Škoda Superb 1.5 TSI m-HEV: a cseh E-osztály számos tehetséggel (TESZT)
Akciós áron teszteltük a cseh szedán alapváltozatát - méltó-e a nagy kupéhoz az indítómotor magazin de piese auto online.

Tágas szedánt keresel kedvező áron? Akkor elsőként kétségtelenül a kategória eladási vezetőjére, a Škoda Superbre fog asszociálni. Valójában a SUV-kultúra térnyerésével a modell szegmense drámaian összezsugorodott – és ez tovább erősítette vezető pozícióját. Legújabb kiadásában a „cseh” 4,9 méter hosszúra nyúlik – és továbbra is esernyővel fogad minket a vezetőajtóban, valamint az S-osztályhoz hasonló üléssel hátul.
Ha szeretnél (és tudsz!) egy Superbet beszereltetni a garázsodba, legalább 67 330 levába kell befektetned az alapváltozatú 1.5 TSI m-HEV-ért, 7 sebességes DSG váltóval és 150 lóerővel/250 Nm-mel. Ennyi pénzért meglehetősen bőséges felszereltséget kapsz, számos asszisztensrendszerrel (gyalogosvédelem, sávtartás, hátulról érkező keresztirányú forgalom észlelése, ütközés megelőzése kereszteződésben kanyarodáskor és sok más). A kétzónás automata klímaberendezés mellett kulcs nélküli nyitás és indítás, fűthető első ülések, tolatókamerás rendszer, vezeték nélküli töltőpad – és egy 10,4 hüvelykes érintőképernyős infotainment rendszer is rendelkezésre áll.
Az új generáció méretnövekedése a csomagtartó térfogatában is tükröződik – a Superb akár 690 literes térfogatot is képes befogadni. A Superb belső tere teljesen áttervezésre került, de semmiképpen sem tűnik zsúfoltnak – nincs kijelző a vezető melletti utasnak vagy más hasonló kényelmi funkció. A vezetőfülke a hagyományos elrendezésre épül, 10 hüvelykes digitális műszerfallal és egy szabadon álló 13 hüvelykes érintőképernyővel (alapfelszereltségként 10 hüvelykes). A Skoda végre Head-up kijelzőt is kínál zászlóshajójához.
Teljesen új a modellben az úgynevezett Smart Dials, amely a középkonzol felett található, és a Kodiaqból ismerős. A hőmérséklet és az ülésfűtés/-szellőztetés a két külső forgógombbal szabályozható (mindegyikhez egy 32 milliméter átmérőjű kis kijelző tartozik); a központi vezérlőhöz pedig a felhasználó által kiválasztható különféle funkciók rendelhetők. Az Smart Dials az első találkozáskor lenyűgözött minket, mert intuitív és könnyen kezelhető. Akár a hab a tortán is lehettek volna, ha valóban fémből, és nem műanyagból készültek volna – de ez már nagyfokú morgolódás. És egy ilyen tágas és jól felszerelt belső térrel morgolódni egyenesen szentségtörés!
A pazar belső tér és a gazdag felszereltség egyértelmű... de vajon elég-e az 1,5 literes egység a közel 1,5 tonnás géphez, vagy a gyártó csak a magas ár elérése érdekében vette fel a kínálatba? A 4 hengerből 2 kikapcsolására szolgáló technológiával ellátott gép valójában egészen tisztességesen vezeti az autót, és megfelel azoknak a régóta vásárlóknak az elvárásainak, akik az autót arra használják, hogy eljussanak A pontból B pontba - sőt valószínűleg túl is szárnyalja azokat, elvégre a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás 9,2 másodpercet vesz igénybe, és az autó nem is olyan nehéz (1,5 tonna alatt).
Még nagy sebességnél is előfordul, hogy bizonyos pillanatokban a belső égésű motor teljesen kikapcsol, és a digitális fordulatszámmérő 0-t mutat – mind a gazdaságosság, mind a kényelem szempontjából. Valójában a benzinmotor csak nagy sebességnél zavaró az akusztikus zavarásával – de ezt hajlamosak vagyunk megbocsátani neki a fogyasztás – vegyes ciklusban körülbelül 6,5-7 l/100 km – fényében. Ha pedig „simogatjuk” a gázpedált, akkor 6 alatti értéket is elérhetünk a tizedesvessző előtt. Az alacsony fogyasztás nagyrészt a 48 V-os „mild hybrid” rendszernek köszönhető, amely szíjhajtású indítógenerátorral és az első utasülés alatt található kis akkumulátorral rendelkezik. Sajnos a DSG jelenléte ellenére néha zavaróvá válik a húzásával.
Következtetés
Már alapfelszereltségében is sokat kínál a Superb a pénzéért. Egyetlen más szedán sem közelíti meg ilyen közel a felső kategóriát ilyen kedvező áron. Mégis, ha nagyobb teljesítményre vágysz, a plusz 3-4 ezer leva nem jelenthet problémát az autó összértékét tekintve.
Műszaki adatok: Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT
Motor 4 hengeres, turbós, elöl keresztben Hengerűrtartalom 1498 cm3 Teljesítmény 110 kW (150 LE) 5000 fordulat/percnél Max. nyomaték 250 Nm 1500 fordulat/percnél Meghajtás elöl/7 fokozatú automata dupla kuplungos H/Sz/M 4912/1849/1481 mm Tömeg (üresen) 1458 kg Csomagtartó 645 l 0–100 km/h 9,3 mp Max. sebesség 225 km/h Üzemanyag-fogyasztás 5,2 l A95H/100 km (WLTP) CO2-kibocsátás 120 g/km Ár 67 330 BGN-től
- 2025-06-06 - A BMW Motorrad új automatizált váltórendszere
- 2025-06-05 - A BMW i4 csúcsmodellje 601 lóerővel érkezik
- 2025-06-02 - Subaru BRZ: Purista vagyok, vegyél meg! (TESZT)
- 2025-06-01 - A legérdekesebbek a Spasovden 2025-ből
- 2025-05-31 - Okos #1 Pro - egy hashtag a vezetési élményhez? (TESZT)
- 2025-05-30 - Wartburg 311/3 Coupé: a szocialista tábor egyetlen keményteteje
- 2025-05-29 - Porsche 914: egy másik perspektíva
- 2025-05-28 - Új elektromos motorkerékpárok 2025-ben: Ultraviolette F77 Mach 2
- 2025-05-27 - Egy kocsi sofőr nélkül: a robottaxik támadása
- 2025-05-26 - A Xiaomi SU7-nek lesz egy SUV-os testvére: a YU7
