911 HLS: hallott már valaki ilyen Porschéről?
Bár a Porsche márka története kétségtelenül az autóipar egyik legdicsőbb története, főként legendás modelljének, a 911-esnek köszönhetően, vannak bizonyos aspektusok, amelyek még az ínyencek számára is ismeretlenek. Erre tipikus példa egy elfeledett Porsche története 1966-ból, amikor az Aacheni Egyetem Gépjárműtervezési Tanszéke úgy döntött, hogy egy előre nyíló tetővel rendelkező sportkupé létrehozását tervezi ajtók helyett. Erre a célra egy 1964-es sorozatgyártású Porsche 911 904-est használtak, a külső dizájnt pedig a Porsche 904 versenyautó és annak jellegzetes hátsó ajtója ihlette magazin de piese auto online.

A közel 60 évvel ezelőtt Aachenben készült egyedi autó a 911 HLS Klappdach (összecsukható tetős) Rennsport Coupé nevet viseli, és megjelenésében gyakorlatilag semmi köze sincs a Porsche 911-hez. Az alacsony súly megőrzése érdekében a karosszériaelemek jelentős része, beleértve a csomagtérajtót és a bukókeretet is, alumíniumból készült. A karosszériához való hozzáférési rendszer, amely egyedülálló a márka történetében, egy elöl rögzített nagyméretű kupolát tartalmaz, amelynek kellően nagy nyitási szöge lehetővé teszi a könnyű be- és kiszállást. A szilárdság és a stabilitás érdekében az oldalsó elemeket megerősítették, a küszöblécek pedig magasabbak, mint más autókon (hasonlóan a BMW Z1-hez).
A hátsó tengely közelében elhelyezett motor egy 2 literes, 6 hengeres „boxer”, 130 lóerős teljesítménnyel. A projekt őszintén szólva sportos ambíciói jól láthatóan megmutatkoznak a belső elrendezésben és a meglehetősen szokatlan műszerfalban is: a vezetőoldalon csak a kormánykerék található, mindkét oldalán néhány gombbal, az utasoldalon pedig öt, a vezető felé néző mérőműszer található, amelyek meglehetősen sok helyet foglalnak el. A visszapillantó tükör a 904-esére hasonlít. Az autó négyüléses, a hátsó ülések lehajtható háttámlákkal rendelkeznek, az elsők pedig meglehetősen egyszerűek és egyáltalán nem sportosak, de bőrrel kárpitozottak, amelynek középső része fekete-fehér sakktábla mintával díszített.
Miután a prototípus elkészült, egy würseleni (egy Aachen közelében lévő kisváros) műhelybe küldték, ahol zöldre festették a karosszériát, és az oldalára a fekete HLS betűket helyezték el. Ez a meglehetősen különc dizájn azonban nem nyerte el a Porsche vezetőségének tetszését, és a projektet leállították, a következő 40 évben pedig az egyedi aacheni autó sorsára hagyatkozott abban a műhelyudvarban, ahová festésre küldték. Csak azután kelt új életre, hogy Manfred Herring szakértő szeme elé került. „Megkérdezték, hogy fel tudnám-e újítani ezt a Porschét 30 000 eurós költségvetéssel” – mondja. „Eleinte visszautasítottam az ajánlatot, de aztán meggondoltam magam, és úgy döntöttem, hogy megveszem, de csak három évnyi tárgyalás után sikerült a kezembe venni. Az eredeti motor darabokban volt, de benne volt az árban.”
2015 áprilisában Herring először mutatta be a még mindig restaurálatlan autót az esseni éves Techno Classica veteránkiállításon, majd megkezdődött a szakaszos restaurálása.
- 2025-10-13 - Colani Stingray: az aerodinamika istene egy másik világból
- 2025-10-12 - Eladják a The Walking Deadből ismert autókat
- 2025-10-11 - A Suzuki az elektromosság és az etanol jövőjébe tekint
- 2025-10-10 - Audi Q7 - a néhai óriás (visszatekintés)
- 2025-10-09 - Audi S6: 30 évnyi benzin dugig
- 2025-10-08 - 24 éves, alacsony futásteljesítményű Boxster eladó!
- 2025-10-07 - Dacia Hipster - az új elektromos autó a tömegeknek (VIDEÓ)
- 2025-10-06 - A Dacia Hipster Concept lerombolja az elektromos mobilitással kapcsolatos sztereotípiákat
- 2025-10-05 - Plamen Kamburov a leggyorsabb edzésen az „Aladzha Manastir” hegyen 2025
- 2025-10-04 - Opel Combo Electric - a négylábú kedvenc
