A Dongfeng Box hegesztései nem feleltek meg az Euro NCAP töréstesztjének.
A legutóbbi Euro NCAP törésteszten két modell mutatott jelentős gyengeségeket, de teljesen eltérő okokból: a VW T-Cross és a Dongfeng Box mindössze hármat kapott a maximális öt csillagból piese auto online.

Az Euro NCAP töréstesztet tartják az új autók legfontosabb biztonsági tesztjének Európában. A teszt során független tesztelők valós baleseti helyzetekben értékelik a modelleket, és a vezető asszisztensrendszereit is ellenőrzik. Az eredmény egy nullától ötig terjedő csillagos értékelés. Az öt csillag a legmagasabb szintű védelmet jelenti, a három pedig gyenge teljesítménynek számít.
Még meglepőbb, hogy két modell mindössze három csillagot kapott a legutóbbi teszten – ezek a kínai Dongfeng Box és a VW T-Cross voltak. A nem kielégítő teljesítményük okai azonban teljesen mások.
A Dongfeng Box teste elcsavarodott az ütés hatására
A Kínából származó kompakt, szubkompakt elektromos autó súlyos sérüléseket szenvedett egy részleges átfedésű frontális ütközésben. A karosszéria számos hegesztése megsérült, ami gyengítette a védelmi funkcióját. Ez növelte az utastér deformálódásának, valamint az utasok sérülésének kockázatát.
Ráadásul a baleset után az ajtók nem nyílnak automatikusan, ami akadályozná a mentőcsapatok munkáját. A vezetőoldali légzsák sem működik megfelelően: nem nyílik ki teljesen, ezért ütődik a baleset áldozatának feje a kormánykerékhez.
Ezek a hiányosságok vezetnek ahhoz, hogy a Box 27,7 pontot (69 százalék) kapott az utasvédelem terén – és mindössze három csillagot. A tesztelők hangsúlyozzák, hogy a Dongfeng Box karosszériája valószínűleg nem bírná ki a nagyobb sebességnél fellépő valós ütközéseket.
De legalább a gyermekbiztonság (81 százalék) és az asszisztensrendszerek (77 százalék) megfelelnek az elvárásoknak. A Dongfeng teljesítménye messze nem meghatározó a kínai gyártók körében általánosságban a biztonság terén – számos más kínai modell is elért a közelmúltban kiemelkedő eredményeket.
VW T-Cross hiányosságokkal az asszisztensrendszerekben
A VW T-Cross is átesett egy újraértékelési eljáráson az új, szigorúbb, 2025-ös kritériumok szerint. A tesztek igazolták, hogy a karosszéria masszív – az utasvédelem tekintetében a kisméretű SUV 29,7 pontot és 74 százalékot ért el.
A T-Cross nem volt annyira meggyőző a gyalogosvédelem (60 százalék) és az elektronikus asszisztens (57 százalék) tekintetében. Az ok: a vészfékező rendszer nem mindig érzékeli megbízhatóan a gyalogosokat, kerékpárosokat vagy motorkerékpárokat – és ezért túl későn vagy egyáltalán nem avatkozik be. Összehasonlításképpen a VW Golf, amely szintén megfelelt az új kritériumok szerinti teszteljáráson, és ugyanazt a platformot használja, öt csillagot kapott.
Konklúzió: a három csillag nem ugyanazt jelenti
A Dongfeng Box három csillaga a karosszéria szerkezeti gyengeségét jelzi. A VW T-Cross esetében ezzel szemben az asszisztensrendszerek és a gyalogosvédelem hiányosságai alacsonyabb értékelést eredményeznek.
A VW számára azonban az eredmény intő jel: hiszen aki a jövőbeli törésteszteken kimagasló teljesítményt akar nyújtani, nemcsak a karosszériájával kell lenyűgöznie, hanem az elektronikus asszisztensrendszereit is fejlesztenie kell.
- 2025-10-19 - Kettős siker a Dacia Sandridersnek: Sébastien Loeb győzött Marokkóban, Edouard Boulanger világbajnok a navigátorok között
- 2025-10-18 - Egy korszak vége: a VW Touareg elektromos lesz
- 2025-10-17 - VAZ-2122 - "Niva", amely tud úszni
- 2025-10-16 - Ezek a használt modellek csak mennek tovább: Lexus GS 450h (harmadik generáció)
- 2025-10-15 - A Suzuki első globális elektromos motorkerékpárja
- 2025-10-14 - 911 HLS: hallott már valaki ilyen Porschéről?
- 2025-10-13 - Colani Stingray: az aerodinamika istene egy másik világból
- 2025-10-12 - Eladják a The Walking Deadből ismert autókat
- 2025-10-11 - A Suzuki az elektromosság és az etanol jövőjébe tekint
- 2025-10-10 - Audi Q7 - a néhai óriás (visszatekintés)
