ZIL-4104: a szovjet Rolls-Royce 3 tonnás tömeggel és 190 km/h végsebességgel
A valamivel több mint 45 éve bemutatott ZIL 4104 luxus kormányzati limuzin, akárcsak a ZIL 114 elÅ‘dje, nagyon steril és konzervatÃv dizájn stÃlusban készült. A 3335 kg-os saját tömeg mellett lenyűgözÅ‘ teljes méretei is kitűnnek: hossza 6339 mm, szélessége 2086 mm és magassága 1500 mm. A használt motor az elÅ‘zÅ‘ verziókhoz hasonlóan V8-as, 7695 köbméter üzemi térfogattal. cm (hengerátmérÅ‘ 108 mm., dugattyúlöket 105 mm), Ãgy az egyik legnagyobb a sorozatgyártású autógyártásban (csak a Cadillac rendelkezik nagyobb, 7730 ccm-es motorral, aminek a munkatérfogatát ezt követÅ‘en 8200 ccm-re növelték). A tömörÃtési arány 9,3:1, a maximális teljesÃtmény pedig 316 LE. -vel 4600/perc sebességgel.

A dugattyúk felületén speciális terelÅ‘elem található, amelyet az üzemanyag-keverék jobb örvénylésére és hatékonyabb égési folyamatra terveztek. A hengerfej és a hengerblokk alumÃniumötvözetbÅ‘l öntött, a blokkba öntöttvas hengerbetétekkel préselik. A motornak két felsÅ‘ vezérműtengelye van, amelyek lánchajtásúak a fÅ‘tengelyrÅ‘l. A szelepemelÅ‘k hidraulikusak. A biztonság növelése érdekében a fÅ‘ villanyszerelés mellett szükséghelyzeti is van. Az autó maximális sebessége eléri a 190 km/órát, a 0-ról 100 km/órára gyorsulás 13 másodpercet vesz igénybe, az átlagos üzemanyag-fogyasztás pedig 22 liter/100 km.
A ZIL 4104 sebességváltója egy hidrotranszformátorból áll, kiegészÃtve egy bolygókerekes sebességváltóval, amelybÅ‘l a nyomaték a hátsó tengely hipoid fÅ‘ hajtóművébe kerül. A fékrendszer hidraulikus, kétkörös, egy vákuum- és két hidropneumatikus erÅ‘sÃtÅ‘vel, mindegyik áramkör egymástól függetlenül működik. A fékek mind a négy keréken tárcsaszellÅ‘ztek. Az elsÅ‘ felfüggesztés jellemzÅ‘ tulajdonsága a hosszirányú torziós rudak jelenléte.
A Zil 4104 további sajátosságai közé tartozik a kettÅ‘s gyújtás és két üzemanyag-szivattyú, a speciális laminált szélvédÅ‘, valamint a háromrétegű elektromos ablakemelÅ‘k, amelyek sugárvédelmet nyújtanak nukleáris támadás esetén. Vilma kazettás lejátszó, Riga rádió vezérelhetÅ‘ a hátsó ülésrÅ‘l, fűtés és klÃma is rendelkezésre áll.
A tartály űrtartalma 120 liter, a fő üzemanyagként ólmozott 95-ös oktánszámú benzint használnak. 1984-ben a régi kétfokozatú váltót, amelyet az 1958 után gyártott első Zil 111-től örököltek, háromfokozatú automatára cserélték.
A Zil 4104 elÅ‘deihez hasonlóan szigorú titoktartás mellett készül, és a KGB speciális egysége tartja karban korlátozott bejárású garázsokban, és minden, az autók gyártásával, javÃtásával és szervizelésével kapcsolatban álló személyt a törvény köteles megÅ‘rizni. mindent teljes titokban.
Az 1980-as években Bulgáriában is volt egy ilyen példány, amelyet ma is az NSO garázsában őriznek.
A ZIL 4104-ből eddig ismereteink szerint összesen 106 példány készült, és ez alapján néhány egzotikus változat is készült - kombi karosszériás mentőautó (4 db), kétajtós kabrió (3 db) , páncélozott változat (2 db) stb.
- 2025-07-06 - Újabb mérföldkő a Mirafiori számára a FIAT 500 Hybriddel - 5000 darab 2025 végére
- 2025-07-05 - A négykarikás márka újraértelmezése 60 évvel ezelőtt: az első Audi megjelenése a második világháború után
- 2025-07-04 - 70 000 BMW elektromos autót hÃvnak vissza szoftverhiba miatt
- 2025-07-03 - A Hyundai Ioniq 6 N dinamikusan debütál a Goodwood Festival of Speeden.
- 2025-07-02 - 510 LE és 50 000 km alatt: használt AMG V8-as motorral
- 2025-07-01 - A VW betiltja a jobb első ülés használatát
- 2025-06-30 - A Stellantis visszahozza a Hemi-V8-as motort!
- 2025-06-28 - A Kia Sportage motorunk 53 ezer kilométernél tönkrement (KITERJESZTETT TESZT)
- 2025-06-27 - 50 évvel ezelőtt a bolgár motorkerékpár-ipar történelemkönyvekbe vonult
- 2025-06-26 - Opel Frontera: kényelmes családi SUV rengeteg hellyel
