A Dongfeng Box hegesztései nem feleltek meg az Euro NCAP töréstesztjének.

A legutóbbi Euro NCAP törésteszten két modell mutatott jelentős gyengeségeket, de teljesen eltérő okokból: a VW T-Cross és a Dongfeng Box mindössze hármat kapott a maximális öt csillagból piese auto online.

A Dongfeng Box hegesztései nem feleltek meg az Euro NCAP töréstesztjének.

Az Euro NCAP töréstesztet tartják az új autók legfontosabb biztonsági tesztjének Európában. A teszt során független tesztelők valós baleseti helyzetekben értékelik a modelleket, és a vezető asszisztensrendszereit is ellenőrzik. Az eredmény egy nullától ötig terjedő csillagos értékelés. Az öt csillag a legmagasabb szintű védelmet jelenti, a három pedig gyenge teljesítménynek számít.

Még meglepőbb, hogy két modell mindössze három csillagot kapott a legutóbbi teszten – ezek a kínai Dongfeng Box és a VW T-Cross voltak. A nem kielégítő teljesítményük okai azonban teljesen mások.

A Dongfeng Box teste elcsavarodott az ütés hatására

A Kínából származó kompakt, szubkompakt elektromos autó súlyos sérüléseket szenvedett egy részleges átfedésű frontális ütközésben. A karosszéria számos hegesztése megsérült, ami gyengítette a védelmi funkcióját. Ez növelte az utastér deformálódásának, valamint az utasok sérülésének kockázatát.

Ráadásul a baleset után az ajtók nem nyílnak automatikusan, ami akadályozná a mentőcsapatok munkáját. A vezetőoldali légzsák sem működik megfelelően: nem nyílik ki teljesen, ezért ütődik a baleset áldozatának feje a kormánykerékhez.

Ezek a hiányosságok vezetnek ahhoz, hogy a Box 27,7 pontot (69 százalék) kapott az utasvédelem terén – és mindössze három csillagot. A tesztelők hangsúlyozzák, hogy a Dongfeng Box karosszériája valószínűleg nem bírná ki a nagyobb sebességnél fellépő valós ütközéseket.

De legalább a gyermekbiztonság (81 százalék) és az asszisztensrendszerek (77 százalék) megfelelnek az elvárásoknak. A Dongfeng teljesítménye messze nem meghatározó a kínai gyártók körében általánosságban a biztonság terén – számos más kínai modell is elért a közelmúltban kiemelkedő eredményeket.

VW T-Cross hiányosságokkal az asszisztensrendszerekben

A VW T-Cross is átesett egy újraértékelési eljáráson az új, szigorúbb, 2025-ös kritériumok szerint. A tesztek igazolták, hogy a karosszéria masszív – az utasvédelem tekintetében a kisméretű SUV 29,7 pontot és 74 százalékot ért el.

A T-Cross nem volt annyira meggyőző a gyalogosvédelem (60 százalék) és az elektronikus asszisztens (57 százalék) tekintetében. Az ok: a vészfékező rendszer nem mindig érzékeli megbízhatóan a gyalogosokat, kerékpárosokat vagy motorkerékpárokat – és ezért túl későn vagy egyáltalán nem avatkozik be. Összehasonlításképpen a VW Golf, amely szintén megfelelt az új kritériumok szerinti teszteljáráson, és ugyanazt a platformot használja, öt csillagot kapott.

Konklúzió: a három csillag nem ugyanazt jelenti

A Dongfeng Box három csillaga a karosszéria szerkezeti gyengeségét jelzi. A VW T-Cross esetében ezzel szemben az asszisztensrendszerek és a gyalogosvédelem hiányosságai alacsonyabb értékelést eredményeznek.

A VW számára azonban az eredmény intő jel: hiszen aki a jövőbeli törésteszteken kimagasló teljesítményt akar nyújtani, nemcsak a karosszériájával kell lenyűgöznie, hanem az elektronikus asszisztensrendszereit is fejlesztenie kell.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Az Euro NCAP töréstesztet tartják az új autók legfontosabb biztonsági tesztjének Európában

Még meglepőbb, hogy két modell mindössze három csillagot kapott a legutóbbi teszten – ezek a kínai Dongfeng Box és a VW T-Cross voltak