Xiaomi YU7: az okostelefon-gyártó új elektromos SUV-ja (VIDEÓ)
A Xiaomi YU7 egy új és rendkívül vonzó elektromos SUV Kínából. A Xiaomi egy óriási vállalat, amely mindent gyárt, amit csak el lehet képzelni – mosógépektől hűtőszekrényeken, tévéken, tableteken, fejhallgatókon át, és úgy tűnik, hogy a mobiltelefonok terén a harmadik legfontosabb az egész világon. Ez a hatalmas elektromos készülékeket gyártó vállalat most az autók piacán is meg akar honosodni. A márka első csapása az SU7 limuzin volt. Erős benyomást keltett, és sportos változatában az SU7 Ultra rekordot állított fel a Nürburgringen. És most ehhez a limuzinhoz, ami egyáltalán nem meglepő, csatlakozik a hozzá illő SUV, amelyet YU7-nek hívnak piese auto online.

Méreteit tekintve meglehetősen komoly autó, 5 méter hosszú és 2 méter széles. Már a legelejétől észrevehető, hogy a dizájnt nagy odafigyeléssel alkották meg. Minden teljesnek és harmonikusnak tűnik. Ugyanakkor jól láthatóak azok az inspirációk, amelyek a tervezőket kreatív munkájuk során inspirálták. Számos Porsche-tól származó részletet és ötletet látunk - például az elejét, annak alacsony pozícióját, a vékony lámpákat, a kétoldali légfüggönyöket. Oldalnézetből lenyűgöző a hatalmas, 3 méteres tengelytáv. Az itt tesztelt verzió 21 colos gumiabroncsokkal van felszerelve, amelyekre az autónak mindenképpen szüksége van. Ami szokatlan, az az ajtókilincsek: amint kinyitni akarjuk az ajtókat, a kilincsek befelé süllyednek, majd az ajtó elektromosan nyílik. Az oldalablakok üvege keret nélküli, ami a prémium igényekre utal. A záródás a Soft Close rendszeren alapul, amely lassan és szorosan záródik elektromos zárral. Alacsony tetővonal, hangsúlyos vállak hátul - olyan dolgok, amelyeket már bizonyos Porsche modelleken is láttunk. Hátul egy másik márka lép a képbe. Ugyanilyen hátsólámpák, vagy legalábbis nagyon közel hozzájuk, az Aston Martinon is elérhetők, de oké, a kínaiak nem az iparág legrosszabb példányai közül választottak.
A Xiaomi YU7 is rendelkezik néhány új funkcióval. Úgy tűnik, a kínaiak már régóta gondolkodnak ezen. Az autó, a jelenlegi divatnak megfelelően, hatalmas panorámatetővel van felszerelve, de nem akármilyennel, mert az üveg fokozatosan sötétíthető, akár 99,9%-ig. Egy másik nagyon szép ötlet a Xiaomitól a hatalmas nyílás az első motorháztető alatt. Különböző módokon nyílik - a kijelzőn keresztül, hangvezérléssel, de egy oldalsó kis fekete gombbal is, ami után a fedél lassan elektromosan emelkedik fel. Ez a nyílás egyébként gigantikus, itt is rendkívül precíz és magas minőségű a kidolgozás és a kivitelezés. Ez a tartály 141 literes, és itt egy újabb kellemes kis meglepetés vár ránk. A frissen kifogott halakat biztonságosan elhelyezhetjük ide még nedvesen, majd leereszthetjük a vizet. Erre a célra egy dugóval ellátott szifon áll rendelkezésre, így a víz könnyen lefolyhat. És 141 literes űrtartalommal a halak akár egészen nagyok is lehetnek.
A villanymotor 22 000 fordulatot produkál, 508 kW teljesítményt és 866 Nm nyomatékot biztosít. Jó tudni, és bármikor leolvasható az előlapi kis adattábláról. A Xiaomi YU7 három teljesítményszinttel lesz elérhető. 320, 496 és 690 lóerővel. Alapvetően mindig két akkumulátorral – a 96,3 kWh-s a kisebb, a 101,7 kWh-s pedig a nagyobb akkumulátor.
Az YU7 fedélzetén hatalmas szabad térre számíthatunk, ami persze nem meglepő az autó méreteit tekintve, az autó kétségtelenül nagyon tágas, rengeteg levegővel a fejünk felett, és az utastér is nagyon széles. A fedélzeten kellemesen szellős az érzés. Ahogy az utóbbi időben más kínai gyártóknál is történt, lenyűgöző, hogy komoly erőfeszítéseket tettek a felhasznált anyagok kiválasztására, tényleg nagyon jól néz ki, határozottan érdekes a kárpitozás és nagyon magas a minőség, összességében a belső kialakítás ismét nagyon szellős és határozottan sikeres. A középpontban, hogyan is lehetne másképp – a hatalmas interaktív képernyő, végtelen menü- és funkciókészlettel.
Nézd meg az autó teljes bemutatóját videónkban:
- 2025-07-22 - Az új Mazda CX-5 – okosabb és tágasabb (VIDEÓ)
- 2025-07-19 - Autóipari beszállító bővíti termelését Bulgáriában és 300 új munkahelyet teremt
- 2025-07-17 - A FIAT most egy kisméretű, teljesen elektromos teherautót kínál.
- 2025-07-16 - Bravó, ID.3: több mint 90%-os akkumulátorkapacitás 160 ezer km után
- 2025-07-15 - GAZ-13S "Chaika": a Politikai Bizottság mentőautója
- 2025-07-14 - Romániából Görögországba elektromos autóval: mennyibe kerül?
- 2025-07-13 - Extrém tuning a Carpointtól a Dacia Bigsterhez
- 2025-07-12 - Renault Boreal – avagy az álcázott Dacia Bigster az Európán kívüli piacokon
- 2025-07-11 - Visszatekintés: Eladó Alfa Romeo és Maserati?
- 2025-07-10 - 40 évvel ezelőtt debütált az első dízel Jeep
