ZIL-4104: a szovjet Rolls-Royce 3 tonnás tömeggel és 190 km/h végsebességgel
A valamivel több mint 45 éve bemutatott ZIL 4104 luxus kormányzati limuzin, akárcsak a ZIL 114 elődje, nagyon steril és konzervatív dizájn stílusban készült. A 3335 kg-os saját tömeg mellett lenyűgöző teljes méretei is kitűnnek: hossza 6339 mm, szélessége 2086 mm és magassága 1500 mm. A használt motor az előző verziókhoz hasonlóan V8-as, 7695 köbméter üzemi térfogattal. cm (hengerátmérő 108 mm., dugattyúlöket 105 mm), így az egyik legnagyobb a sorozatgyártású autógyártásban (csak a Cadillac rendelkezik nagyobb, 7730 ccm-es motorral, aminek a munkatérfogatát ezt követően 8200 ccm-re növelték). A tömörítési arány 9,3:1, a maximális teljesítmény pedig 316 LE. -vel 4600/perc sebességgel.

A dugattyúk felületén speciális terelőelem található, amelyet az üzemanyag-keverék jobb örvénylésére és hatékonyabb égési folyamatra terveztek. A hengerfej és a hengerblokk alumíniumötvözetből öntött, a blokkba öntöttvas hengerbetétekkel préselik. A motornak két felső vezérműtengelye van, amelyek lánchajtásúak a főtengelyről. A szelepemelők hidraulikusak. A biztonság növelése érdekében a fő villanyszerelés mellett szükséghelyzeti is van. Az autó maximális sebessége eléri a 190 km/órát, a 0-ról 100 km/órára gyorsulás 13 másodpercet vesz igénybe, az átlagos üzemanyag-fogyasztás pedig 22 liter/100 km.
A ZIL 4104 sebességváltója egy hidrotranszformátorból áll, kiegészítve egy bolygókerekes sebességváltóval, amelyből a nyomaték a hátsó tengely hipoid fő hajtóművébe kerül. A fékrendszer hidraulikus, kétkörös, egy vákuum- és két hidropneumatikus erősítővel, mindegyik áramkör egymástól függetlenül működik. A fékek mind a négy keréken tárcsaszellőztek. Az első felfüggesztés jellemző tulajdonsága a hosszirányú torziós rudak jelenléte.
A Zil 4104 további sajátosságai közé tartozik a kettős gyújtás és két üzemanyag-szivattyú, a speciális laminált szélvédő, valamint a háromrétegű elektromos ablakemelők, amelyek sugárvédelmet nyújtanak nukleáris támadás esetén. Vilma kazettás lejátszó, Riga rádió vezérelhető a hátsó ülésről, fűtés és klíma is rendelkezésre áll.
A tartály űrtartalma 120 liter, a fő üzemanyagként ólmozott 95-ös oktánszámú benzint használnak. 1984-ben a régi kétfokozatú váltót, amelyet az 1958 után gyártott első Zil 111-től örököltek, háromfokozatú automatára cserélték.
A Zil 4104 elődeihez hasonlóan szigorú titoktartás mellett készül, és a KGB speciális egysége tartja karban korlátozott bejárású garázsokban, és minden, az autók gyártásával, javításával és szervizelésével kapcsolatban álló személyt a törvény köteles megőrizni. mindent teljes titokban.
Az 1980-as években Bulgáriában is volt egy ilyen példány, amelyet ma is az NSO garázsában őriznek.
A ZIL 4104-ből eddig ismereteink szerint összesen 106 példány készült, és ez alapján néhány egzotikus változat is készült - kombi karosszériás mentőautó (4 db), kétajtós kabrió (3 db) , páncélozott változat (2 db) stb.
- 2025-12-27 - 100 ezer kilométer a Subaru Outbackkel: az erő a békében rejlik (BŐVÍTETT TESZT)
- 2025-12-26 - Peugeot 406 30 éves lett
- 2025-12-25 - BMW 120d: egy kellemes dízel a kompakt kategóriában (TESZT)
- 2025-12-24 - ADAC: A Dacia a költségek bajnoka
- 2025-12-23 - Egy videojáték-autó valósággá válik
- 2025-12-22 - VW T1: a nagy szívű kisbusz, amely nem hódította meg Bulgáriát
- 2025-12-20 - Gondtalan hozzáférés a Mercedes-Benz Trucks digitális szolgáltatásaihoz
- 2025-12-19 - Mercedes A-osztály a TÜV előtt: szilárd alapmodell Benz
- 2025-12-18 - BMW Z4: egy igazi versenyzésre termett roadster (visszatekintés)
- 2025-12-17 - Éljen a király? (visszatérés a Forma-1 világába két évtizeddel ezelőtt)











