KS-80: a legendás Zündapp márka legújabb modellje

1980-ban a Szövetségi Környezetvédelmi Ügynökség kérésére a német motorkerékpár-gyártó, a Zündapp, elkezdte keresni a zajkibocsátás csökkentésének módjait. A növekvő közvélemény elégedetlensége elsősorban a robogókra irányult, amelyeknek nem volt motorfordulatszám-korlátozása. Az eladásaik ezt követő csökkenése egy új osztály létrehozásához vezetett, amelyet „könnyű motorkerékpárként” határoztak meg, 80 cm³ maximális lökettérfogattal és 80 km/h végsebességgel. A Zündapp így fejlesztette ki első könnyű motorkerékpárját, a „KS-80”-at, amelynek teljesítménye és ára megfelelt az új osztály felső határának magazin de piese auto online.

KS-80: a legendás Zündapp márka legújabb modellje

Az alapmodell mellett, amely ezüst vagy aranynarancs színben volt elérhető, megjelent a KS 80 Touring idom nélküli változata is, megemelt kormánnyal és barna metálfényezéssel. Később a kínálat bővült a megfizethetőbb K 80 verzióval, valamint a felső kategóriás KS 80 Super és KS 80 Sport verziókkal.

A Zündapp KS 80 egyhengeres, vízhűtéses, kétütemű motorral van felszerelve, amely szervesen csatlakozik a sebességváltóhoz. A fröccsöntött, duplafalú hengerben a hűtőfolyadék a belső fal és a kör alakú közbenső fal között kering. A lökettérfogat 77 cm3 (dugattyú lökete 47 mm, hengerátmérő 46 mm), a maximális teljesítmény pedig eléri a 8,7 LE (6,4 kW) értéket 6000 fordulat/percnél.

11,2:1 sűrítési aránnyal. A maximális nyomaték 10,8 Nm 5500 fordulat/percnél érhető el. A hűtőrendszer termoszifonos, így nincs szükség szivattyúra. A karburátor Bing 21/20/105 típusú, a beszívott levegőt a jobb oldali burkolat alatt elhelyezett papír légszűrő tisztítja. Ennél a modellnél a Zündapp először vezetett be egy új, 5 sebességes sebességváltót, így jelentősen gyorsabb fokozatváltást ért el. A motort berúgós indítóval lehet beindítani.

A motorkerékpár öntött könnyűfém vázzal rendelkezik, központi csővel. Az első kerék hidraulikusan csillapított, rugós Marzocchi teleszkópvillán nyugszik. A hátsó kerék egy cső alakú lengővillan helyezkedik el, és három fokozatban állítható, hidraulikusan csillapított rugó-csillapító egységek tartják. A robusztus főszerkezet lehetővé teszi a 300 kg-os megengedett össztömeget. Az 1,60×17 colos alumínium kerekek megerősített gumiabroncsokkal vannak felszerelve. A motorkerékpár elöl hidraulikusan működtetett 220 mm átmérőjű tárcsafékkel, hátul pedig 150 mm átmérőjű dobfékkel van felszerelve, amelyet egy rúd működtet.

Az áramot egy érintkezésmentes, 6 voltos, kondenzátoros Motoplat gyújtóegység biztosítja. A 35 wattos áramkör közvetlenül a fő fényszórót táplálja, amely egy 35 wattos dupla izzószálas izzóval van felszerelve. A második 30 wattos generátor áramkör a hátsó lámpát, a féklámpát és a műszerfal világítását működteti. A harmadik 13 wattos áramkör az irányjelző rendszert működteti, amely egy speciális funkció révén szekvenciálisan vezérli az első és a hátsó irányjelzőket. A maximális áram felezésével minimalizálhatók a vonali és érintkezési veszteségek, biztosítva, hogy az irányjelző jól látható legyen az alacsony 6 voltos feszültség ellenére is.

A Zündapp KS 80 volt a legendás német márka történetének utolsó modellje, amelyet 1981 és 1983 között gyártottak. A cég csődjét 1984 augusztusában jelentette be Dieter Neumeier ügyvezető igazgató (az alapító unokája). Ugyanebben az évben október 26-án a gyártóüzemet 16 millió német márkáért (8,2 millió euróért) eladták a kínai Tianjin Motorcycle Co. vállalatnak. A Zündapp robogók és kismotorok gyártása Portugáliában az 1990-es évek végéig folytatódott.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Az alapmodell mellett, amely ezüst vagy aranynarancs színben volt elérhető, megjelent a KS 80 Touring idom nélküli változata is, megemelt kormánnyal és barna metálfényezéssel

A Zündapp KS 80 egyhengeres, vízhűtéses, kétütemű motorral van felszerelve, amely szervesen csatlakozik a sebességváltóhoz