Pontiac Nagydíj 1966: új generáció
1965-ben az összes nagyméretű Pontiac modellt, beleértve a Grand Prix-t is, teljesen átalakították. Ezek voltak a vállalat első modelljei, amelyek a jól ismert, lekerekített karosszériaprofilt mutatták be, amely egy Coca-Cola üvegre hasonlított. Míg más Pontiac kupék ugyanebben az évben félig ferdehátú tetővonalat kaptak (ez a stílus néhány más GM részleggel is megegyezett), a Grand Prix megtartotta a hátsó oszlopok exkluzív geometriai vonalát, csak a hátsó ablak volt enyhén befelé lekerekítve. A Pontiac ezen új generációja mutatta be először a hátsó sárvédő nyílásainak borítását is, hasonlóan a luxusabb Cadillac, Buick és Oldsmobile modellekhez piese auto online.

A belső teret új panelekkel átdolgozták, nagyobb diófa díszítéssel, amely mostantól a középkonzolig terjedt. Az ülések alapfelszereltségként kerültek forgalomba, a kormánykerék teljesen új volt, beépített kürttel, amely felváltotta a korábbi modellekben használt jellegzetes krómozott gyűrűt. Az ülések vinil vagy szövet kárpitozással is rendelhetők voltak. 1965-ben újdonság volt a teljes hosszúságú első üléspad lehajtható középső kartámasszal és számos kárpitozási lehetőséggel.
A Grand Prix megtartja pozícióját, mint a legdrágább modell, amely a Bonneville keménytetős kupé összes felszereltségét kínálja, és 3426 dollárért vásárolható meg (ami 2024-ben 34 184 dollárnak felel meg). Az új opciók közé tartozik a "Comfort Control" automata légkondicionáló, amelyet a Cadillac vezetett be 1964-ben, és amely a széria Circ-L-Aire klímaberendezés mellett érhető el, valamint a vészvillogó és a biztonsági öv.
A motorválasztékot felülvizsgálták, és 1965-ben a standard 389 köbhüvelykes (6,4 literes) V8-asra korlátozták, amelynek teljesítményét manuális sebességváltóval 333 lóerőre (248 kW), automata sebességváltóval pedig 325 lóerőre (242 kW) növelték. A 389 Tri-Power és a 421 motorok opcióként kerültek a kínálatba – mindkettő 338 lóerős (252 kW), a 421 Tri-Power 350 lóerős (260 kW) és a 421 HO Tri-Power 376 lóerős (280 kW) teljesítménnyel.
A standard háromsebességes és az opcionális négysebességes kézi sebességváltók megegyeztek az 1964-esekkel, de egy új, háromsebességes Turbo Hydramatic nyomatékváltós sebességváltót is hozzáadtak. Ez elvileg hasonló volt a Ford Cruise-O-Matic és a Chrysler TorqueFlite rendszereihez, és a régebbi, háromsebességes Roto Hydramatic hidraulikus sebességváltót váltotta fel.
1966-ban, amikor a képeken látható autót gyártották, a Grand Prix megjelenésében csak néhány apró változtatást eszközöltek, beleértve egy új, lekerekítettebb, kettéosztott hűtőrácsot, valamint a rejtett hátsó lámpák új díszítését. A műszerfal modernizált, négyzet alakú panelt kapott. A "Morrokide" kárpitozással ellátott Strato ülések is teljesen újak voltak, magasabb háttámlával és jobb oldaltartással.
A motorkínálat nagyrészt változatlan maradt, kivéve, hogy az opcionális 338 lóerős (252 kW) Tri-Power 389 gyártását megszüntették, így csak a nagyobb 421-es maradt dupla csövű karburátoros opcióval. Utoljára azonban 1966-ban kínálták, ezt követően a General Motors az 1967-es modellévtől betiltotta a többkarburátoros opciók használatát az összes GM járműben, kivéve a Chevrolet Corvette-et.
A fotókon látható autó – az 1966-os modellévű Pontiac Grand Prix – a 2025. május 31-én Szófiában, a Spasovden alkalmából megrendezett 35. retró parádén mutatták be. Ivajlo Zafirov gyűjteményének része, és egy 6,4 literes, 330 lóerős motorral van felszerelve.
- 2025-07-30 - Peugeot VERA: egy sikeres ökoautó-kísérlet 45 évvel ezelőttről
- 2025-07-29 - AZ AUTO BILD ÚJ, 2025. 07. 08. SZÁMÁBAN A KÖVETKEZŐKET TALÁLJA:
- 2025-07-28 - Dodge Durango SRT Hellcat: brutális SUV 707 lóerővel (VIDEÓ)
- 2025-07-27 - Touareg felborított egy utánfutót, amelyben egy Ferrari és egy Benz is volt
- 2025-07-26 - Stratégiaváltás: A Fiat visszatér a belső égésű motorokhoz
- 2025-07-25 - Használt sportlimuzinok: Audi S7 Sportback (C7)
- 2025-07-23 - Dacia Duster Hybrid vs. MG ZS Hybrid: összehasonlító teszt (VIDEÓ)
- 2025-07-22 - Az új Mazda CX-5 – okosabb és tágasabb (VIDEÓ)
- 2025-07-21 - Xiaomi YU7: az okostelefon-gyártó új elektromos SUV-ja (VIDEÓ)
- 2025-07-19 - Autóipari beszállító bővíti termelését Bulgáriában és 300 új munkahelyet teremt
