A Liebherr új belső égésű motorja ammóniával fog működni
Az építőipari gépekre szakosodott Liebherr nem akar lemondani a klasszikus belsőégésű motorról – és úgy döntött, hogy klímabaráttá alakítja etrier frana bosch pret fata si spate.

Jön a forradalom a nehéz építőipari gépek szektorában? A 2025-ös Bauma kiállításon a Liebherr szakemberei egy környezetbarát belső égésű motor koncepcióját mutatják be, amely nem használ sem benzint, sem dízelt.
A fosszilis tüzelőanyagok helyett az egység „zöld” ammóniára fog támaszkodni energiaforrásként. A színtelen és szagtalan gáz, amely hidrogén és nitrogén vegyülete, viszonylag könnyen tárolható és szállítható, nagy az energiasűrűsége – és CO₂-kibocsátás nélkül ég, ha megújuló forrásból származik.
Liebherr: kétféle üzemanyag, nulla károsanyag-kibocsátás?
A bemutatott koncepció egy Dual-Fuel motoron alapul, amely egyszerre kétféle üzemanyagot képes használni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az ammónia adja a fő energiamennyiséget, míg a gyújtást vagy gázolaj, vagy klímasemleges hidrogén biztosítja, amelyet ideális esetben közvetlenül az ammóniából vonnak ki katalizátor segítségével. Az új gép érdekessége, hogy nem bocsát ki CO₂-t vagy fosszilis kibocsátást – de igazi belső égésű motor marad.
A Liebherr a technológiát ott kívánja alkalmazni, ahol a teljesen elektromos hajtások nem tudnak megbirkózni: a bányászatban, a nagygép-szektorban és a távoli területeken, ahol nincs megbízható tápegység. A vállalat szerint ez egy fontos lépés az Off-Highway alkalmazások fenntartható energiaellátása felé.
A 2025-ös Bauma kiállításon debütál az ammóniás motor
Az új koncepciómotor világpremierje a müncheni Bauma kiállításon (április 7. és 13. között) lesz – az építőipari és bányászati felszerelések legfontosabb vásárán. A motormodellt a Liebherr főstandjának átriumában mutatják be.
- 2025-07-04 - 70 000 BMW elektromos autót hívnak vissza szoftverhiba miatt
- 2025-07-03 - A Hyundai Ioniq 6 N dinamikusan debütál a Goodwood Festival of Speeden.
- 2025-07-02 - 510 LE és 50 000 km alatt: használt AMG V8-as motorral
- 2025-07-01 - A VW betiltja a jobb első ülés használatát
- 2025-06-30 - A Stellantis visszahozza a Hemi-V8-as motort!
- 2025-06-28 - A Kia Sportage motorunk 53 ezer kilométernél tönkrement (KITERJESZTETT TESZT)
- 2025-06-27 - 50 évvel ezelőtt a bolgár motorkerékpár-ipar történelemkönyvekbe vonult
- 2025-06-26 - Opel Frontera: kényelmes családi SUV rengeteg hellyel
- 2025-06-25 - Legújabb motorkerékpárok 2025: Royal Enfield Classic 650
- 2025-06-24 - Az új Opel Frontera eredeti tartozékokkal a természetben töltött nyaraláshoz
