz, a motor, a váltó és a mechanika azonban minden modellben teljesen azonos marad (kivéve a kombit és a pickupot, amelyek megerősített rugókkal, nagyobb kerekekkel és rövidebb áttétellel rendelkeznek). A modellek közötti dinamikai és maximális sebességbeli különbségek (a kombi és a pickup kivételével) kizárólag az eltérő súlynak és aerodinamikának köszönhetők.

A karosszériát a kelet-szászországi Meerane városában található speciális karosszériaműhelyben tervezték, a modell fejlesztése és megvalósítása Erich Luesebinck és Peter Thieme munkája volt. Először a nagyközönségnek 1957 márciusában, a lipcsei tavaszi vásáron mutatták be a Wartburg Campinggel és a Wartburg 313 Sporttal együtt. Az első változatokon még mindig megtalálható az úgynevezett „cápa” hűtőrács, és néhány egyéb külső díszítőelem is megkülönbözteti őket. Emellett egy komplex, háromtónusú karosszéria-kombinációval is rendelkeznek (ami a fotókon nehezen látszik, mivel a tető csak kissé tér el a szomszédos felületek színétől). 1959-ben minden modellben megjelent az új hűtőrács, amelyet először a két évvel korábban bemutattak a 313-as sportmodellen.

Az első három évben (1957, 1958 és 1959) a kupékat Mirane-ban gyártották. 1959-ben azonban ott elsajátították a Trabant P50 kombi változatának gyártását, és gyártásukat a korábbi magán karosszériaépítő műhely, a Gläser drezdai gyárába helyezték át, ahol addig a Wartburg 311/2 kabrió változatának kis szériáit gyártották.

A Wartburg 311/3 legfigyelemreméltóbb tulajdonsága a középső oszlopok hiánya. Így az oldalsó ablakok eltávolításával az autó egy vonzó keménytető megjelenését ölti magára, és ez a nyugati vásárlóknak tetszik, akiket elsősorban nekik szánnak. A 311 rövid életű kabrió változatával ellentétben, amelyet 1959-ben kivettek a cég kínálatából, a Wartburg 311/3 Coupé-t 1957 és 1965 között gyártották, összesen 5487 darabbal. Egyikük ma a várnai Retro Múzeumot díszíti, ahonnan a csatolt fotók is származnak.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A 311-es sorozat összes többi változatához hasonlóan a kupék is a standard Wartburg 311 szedán alvázán és fő karosszériáján alapultak, amelyet 1955-ben vezettek be

A karosszériát a kelet-szászországi Meerane városában található speciális karosszériaműhelyben tervezték, a modell fejlesztése és megvalósítása Erich Luesebinck és Peter Thieme munkája volt