Dacia Duster Hybrid vs. MG ZS Hybrid: összehasonlító teszt (VIDEÓ)

Az új autók meglehetősen drágák lettek, és még ha meg is engedhetjük őket, a kérdés az, hogy akarjuk-e megengedni magunknak? … Szerencsére még mindig léteznek megfizethető modellek. A vonzó árú új autók, mint például ez az MG ZS Hybrid, mint láthatjuk, Németországban körülbelül 27 000 euróba kerülnek. Majdnem annyiba, mint egy Dacia Duster Hybrid. Feltettük magunknak a kérdést, hogy valóban szükségünk van-e többre, elég-e, amit kínálnak, és persze, hogy a két modell közül melyiket érdemes végül megvennünk magazin de piese auto online.

Dacia Duster Hybrid vs. MG ZS Hybrid: összehasonlító teszt (VIDEÓ)

Tavaly jelent meg az MG ZS második generációja, ebben a párharcban ez az autó a támadó, a kínai Saic üzemben készül. 4,43 méteres hosszával, 1,82 méteres szélességével és 1,64 méteres magasságával valamivel hosszabb és kissé lejtősebb, mint a Duster. Az utastérben az MG valamivel nagyobb teret kínál, a felhasznált anyagok is valamivel jobb minőségűek, ami valójában nem nagy teljesítmény. Míg a Dusterben kemény műanyag fogad minket, az MG-ben legalább részben lágyított, mesterséges anyagokból készült felületek találhatók. Az üléspozíció tekintetében az MG-ben mind a vezetőnek, mind az utasának kompromisszumra kell készen állnia. Magasan ülünk, és a kormánykerék mélysége nem állítható. A vezető melletti utasülés magassága sem állítható. Egyébként az MG-ben csak néhány helyen észrevehető, hogy ez egy költségvetés-optimalizált autó. Például az egyfokozatú fűthető üléseknél vagy az elektromos ablakemelőknél, amelyek nem vehetők ki és zárhatók be egyetlen gombnyomással. Ez az érzés a ZS Hybrid vezetése közben. Minden rendesen kidolgozott, áttekinthető, ami valószínűleg hiányzik, az a klíma pár gombja, de van ez a letisztult menü, az infotainment elég gyorsan reagál, és a legtöbb esetben egészen jól működik. Most valami mást is bemutatok, rákanyarodva erre az országútra, ahol gyorsítani tudom a gépet, ahogy valószínűleg te is hallod... itt egy 3 sebességes automata váltónk van nyomatékváltóval. Nem is sejtettem, hogy 2025-ben valami ilyesmit átélhetek.

De egész jól működik, főleg városi forgalomban, ahol észre sem veszed, hogy különböző fokozatok állnak rendelkezésre. Az érzése szinte olyan, mint egy CVT váltónál. Az 1,8 kWh-s akkumulátornak köszönhetően akár viszonylag messzire is el lehet jutni tisztán elektromosan. Az MG szerint városban ez akár 10 km is lehet. Ráadásul a rendszer teljesítménye 197 lóerő. Vagyis jól húz előre, nincs hiány az erőből, összességében minden meglepően harmonikusnak tűnik. A felfüggesztés egy kicsit merevebb a Dusterhez képest. A kormányzás kielégítően közvetlen, még arra is van lehetőség, hogy milyen könnyedén forduljon a kormánykerék, például a vezetési módokon keresztül. Eco, Normál és Sport áll rendelkezésre. Képes rekuperálni is, de ehhez először be kell lépni a menübe, majd ki lehet választani a megfelelő szintet - gyenge, közepes és erős. Összességében határozottan nem sportautó, de a mindennapi életben ebben az autóban közlekedni mindenképpen élvezetes.

A mért értékek tekintetében a dolgok így néznek ki. Feltöltött akkumulátorral a gyorsulás 0-ról 100-ra 7,7 másodperc, azonos sebességről álló helyzetbe fékezve meleg fékkel 36,6 m, hideg fékkel pedig 36,5 m fékutat kell megtenni. Akinek hosszabb ideig nagyobb teljesítményre van szüksége, annak el kell fogadnia egy kis teljesítménycsökkenést, amikor az elektromos motor már szinte nem is járul hozzá az előrehaladáshoz. Ebben az állapotban az MG ZS-nek 13,4 másodpercre van szüksége a 100 km/h-s sebesség eléréséhez, és sokkal több időre a 168 km/h-s végsebesség eléréséhez. Az MG fogyasztásmérő túránk 6,1 l A98-as benzin fogyasztásával zárult. Ami elvezet minket a csomagtartóknak szentelt mega-áttekintéshez. Észrevesszük, hogy az MG-nek alacsonyabb a raktérpereme. Elvileg valami praktikus, itt még egy kicsit lejjebb is megy, dupla padlónk van, amit ki is vehetünk, ha további helyre van szükségünk. A falak szőnyeggel borítottak, ami ebben az árkategóriában határozottan nem magától értetődő. Most pedig nézzük meg a Dustert. Az MG rakterének térfogata egyébként 443 és 1457 liter között mozog. A Daciában ez 430 és 1545 liter között van.

A teljes összehasonlítást videónkban találod:

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Tavaly jelent meg az MG ZS második generációja, ebben a párharcban ez az autó a támadó, a kínai Saic üzemben készül

De egész jól működik, főleg városi forgalomban, ahol észre sem veszed, hogy különböző fokozatok állnak rendelkezésre