Megkezdődik a járdaszéli töltőállomások tömeggyártása
Alig több mint egy év után a kölni városvezetés, az elektromos járművek töltési infrastruktúra üzemeltetője, a TankE GmbH és a Rheinmetall AG befejezte négy, a német város utcáinak szegélyébe integrált töltőállomás terepi tesztjeit. A kísérleti projekt 2024 áprilisában indul Köln-Lindenthal két helyszínén azzal a céllal, hogy teszteljék a töltési megoldás gyakorlati megvalósíthatóságát, városrendezési előnyeit és a lakosság általi elfogadottságát magazin de piese auto online.

A Rheinmetall szerint a kísérletet kísérő tanulmány megállapította: „Több mint 2800 sikeres töltési művelettel – átlagosan napi kettővel töltőpontonként (…) – a Rheinmetall járdaszéli töltőállomásai nemcsak nagy teljesítményűnek és megbízhatónak bizonyultak minden időjárási körülmény között, hanem a felhasználók körében is rendszeresen keresettek.” A kísérleti projekt befejezésével a négy töltőállomás normál üzembe áll át.
„Termékünkben a töltőelektronika egy szabványos szegélyléc alakjába van integrálva, így az elektromos járművek közvetlenül az út szélén is tölthetők – anélkül, hogy az oszlopokat eltakarnák, helyet foglalnának a járdán, és a biztonság vagy az esztétika feláldozása nélkül” – magyarázza Christoph Müller, a Rheinmetall Power Systems részlegének vezérigazgatója. „Az általunk kifejlesztett járdaszéli töltőállomással egy gyártásra kész termékkel rendelkezünk, amely újraértelmezi a város töltőinfrastruktúráját – mivel helyet takarít meg, robusztus, nem gördít akadályokat – és integrálható a meglévő városi szerkezetekbe.”
A tesztidőszak alatt összesen több mint 50 MWh energiát töltöttek fel – átlagosan körülbelül 19 kWh-t folyamatonként, ami körülbelül 120 kilométeres hatótávolságnak felel meg. „A kompakt moduláris kialakítás gyors és egyszerű szervizelést tesz lehetővé a töltőmodul cseréjével a járdaszegélyen belül. Ez lehetővé tette, hogy az állomások az idő 99%-ában üzemkészek legyenek alacsony üzemeltetési költségek mellett” – hangsúlyozza a fejlesztőcsapat.
A tanulmánnyal párhuzamosan végzett felmérésben a felhasználók pozitív visszajelzéseket adtak – főként a könnyű használatnak és az otthontól/irodától való közelségben történő töltés lehetőségének köszönhetően.
A hagyományos töltőállomásokkal összehasonlítva a járdaszéli töltőállomásoknak számos előnyük van – beilleszthetők a meglévő városi környezetbe, védenek a vandalizmustól, helyet takarítanak meg, megőrzik a láthatóságot, és csökkentik a kábelekbe való botlás kockázatát. A projektpartnerek az innováció ergonómiáját, könnyű használhatóságát és hozzáférhetőségét is dicsérik. További előnyök közé tartozik a könnyebb parkolás, a kényelmes használat akár az utcáról is, a kiálló csapok hiánya stb.
Csak a láthatóság tekintetében teljesít kissé rosszabbul a megoldás: a jövőben azonban ezt speciális jelölésekkel és a navigációs alkalmazásokba való beépítéssel javítani kell. A Rheinmetall szerint a töltőinfrastruktúra üzemeltetői a hagyományos töltőállomásokhoz képest alacsonyabb telepítési és karbantartási költségekre is számíthatnak. Ezenkívül lehetőség volt az úgynevezett előzetes telepítésére. „üreges szegélyek”, amelyek szükség esetén könnyen felszerelhetők töltőmodulokkal. A kísérleti projekt befejezése után a töltőpadok mostantól sorozatgyártásban kaphatók.
- 2025-05-10 - Az új elektromos Vitara – jó terepjárásra? (TESZT)
- 2025-05-09 - Ford Mustang 1971-1973: a nagy fenevad
- 2025-05-08 - Az első jelentős nemzetközi díj a Chavdar busznak
- 2025-05-07 - Az első BMW 3-as sorozat fél évszázados lett
- 2025-05-06 - Az új Jeep Compass – mostantól elektromos járműként is, akár 375 lóerővel
- 2025-05-05 - Az Alfa legkisebb SUV-ja - most 4x4-gyel (VIDEÓ)
- 2025-05-04 - Jeff Bezos elektromos pickupja körülbelül 35 000 leváért.
- 2025-05-03 - A Ford exkluzív fekete csomagot mutat be a Kuga modellhez
- 2025-05-02 - Négy újabb hivatalos Alfa Romeo, Jeep és FIAT márkaszerviz hazánkban
- 2025-05-01 - A BMW új 3-as sorozata a Neue Klasse dizájnt követi (VIDEO)
