Ez a W 140 hússzor annyiba kerül, mint az S 600

Valószínűleg mindössze hat darab Mercedes S 72 AMG készült. A 002-es rendszámú autó jelenleg akciós áron kapható piese auto online.

Ez a W 140 hússzor annyiba kerül, mint az S 600

Vannak ritka autók. Némelyik annyira ritka, hogy hivatalosan azt sem tudni, hány darab készült belőlük – ez a látszólag átlagos Mercedes S-osztály is egy közülük. Bár a fekete W 140 úgy néz ki, mint egy átlagos S 500, egyáltalán nem az!

A Mercedes specialista, az Auto Leitner által kínált S-osztály egy ultraritka S 72 AMG, amelyből az AMG az 1990-es években mindössze hatot gyártott. Ez a szám azonban nem erősíthető meg teljes bizonyossággal, mivel az autókat az alvázszámuk szerint S 600-ként jelölik. Ez a gyakorlat akkoriban megszokott volt az AMG-nél, de ma már szinte lehetetlen megbízható gyártási számokat szerezni ezekről a különösen ritka V12-es modellekről az Affalterbachtól.

V12-es motor, 7212 cm³ lökettérfogattal

És nem, ez nem elírás – az S 72 a hasonlóan ritka S 73 (SL 73 és CL 73 néven is kínálták) korai változata. Az S 72 és az S 73 közötti különbségek aprók: a belső nevén M120 néven ismert V12-es motor az S 72-ben 7212 köbcentisre volt lökettérfogatható, míg az S 73 rendelkezett a legjobb V12-es fejlesztéssel 7291 köbcentiméterrel. Mind az S 72, mind az S 73 525 lóerős és 740 Nm maximális nyomatékú, bár a teljesítményadatok a forrástól függően változhatnak. A helyzet az, hogy a teljesítmény bőven van. Összehasonlításképpen: az alapmodellben a vásárlóknak kezdetben 408 lóerővel (600 SE), később pedig 394 lóerővel (S 600) kellett beérniük. Az M120 ugyanaz az alapmotor, amelyet a Pagani Zondában használnak, de M 297 jelöléssel. Az S-osztály AMG kezelése magában foglalja a két téglalap alakú kipufogócsővel ellátott kipufogórendszert, egy 300 km/h-ig terjedő skálájú AMG sebességmérőt, több darabból álló AMG aerodinamikus kerekeket és a sebességkorlátozó eltávolítását.

Az itt látható 1994-es S 72 AMG esetében az AMG különálló hátsó üléseket és xenon fényszórókat is felszerelt, ami a kereskedő szerint még a jármű dokumentumaiban is szerepel. A felszereltség – egy csúcsmodellre jellemzően – igen bőséges, és sok kívánnivalót hagy maga után. A „kék-fekete metál” (kód: 199) színkombináció az exkluzív kéttónusú bőrrel egyszerre klasszikus és elegáns.

115 000 kilométeres futásteljesítmény

Ez az AMG egyáltalán nem úgy néz ki, mintha 115 470 kilométert futott volna. Az S-osztály kívül-belül rendkívül jól karbantartottnak tűnik. Ez az autó német, hivatalos AMG tanúsítvánnyal, ami még érdekesebbé teheti a gyűjtők számára.

Az ár rendkívül sós.

2025 márciusában ezt az S 72 AMG-t kínálta eladásra a Broad Arrow az „Amelia Auction 2025” keretében. A becsült ár akkoriban 175 000 és 225 000 dollár között mozgott, de az autó soha nem kelt el.

Fél évvel később a holland Auto Leitner 700 000 levát kér ugyanennyiért az autóért. És bár a kormánykereket kicserélték, a feliratokat felkerült rá, és az S 72-est az aukció óta alaposan felújították, az ár még mindig nagyon magasnak tűnik. Másrészt jelenleg nincs másik eladó S 72 AMG. Lehetséges, hogy a potenciális vásárlók elszalasztották a lehetőséget, hogy kihasználják az idei év elején kínált alkut.

Aki kevés pénzért szeretne W 140-est vezetni V12-es motorral, annak a standard 600 SE vagy S 600 modellt kell választania, amelyek körülbelül 30 000 levától kezdődő áron kaphatók.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Vannak ritka autók

A Mercedes specialista, az Auto Leitner által kínált S-osztály egy ultraritka S 72 AMG, amelyből az AMG az 1990-es években mindössze hatot gyártott