Sbarro GT12: Svájci kihívások negyed évszázaddal ezelőttről
A 2000-es Genfi Autószalonon a Sbarro bemutatta GT12 szuperautóját, egy figyelemre méltó koncepcióautót, amely két fő cél elérésének csúcspontját jelentette: a vezető maximális kényelme és a közúti használatra való homologizáció elérése. A Franco Sbarro által létrehozott prototípust egy erőteljes, 6 literes, 500 lóerős Mercedes-Benz V12-es motorral szerelték fel. Ez azonban nem csupán egy sorozatgyártású egység rutinszerű átültetését jelentette, mivel a Sbarro a MoTec8 elektronikus vezérlőrendszert alkalmazta a teljesítmény és a nyomaték növelése érdekében, a szigorú emissziós szabványokhoz igazítva azokat anélkül, hogy az autó temperamentumát veszélyeztette volna. A GT12 kivételes teljesítményt mutatott, mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig meghaladta a 300 km/h-t magazin de piese auto online.

Extrém sziluettje és látványos dizájnja (amely a Sbarro GT1 evolúciós folytatása) mellett a GT12-t néhány figyelemre méltó elem is megkülönbözteti, mint például a 18 colos Antera kerekek, a Mercedes hátsó lámpák és a levehető, automatikusan 15°-ban dönthető spoiler, amely javítja az aerodinamikai teljesítményt. A külső különleges elemei közé tartoznak az előre vagy hátra csúsztatható harmonikaajtók, amelyek a lehető legkönnyebbé teszik az utastérbe való bejutást. A Mercedes S-osztályból származó motort azért választották, mert megbízhatóbb és alkalmasabb a mindennapi használatra a GT1 V8-as motorjához képest. A hatfokozatú manuális sebességváltó és az akkoriban hatályos szennyezési szabványok betartása szintén hozzájárul a GT12 kivételes tulajdonságaihoz.
Az alváz a Sbarro szabadalmaztatott kialakításán alapul, amely egy hátsó tengelyt tartó csővázat kombinál egy poliészter kompozitból készült monocoque karosszériával. A végeredmény egy olyan szerkezet, amely egyszerre szilárd és rugalmas. A standard Mercedestől kölcsönzött hátsó felfüggesztés szintén hozzájárul a GT12 jó vezethetőségéhez.
A nyíltan teljesítményorientált kialakítás ellenére a GT12 célja, hogy sokkal kényelmesebb utazást biztosítson elődjénél. Az állítható vezetőülés és az elektromosan állítható pedálok mellett légkondicionáló is be van építve. A piros bőrrel és kék Alcantarával kárpitozott műszerfal a sportosság és a kifinomultság keverékét sugározza.
Összefoglalva, a 2000-es Sbarro GT12 egyértelműen bizonyítja Franco Sbarro azon elképzelését, hogy egy rendkívül erős, közúti használatra is alkalmas modellt építsen, amely zökkenőmentesen ötvözi a kényelmet és a sebességet, innovatív dizájnelemeket és élvonalbeli technológiákat bemutatva.
A Sbarro GT12-t több példányban gyártották, teljesítve az eredeti svájci tervező régóta dédelgetett álmát, hogy megszervezze saját szuperautójának sorozatgyártását, bár nagyon korlátozott mennyiségben.
- 2025-09-18 - Az új elektromos Cayenne hivatalosan is az év végén debütál.
- 2025-09-17 - Elektromos autó sofőrjét megbüntették zajos kipufogója miatt
- 2025-09-16 - Volvo C70 Cabrio: szabad ég négyen (visszatekintés)
- 2025-09-15 - 55 éves a Škoda 110 R kupé
- 2025-09-14 - TÜV jelentés 2025: számos hibával küzdő SUV-ok: Kia Sportage (EL/SL)
- 2025-09-13 - TÜV jelentés 2025: számos hibával rendelkező SUV-ok: Ford Kuga (III)
- 2025-09-12 - A CATL új akkumulátora 10 perc alatt feltölthető
- 2025-09-11 - TÜV jelentés 2025: számos hibával küzdő SUV-ok: Skoda Kamiq (ÉNW)
- 2025-09-10 - Az 1980-as évek ikonikus autói: Citroën BX
- 2025-09-09 - Közel 1400 szabálysértést észleltek az átlagsebesség-ellenőrzés első óráiban
