Renault Clio: túl nagy ahhoz, hogy kicsi legyen... (visszatekintés)
Amit Bulgária írt 20 évvel ezelőt magazin de piese auto online.

...És túl kicsi ahhoz, hogy nagy legyen. Majdnem 4 méteres hosszával az új Clio pont két kategória közé esik.
3,99… Úgy hangzik, mint egy alacsony reklámajánlat, de a gyakorlatban a 3,99 meglehetősen magas ár egy kisautóért. 3,99 méteres hosszával a szeptemberben piacra kerülő új Clio a legnagyobb lesz a kicsik között. Legalábbis centiméterben…
A VW Polo 9 cm-rel, a Nissan Micra 28 cm-rel rövidebb, és elődjéhez képest a Clio III 22 cm-rel nőtt. Mi a célja ennek a növekedésnek, ami a Clio-t a kategóriák határára szorítja? Majdnem 4 méteres hosszával túl nagy a kis kategóriába, de túl kicsi ahhoz, hogy kompakt kategóriába sorolják…
Az alapváltozat 75 lóerős motorral rendelkezik majd, ára pedig körülbelül 13 000 euró lesz.
A Renault kínálatában azonban a Clio ideális esetben betölti majd a Modus (3,79) és a Megane (4,21) közötti rést. Természetesen ez a hely a vállalat hierarchiájában az új modell árában is tükröződik majd, amely a 75 lóerős benzinmotoros változatért valószínűleg 13 000 eurótól kezdődik. A Clio III kínálatában további motorokként két benzinmotor (98 és 112 lóerővel), valamint három 1,5 literes dízel (68, 86 és 106 lóerővel) lesz elérhető.
Az új Clio formatervezése meglehetősen konzervatívnak tűnik a többi újabb Renault termékhez képest. Nincsenek meglepő gyűrődések, extravagáns vonalak és ívek a karosszérián, nyoma sincs az avantgárd Vel Satis vagy a kifutó Avantime szellemiségének. A visszafogottság stratégiája az utastérben is folytatódik. A középkonzolt a Mégane-tól kölcsönözték, és azt a filozófiát követi, hogy minden gomb alakjának jeleznie kell, hogy mire való az utolsó. A Handsfree Entry & Drive System [kulcs nélküli nyitás és chipkártyás indítás] mostantól felár ellenében elérhető lesz a Clio-ban.
A csúcskategóriás „Dynamique” felszereltségi szinten a kezelőszervek, a légkondicionáló kezelőszervei, a sebességváltó kar és a szellőzőnyílások eredeti módon vannak díszítve. Ez utóbbiakat egy gömb alakú eszközzel lehet beállítani, amely egy számítógépes görgő mozgására hasonlít.
A megnövelt tengelytávnak (2,58 m) köszönhetően az utasoknak rengeteg fej- és lábtere van. Az új Renault modellben a hátsó ülések lehajtása nem különösebben eredeti – a vízszintes részek felállnak, a háttámlák pedig a padlóra fekszenek, sík felületet alkotva. A csomagtartó padlóján (288-ról 1038 literre) csak egyetlen léc lóg ki, amelynek hirtelen fékezés vagy ütközés esetén meg kell állítania a nehéz tárgyakat – elvégre még egy 3,99 m hosszú kisbuszban is erősebbek lehetnek, mint azt valaki szeretné…
- 2025-08-12 - Nosztalgia az 5 hengeresek iránt
- 2025-08-11 - Mercedes Auto 2000: a jövőkép 45 évvel ezelőtt
- 2025-08-10 - Egykori Bundesliga-focista sikkes Porsche-ja
- 2025-08-09 - Miért bukott meg teljesen az elektromos G-osztály a Mercedesnél?
- 2025-08-08 - BMW Concept Speedtop: A Shooting Brake álma (VIDEÓ)
- 2025-08-07 - Mercedes C126: az arisztokrata, aki nem jutott el a plovdivi vásárra
- 2025-08-06 - Továbbra is növekszik az Alfa Romeo eladása
- 2025-08-05 - Hosszú távú teszt - 100 ezer km a BMW 223d xDrive Active Tourerrel (VIDEÓ)
- 2025-08-04 - ES90: A Volvo új nagyméretű elektromos autója (VIDEÓ)
- 2025-08-03 - Erő és dinamika: Mercedes CLE 450 4Matic H&R rugókkal
