Pontiac Nagydíj 1966: új generáció
1965-ben az összes nagyméretű Pontiac modellt, beleértve a Grand Prix-t is, teljesen átalakították. Ezek voltak a vállalat első modelljei, amelyek a jól ismert, lekerekített karosszériaprofilt mutatták be, amely egy Coca-Cola üvegre hasonlított. Míg más Pontiac kupék ugyanebben az évben félig ferdehátú tetővonalat kaptak (ez a stílus néhány más GM részleggel is megegyezett), a Grand Prix megtartotta a hátsó oszlopok exkluzív geometriai vonalát, csak a hátsó ablak volt enyhén befelé lekerekítve. A Pontiac ezen új generációja mutatta be először a hátsó sárvédő nyílásainak borítását is, hasonlóan a luxusabb Cadillac, Buick és Oldsmobile modellekhez piese auto online.

A belső teret új panelekkel átdolgozták, nagyobb diófa díszítéssel, amely mostantól a középkonzolig terjedt. Az ülések alapfelszereltségként kerültek forgalomba, a kormánykerék teljesen új volt, beépített kürttel, amely felváltotta a korábbi modellekben használt jellegzetes krómozott gyűrűt. Az ülések vinil vagy szövet kárpitozással is rendelhetők voltak. 1965-ben újdonság volt a teljes hosszúságú első üléspad lehajtható középső kartámasszal és számos kárpitozási lehetőséggel.
A Grand Prix megtartja pozícióját, mint a legdrágább modell, amely a Bonneville keménytetős kupé összes felszereltségét kínálja, és 3426 dollárért vásárolható meg (ami 2024-ben 34 184 dollárnak felel meg). Az új opciók közé tartozik a "Comfort Control" automata légkondicionáló, amelyet a Cadillac vezetett be 1964-ben, és amely a széria Circ-L-Aire klímaberendezés mellett érhető el, valamint a vészvillogó és a biztonsági öv.
A motorválasztékot felülvizsgálták, és 1965-ben a standard 389 köbhüvelykes (6,4 literes) V8-asra korlátozták, amelynek teljesítményét manuális sebességváltóval 333 lóerőre (248 kW), automata sebességváltóval pedig 325 lóerőre (242 kW) növelték. A 389 Tri-Power és a 421 motorok opcióként kerültek a kínálatba – mindkettő 338 lóerős (252 kW), a 421 Tri-Power 350 lóerős (260 kW) és a 421 HO Tri-Power 376 lóerős (280 kW) teljesítménnyel.
A standard háromsebességes és az opcionális négysebességes kézi sebességváltók megegyeztek az 1964-esekkel, de egy új, háromsebességes Turbo Hydramatic nyomatékváltós sebességváltót is hozzáadtak. Ez elvileg hasonló volt a Ford Cruise-O-Matic és a Chrysler TorqueFlite rendszereihez, és a régebbi, háromsebességes Roto Hydramatic hidraulikus sebességváltót váltotta fel.
1966-ban, amikor a képeken látható autót gyártották, a Grand Prix megjelenésében csak néhány apró változtatást eszközöltek, beleértve egy új, lekerekítettebb, kettéosztott hűtőrácsot, valamint a rejtett hátsó lámpák új díszítését. A műszerfal modernizált, négyzet alakú panelt kapott. A "Morrokide" kárpitozással ellátott Strato ülések is teljesen újak voltak, magasabb háttámlával és jobb oldaltartással.
A motorkínálat nagyrészt változatlan maradt, kivéve, hogy az opcionális 338 lóerős (252 kW) Tri-Power 389 gyártását megszüntették, így csak a nagyobb 421-es maradt dupla csövű karburátoros opcióval. Utoljára azonban 1966-ban kínálták, ezt követően a General Motors az 1967-es modellévtől betiltotta a többkarburátoros opciók használatát az összes GM járműben, kivéve a Chevrolet Corvette-et.
A fotókon látható autó – az 1966-os modellévű Pontiac Grand Prix – a 2025. május 31-én Szófiában, a Spasovden alkalmából megrendezett 35. retró parádén mutatták be. Ivajlo Zafirov gyűjteményének része, és egy 6,4 literes, 330 lóerős motorral van felszerelve.
- 2025-06-14 - A Xiaomi SU7 Ultra megdöntötte a Nordschleife elektromos autó rekordját!
- 2025-06-12 - A Hyundai bemutatja az új Ioniq 6 N első ízelítőit.
- 2025-06-11 - A Belügyminisztérium további 980 autót és 285 motorkerékpárt vásárol
- 2025-06-10 - Használt Mercedes modellek: Mercedes CLS
- 2025-06-09 - A Stellantis Heritage és a Club Italia nyolc exkluzív Abarth 695-öst adott életre
- 2025-06-08 - Az új 8 személyes Multivan megtámadja a bolgár piacot
- 2025-06-07 - Az SFA Automotive lett a Leapmotor hivatalos importőre Bulgáriában
- 2025-06-06 - A BMW Motorrad új automatizált váltórendszere
- 2025-06-05 - A BMW i4 csúcsmodellje 601 lóerővel érkezik
- 2025-06-04 - Škoda Superb 1.5 TSI m-HEV: a cseh E-osztály számos tehetséggel (TESZT)
